Moro,
Osaisko joku selvittää, mitä ei-merkkikorjaamolla tapahtuvassa Ins.II:ssa pitäisi vähintään käydä läpi?
Sain hinta-arvion n. 220-250e, ja siellä oli tämmönen sisätö:
- öljyt ja suodatin
- pa-suodatin
- tulpat (onko kaksoiskärki? ei ainakaan platina, muistaakseni)
- "auto käydään läpi"
tuosta listalta jätin pois raitisilmasuodattimet ja moottorin ilmansuodattimen, kun vaihdoin ne tuossa loppukesästä viimeksi.
Korjaamolla myös ehdotettiin voimansiirron öljyjen vaihtoa, mutta sanoin, että ei vaihdeta kun heillä ei näyttänyt olevan sitä tietoa, ettei noihin tomaatteihin oikeasti saisi edes vaihtaa öljyjä.
Ihmeellisenä seikkana pidän, että puolessa vuodessa, n. 12tkm ajosuoritteen jälkeen on jälleen öljynvaihdon aika. Onko tuo normaalia, ja voiko johtua öljyn laadusta? Onko prefacelift E39:issä öljyn laaduntarkkailua, vai pelkät laskurit käynnistyksille sunmuille. Öljynä on Mobilin I rallivormula.
Tero
Osaisko joku selvittää, mitä ei-merkkikorjaamolla tapahtuvassa Ins.II:ssa pitäisi vähintään käydä läpi?
Sain hinta-arvion n. 220-250e, ja siellä oli tämmönen sisätö:
- öljyt ja suodatin
- pa-suodatin
- tulpat (onko kaksoiskärki? ei ainakaan platina, muistaakseni)
- "auto käydään läpi"
tuosta listalta jätin pois raitisilmasuodattimet ja moottorin ilmansuodattimen, kun vaihdoin ne tuossa loppukesästä viimeksi.
Korjaamolla myös ehdotettiin voimansiirron öljyjen vaihtoa, mutta sanoin, että ei vaihdeta kun heillä ei näyttänyt olevan sitä tietoa, ettei noihin tomaatteihin oikeasti saisi edes vaihtaa öljyjä.
Ihmeellisenä seikkana pidän, että puolessa vuodessa, n. 12tkm ajosuoritteen jälkeen on jälleen öljynvaihdon aika. Onko tuo normaalia, ja voiko johtua öljyn laadusta? Onko prefacelift E39:issä öljyn laaduntarkkailua, vai pelkät laskurit käynnistyksille sunmuille. Öljynä on Mobilin I rallivormula.
Tero
Comment