Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Inspection 2 ("kakkoshuolto"), sisältö ja asianmukainen hinta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    E39 Inspection 2 ("kakkoshuolto"), sisältö ja asianmukainen hinta?

    Moro,

    Osaisko joku selvittää, mitä ei-merkkikorjaamolla tapahtuvassa Ins.II:ssa pitäisi vähintään käydä läpi?

    Sain hinta-arvion n. 220-250e, ja siellä oli tämmönen sisätö:

    - öljyt ja suodatin
    - pa-suodatin
    - tulpat (onko kaksoiskärki? ei ainakaan platina, muistaakseni)
    - "auto käydään läpi"

    tuosta listalta jätin pois raitisilmasuodattimet ja moottorin ilmansuodattimen, kun vaihdoin ne tuossa loppukesästä viimeksi.

    Korjaamolla myös ehdotettiin voimansiirron öljyjen vaihtoa, mutta sanoin, että ei vaihdeta kun heillä ei näyttänyt olevan sitä tietoa, ettei noihin tomaatteihin oikeasti saisi edes vaihtaa öljyjä.

    Ihmeellisenä seikkana pidän, että puolessa vuodessa, n. 12tkm ajosuoritteen jälkeen on jälleen öljynvaihdon aika. Onko tuo normaalia, ja voiko johtua öljyn laadusta? Onko prefacelift E39:issä öljyn laaduntarkkailua, vai pelkät laskurit käynnistyksille sunmuille. Öljynä on Mobilin I rallivormula.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7433
    • Oulu

    #2
    Ei ole vieläkään omaa kokemusta "oikeasta" II-huollosta, mutta tässähän on jonkinlainen lista sisällöstä:
    A site related to the BMW E39 540i 6-Speed. Provides info regarding modifications, a


    Ja pitkä keskustelu aiheesta oli täällä (tosin yli puolet olikin juttua öljyistä....):


    Itse en muista ainakaan huoltokirjassa puhuttavan mitään pa-suodattimen vaihdosta, mutta ehkä se ei tosiaan ole ajantasaisin tieto asiasta muutenkaan. Tuossa yo. linkin listassa kyllä lukee:
    Replace fuel filters. Recommended in California, required in all other states.
    Note: Reduce replacement interval if fuel contamination is encounteredor prevalent.
    Pitää varmaan omaan vaihdattaa nuo tulpat + pa-suodatin ennen kuin tulee 200 tkm täyteen (nyt 175 tkm). Muut jutut onkin jo tehty.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 25-01-2007, 11:49.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • seidltuning
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1941
      • Vantaa

      #3
      alustan löysät , jarrut , nesteet , eli tosissaan auto käydään läpi
      hinta on halpa jos laskee
      öljyt ja suodatin ~100e
      tulpat 2-kärki bmw ~70e
      polttoainesuodatin ~40e
      ja ei sulla pitäisi vielä pitäisi olla huolto jos noin vähä on kilometriä tullu

      tarkemmin kun luin niin lukikin ei merkkikorjaamo noo
      G30 530e Sedan
      E30 325i Cabriolet

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7433
        • Oulu

        #4
        Originally posted by seidltuning View Post
        ja ei sulla pitäisi vielä pitäisi olla huolto jos noin vähä on kilometriä tullu
        Viestissä http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...5&postcount=12 jartsa02 kirjoittaa:
        Ennen 9/98 autoissa väli on about 15000 km elikkä n.3000 km välein pitäs valojen sammua suunnilleen (riippu tietysti minkälaista ajoa) ja sitten 9/98 jälkeisissä toi huoltoväli on about 25000 km.
        Oho, 1000 viestiä meni sitten rikki!
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #5
          Kiitos tiedoista pojat!

          Enpä tiennyt, että huoltoväli on tosiaan vain tuon 2-3tkm / pykälä, näin tehden semmonen 12-15tkm öljynvaihtoväliksi. Kyllä se sitten täsmää hyvinkin.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎