Moro,
Autokorjaamo nohevasti teki jotain tai jätti jotain tekemättä, kun jäähdytysnestevuodon diagnoosin jälkeen (vika korjaamatta) lähdin ajamaan autolla, niin lämmöt nousi kesken kaiken todella nopeasti punaisen alareunaan. Huomasin heti, kun lämmöt alkoi nousta ja aloin ettiä paikkaa johon voin pysäyttää kun takana oli jono autoja ja busseja eikä ollut mitään piennarta tai levikettä. Sitten tuli risteys jonka keskelle autoni tonttasin. Lämmöt kävi punaisen merkin alarajan päällä.
Jäähdytin autoa niin, että lämmöt meni keskelle ja lähdin ajamaan huoltamoa kohti joka oli 500m päässä, että pääsen näkemään puuttuuko nestettä. Myös tällä reissulla jouduin aika pian parkkeeraamaan auton "keskelle tietä", kun lämmöt käväisi punaisen alarajassa. Sitten huoltamolla sain todeta, että nestettä ei mennyt kuin 3-4 dl ennenkuin kuuman koneen paisari oli jo täynnä.
Eli nesteenvähyydestä ei ollut kyse, vaan ehkä ilmakuplasta järjestelmässä, tai sitten upouusi vesipumppu hajosi? Voiko pieneen kiertoon jumiutunut termari kuumottaa koneen punarajalle pakkasella ?
Ultimate huoli: menikö kansi kieroksi? 2 kertaa punarajalla ja joitakin minuutteja 3/4 lämmöissä??
Tero
ps> autokorjaamon vaste tulee huomenna... auto korjaamon pihassa ja lappu postiluukussa
Autokorjaamo nohevasti teki jotain tai jätti jotain tekemättä, kun jäähdytysnestevuodon diagnoosin jälkeen (vika korjaamatta) lähdin ajamaan autolla, niin lämmöt nousi kesken kaiken todella nopeasti punaisen alareunaan. Huomasin heti, kun lämmöt alkoi nousta ja aloin ettiä paikkaa johon voin pysäyttää kun takana oli jono autoja ja busseja eikä ollut mitään piennarta tai levikettä. Sitten tuli risteys jonka keskelle autoni tonttasin. Lämmöt kävi punaisen merkin alarajan päällä.
Jäähdytin autoa niin, että lämmöt meni keskelle ja lähdin ajamaan huoltamoa kohti joka oli 500m päässä, että pääsen näkemään puuttuuko nestettä. Myös tällä reissulla jouduin aika pian parkkeeraamaan auton "keskelle tietä", kun lämmöt käväisi punaisen alarajassa. Sitten huoltamolla sain todeta, että nestettä ei mennyt kuin 3-4 dl ennenkuin kuuman koneen paisari oli jo täynnä.
Eli nesteenvähyydestä ei ollut kyse, vaan ehkä ilmakuplasta järjestelmässä, tai sitten upouusi vesipumppu hajosi? Voiko pieneen kiertoon jumiutunut termari kuumottaa koneen punarajalle pakkasella ?
Ultimate huoli: menikö kansi kieroksi? 2 kertaa punarajalla ja joitakin minuutteja 3/4 lämmöissä??
Tero
ps> autokorjaamon vaste tulee huomenna... auto korjaamon pihassa ja lappu postiluukussa
Comment