E39 lämmöt kävi punaisella, kansi paskana?
Collapse
X
-
Oli tosiaan niin pahasti halki, että ei hitsaus onnistunut. Nyt uutta kantta hommaamassa. Ehdin jo tehdä uudean threadin kysyäkseni että passaahan m52b28 kansi tohon omaan m52b20:seen?Originally posted by jpeltoma View Post
Comment
-
kertokaa joku ennen kuin oon jo irrottamassa kantta
Tietääkö kukaan näyttääkö carsoftin livedata moottorin lämmöt jotenkin erilailla kuin mittariston oma lämpömittari? sillä kysyn kun mulla on mittariston lämpömittari rikki ja katsoin lämmöt livedatalla ja sieltä näyttää että pysyy 96-97asteessa kuulostaa liian korkealta,mutta jostain luin että jos salavalikon kautta katsoo lämpöjä niin näyttäs jopa yli 100 astetta ja olis kuulemma normaalia.mutta miten on sitte tuolta livedatalta katsottuna??käyttis e61 530Da Touring Lci -08
ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
PärräSuzuki gsx-r 750-00
ex e39 523i sedan-97ex Kawasaki zzr600-93
ex e34 525tdsa Touring-92
ex e34 524td sedan-90
ex e30 324tdic sedan-88
Comment
-
Lohkon kyljessä oleva anturi on nimeltäänkin dual temperature sensor. Siinä on oma piiri DME:lle ja mittaristolle.Originally posted by Kinner View PostTietääkö kukaan näyttääkö carsoftin livedata moottorin lämmöt jotenkin erilailla kuin mittariston oma lämpömittari? sillä kysyn kun mulla on mittariston lämpömittari rikki ja katsoin lämmöt livedatalla ja sieltä näyttää että pysyy 96-97asteessa kuulostaa liian korkealta,mutta jostain luin että jos salavalikon kautta katsoo lämpöjä niin näyttäs jopa yli 100 astetta ja olis kuulemma normaalia.mutta miten on sitte tuolta livedatalta katsottuna??E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
????????
no kannattaako tuolla mobiililla nyt sitten ajaa?Originally posted by Clavurion View PostLohkon kyljessä oleva anturi on nimeltäänkin dual temperature sensor. Siinä on oma piiri DME:lle ja mittaristolle.
vai onko se oikeasti ihan normaali lukema carsoftilta katsottuna?käyttis e61 530Da Touring Lci -08
ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
PärräSuzuki gsx-r 750-00
ex e39 523i sedan-97ex Kawasaki zzr600-93
ex e34 525tdsa Touring-92
ex e34 524td sedan-90
ex e30 324tdic sedan-88
Comment
-
Jos sulla on 92 asteinen termari niin ei 96-97 vielä mitenkään ihmeellisen korkea ole.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
Ja se järjestelmä on paineen puolella. Ei se keitä vielä hetkeen, saa olla pitkälti toista sataa lämmintä.Originally posted by Kinner View Postno kannattaako tuolla mobiililla nyt sitten ajaa?
vai onko se oikeasti ihan normaali lukema carsoftilta katsottuna?E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
mitenköhän tuon kuuluu normaalisti mennä oma näkemys on että lämmöt nousee sinne 92 tienoille ja sitten aukeaa termostaatti ja lämmöt tippuis reilusti ja samaa väliä seilais. mulla nousee 97 ja pysyy siinä ainoastaan kaasuttelemalla saa laskemaan 94asteeseen. kuulostaako vielä normaalilta vai luistaako vesipumpun siivet tai jotain?Originally posted by Cell View PostJos sulla on 92 asteinen termari niin ei 96-97 vielä mitenkään ihmeellisen korkea ole.käyttis e61 530Da Touring Lci -08
ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
PärräSuzuki gsx-r 750-00
ex e39 523i sedan-97ex Kawasaki zzr600-93
ex e34 525tdsa Touring-92
ex e34 524td sedan-90
ex e30 324tdic sedan-88
Comment
-
Tiedän että vesi pysyy paineessa viileämpänä mutta yli 200astetta kuulostaa vähän liiottelulta,muistasin että joku puhui glykolin kiehumis pisteen olevan jotain 120-130Originally posted by _nixu_ View PostJa se järjestelmä on paineen puolella. Ei se keitä vielä hetkeen, saa olla pitkälti toista sataa lämmintä.käyttis e61 530Da Touring Lci -08
ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
PärräSuzuki gsx-r 750-00
ex e39 523i sedan-97ex Kawasaki zzr600-93
ex e34 525tdsa Touring-92
ex e34 524td sedan-90
ex e30 324tdic sedan-88
Comment
-
Niin toista sataa eli vähän yli sata :thinkOriginally posted by Kinner View PostTiedän että vesi pysyy paineessa viileämpänä mutta yli 200astetta kuulostaa vähän liiottelulta,muistasin että joku puhui glykolin kiehumis pisteen olevan jotain 120-130
Tuo 97 kuullostaa suht normaalille kait? En nyt muista mitä oli noissa omissa kutoskoneisissa mutta tuossa kasissa on n. 94-98 astetta ihan normaali käyntilämpö INPAn mukaan.
Edit. yhden livedatalukeman löysin M52 koneesta, siinä oli lämmöt parkissa tyhjäkäynnillä 96 astetta.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Ei se neste yhtään viileämpää ole paineessa. Neste ei vaan pääsee höyrystymään paineessa samassa lämpötilassa. Eli kiehumispiste nousee.Originally posted by Kinner View PostTiedän että vesi pysyy paineessa viileämpänä
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
perkeleen entinen omistaja!
noniin ja tuli huomattua että vesiletkut oli melko kovia,vikakin löytyi nimittäin vesipumppu oli laitettu jollain liimalla kasaan ja imee ilmaa välistä.
saa nähdä miten lämmöt pelittää remontin jälkeen.käyttis e61 530Da Touring Lci -08
ex e39 530Da Touring M-Sport-02[/U]
PärräSuzuki gsx-r 750-00
ex e39 523i sedan-97ex Kawasaki zzr600-93
ex e34 525tdsa Touring-92
ex e34 524td sedan-90
ex e30 324tdic sedan-88
Comment
-
Jäähdytysjärjestelmässä on ylipaine, joten ei 'ime' ilmaa.Originally posted by Kinner View Postnoniin ja tuli huomattua että vesiletkut oli melko kovia,vikakin löytyi nimittäin vesipumppu oli laitettu jollain liimalla kasaan ja imee ilmaa välistä.
saa nähdä miten lämmöt pelittää remontin jälkeen.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
Eikös se ime ilmaa kun kone jäähtyy niin käsittääkseni järjestelmään tulee silloin pieni alipaine...? Vai olenko väärässä?
Comment
-
Jos järjestelmässä on vuoto, niin paineisena se vuotaa nestettä koko ajan. Jäähtyessään paine tasaantuu (vuotaa ulos) vallitsevaan ilmanpaineeseen asti, eikä tuolloin kehitä alipainetta. Viisaat korjatkoot.Originally posted by 525TurboIC View PostEikös se ime ilmaa kun kone jäähtyy niin käsittääkseni järjestelmään tulee silloin pieni alipaine...? Vai olenko väärässä?Ei mopolla mahottomia..
Comment
Comment