Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Jarrunesteen vaihto ja polkimen liikerata

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    E39 Jarrunesteen vaihto ja polkimen liikerata

    Heps!

    Selittäkää mulle miksi jarrunesteen vaihdon jälkeen jarrupolkimen liikerata on normaaliajossa suurentunut? Eli pitää painaa jarrua huomattavasti pidemmälle ennenkuin tuntuu "vaste" polkimessa ja jarru ottaa. Nesteet vaihdettu tänään. Jarrut kyllä ottaa hyvin, ja toimii muutenkin moitteetta. Tuo liikerata vaan ihmetyttää. Aiemmin poljin "otti" aiemmin.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • Huoppi
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 85
    • Joutseno

    #2
    Eipä siinä ole muuta vaihtoehtoa ku että sinne on jäänyt ilmaa.

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3452
      • Janakkala

      #3
      Kyllä juurikin näin ilmaa siellä on. Eli ei muuta kuin ilmaamaan.
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        #4
        Voi vittu että mulla kyllä jossain vaiheessa palaa hermot sen asian kanssa, että joka kerta kun käy korjaamolla, niin on hommat tehty miten sattuu.

        Tätä pelkäsin, mutta aattelin, että siihen vois olla joku parempikin selitys...

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • Haukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1366
          • Valkeala

          #5
          kannattaa tehä ite kaikki... ei ne missää huolloissa osaa mitää tehä

          Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7431
            • Oulu

            #6
            Reilu viikko sitten vaihdatin jarrunesteet. En huomannut polkimen liikeradassa mitään muutosta. Tästä taas muistinkin etten ole vieläkään kysynyt miten ne sillä "imurilla" ne vaihtoivat, eli vain säiliöön vai imivätkö tuoreet nesteet myös satuloihin asti.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by teropa View Post
              Heps!

              Selittäkää mulle miksi jarrunesteen vaihdon jälkeen jarrupolkimen liikerata on normaaliajossa suurentunut? Eli pitää painaa jarrua huomattavasti pidemmälle ennenkuin tuntuu "vaste" polkimessa ja jarru ottaa. Nesteet vaihdettu tänään. Jarrut kyllä ottaa hyvin, ja toimii muutenkin moitteetta. Tuo liikerata vaan ihmetyttää. Aiemmin poljin "otti" aiemmin.

              Tero
              100% varmuudella jossain ilmaa. Eli pajalle uudelleen.

              Comment

              • suffeli
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 559
                • JKL

                #8
                Originally posted by teropa View Post
                Voi vittu että mulla kyllä jossain vaiheessa palaa hermot sen asian kanssa, että joka kerta kun käy korjaamolla, niin on hommat tehty miten sattuu.
                Tätä pelkäsin, mutta aattelin, että siihen vois olla joku parempikin selitys...
                Olisiko aika vaihtaa korjaamoa?

                Itelläkin syttyi tuo kellon kuva tuossa viikko sitten. Eikös se tarkoita, että pitää vaihtaa jarrunesteet ja jäähdytinnesteet? Ja siis seuraavassa huollossa eikä heti?
                ------
                G31 530d

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by suffeli View Post
                  Itelläkin syttyi tuo kellon kuva tuossa viikko sitten. Eikös se tarkoita, että pitää vaihtaa jarrunesteet ja jäähdytinnesteet? Ja siis seuraavassa huollossa eikä heti?
                  Tuo on jarrunesteiden kello, jäähdytysnesteillä on harvempi vaihtoväli, 2 vuotta vs. 4 vuotta.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • reddewil
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 3015
                    • West Coast

                    #10
                    Originally posted by TJJ View Post
                    Tuo on jarrunesteiden kello, jäähdytysnesteillä on harvempi vaihtoväli, 2 vuotta vs. 4 vuotta.
                    Juuh, jarrunesteet 2v välein.
                    ...

                    Comment

                    • Ha2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1786
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Reilu viikko sitten vaihdatin jarrunesteet. En huomannut polkimen liikeradassa mitään muutosta. Tästä taas muistinkin etten ole vieläkään kysynyt miten ne sillä "imurilla" ne vaihtoivat, eli vain säiliöön vai imivätkö tuoreet nesteet myös satuloihin asti.
                      Kävitkö Tonterilla?

                      Kävin omaan vaihdattamassa siellä jarruletkun ja samalla vaihdettiin jarrunesteet. Kattelin koko toimituksen vierestä. Ensin asentaja otti imurilla säiliöstä nestettä pois niin paljon kuin tuli. Sen jälkeen säiliö täyteen ja pönkkä kuskin penkin ja jarrupolkimen väliin (jarru siis pohjaan). Lopuksi yksitellen joka satulasta valutettelua letkun ja jonkin imurin kans niin kauan, että kuplia ei enää tullu nestepinnan korkeutta tarkkaillen ja tarvittaessa nestettä säiliöön lisäten. Asentaja valutteli aika paljon sieltä satuloiden kautta nestettä ulos. Sanoi juuri, että näin varmistetaan, että kaikki nesteet vaihtuvat uusiin.

                      Operaation jälkeen jarrupokimen tuntuma oli paljon terävämpi ja parempi sekä polkimen liikerata lyheni ehkä aavistuksen. Nesteiden vaihdon jälkeen huomasin, että ne ois pitäny vaihdattaa paljon aiemmin.
                      E61 525d LCI

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #12
                        Moro,

                        Jarrut nyt ilmattu uusiksi, ja liikerata jopa hieman lyhyempi kuin ennen. Ja jarrut ottaa terävämmin ja muutenkin tuntuma on nyt .

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎