E39 jouset ja iskunvaimentimet
Collapse
X
-
Originally posted by quartzi View PostMuakin kiinnostaa tämä...Vastatkaa privaan. Kiitos
Comment
-
-
Pohjaanlyöntikumit pitää vaihtaa Jos...
Originally posted by mikron View PostOnko noita pohjaanlyöntikumeja normaalisti tarpeellista vaihtaa iskarien vaihdon yhteydessä?
Comment
-
-
Originally posted by RikE39 View PostTajusinko homman nyt oikein?
Vakioalustaiseen e39:iin voidaan asentaa tilalle m-sport- iskarit, -jouset ja ne pohjaanlyöntikumit?
Ja kaikki nuo löytyisivät mätänetistä?
Haluaisin madaltaa omaa 525:sta vähän, siten että käytännöllisyys säilyy.Motonetti myy käsittääkseni myy enemmäkseen vain lesjörsin jousia. En ole ainut kenellä on tälläisiä kokemuksia lesjörsin jousista. Ja kyllä olivat oikeat jouset ko. autoon.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View Post....Auton omistajan kysäisi, että jäikö sinne alle pukit. Ilme oli hyvä kun vastasin, että ei jäänyt.Motonetti myy käsittääkseni myy enemmäkseen vain lesjörsin jousia. En ole ainut kenellä on tälläisiä kokemuksia lesjörsin jousista. Ja kyllä olivat oikeat jouset ko. autoon.
Last edited by JKK; 17-01-2016, 22:04.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostTehtiinkö tämä havainto heti auton nosturilta laskemisen jälkeen vai esim. parin päivän ajon jälkeen? Jokaisessa mun tekemässä jousien vaihdossa todellinen alustan korkeus on näkynyt vasta seuraavana aamuna kun auto on laskeutunut rauhassa oikealle korkeudelle. Ja tämä efekti on aina korostunut varsinkin vakiojousilla. Madallusjousien asennuksen jälkeen (jostain syystä) auto putoaa nopeammin lopulliseen korkeuteensa. Viimeeksi asensin kaverini E39:iin vakiot Lesjöt ja seuraavana aamuna korkeus oli ihan ryhdikkään näköisenä tehtaan spekseissä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostHavainto tehtiin heti vaihdon jälkeen, mutta ei se kyllä paljoa siitä laskeunut. Vielä 6kk jälkeen auto "keuli" edelleen todella reippaasti. Viime kesänä tuli vaihdeltua 5 autoon jouset, eikä kyllä yhdessäkään muussa vastaavaa ilmiötä ollut. Toki se uusilla jousilla on hieman korkeammalla heti asennuksen jälkeen, mutta tuollaisen ~10 cm nousu nyt näkee jo puolisokeakin. Kuten sanoin monilla muillakin on foorumi kirjoittelujen perusteella ollut vastaavia kokemuksia.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostOlisiko tässä tapauksessa ollut kyseessä manuaalivaihteinen auto, johon on vahingossa tilattu automaattivaihteisen jouset? Esim. Sachs-kataloogissa näille on eri osanumerot. Ja oletan että OEM-paketeissakin on erilaiset osatunnukset.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKylä oli ihan siihen autoon niillä varustella tarkoitetut jouset. Muutenkin automaatti vs manuaali paino ero on sen verta pieni, että ei sillä selity niin suuret erot. Tokihan siellä laatikossa on voinut olla väärät jouset jne. Tämä nyt oli vaan yksi kokemus, enkä ole ainut joka on ko. ilmiön huomannut.
Tuskin se tuosta enää mihinkään laskee. Sinällään tuo ei itseäni haittaa jos takapää asettuisi samassa suhteessa oikealle korkeudelle. Niiden asennus vielä odottaa sopivaa motivaatiota. Aika outoa sinällään kun jouset on ZF:n kataloogista varmuudella oikein valittu...
Taidan laittaa madaltavat yläpään jousilautaset. Eikös niillä saa n.10mm keulaa alaspäin? Onko niiden käytöstä muilta osin mitään haittaa esim. yläpään laakerin kiertokulman suhteen?Last edited by JKK; 05-02-2016, 10:57.
Comment
-
-
Originally posted by JKK View PostJuu, mä törmäsin tähän samaan juttuun nyt kun asensin omaan E39:iin etupäähän Sachsin vakiojouset ja iskarit. Etupää jäi nyt jonkinverran liian korkealle. Kolmen päivän ajelun jälkeen vanteen alareunasta mitattuna 605mm (tehtaan speksi taitaa 15" renkailla olla 580mm tasolla).
Tuskin se tuosta enää mihinkään laskee. Sinällään tuo ei itseäni haittaa jos takapää asettuisi samassa suhteessa oikealle korkeudelle. Niiden asennus vielä odottaa sopivaa motivaatiota. Aika outoa sinällään kun jouset on ZF:n kataloogista varmuudella oikein valittu...
Taidan laittaa madaltavat yläpään jousilautaset. Eikös niillä saa n.10mm keulaa alaspäin? Onko niiden käytöstä muilta osin mitään haittaa esim. yläpään laakerin kiertokulman suhteen?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment