E39 jouset ja iskunvaimentimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • quartzi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 43
    • Harjavalta

    #31
    ...

    Originally posted by mikron View Post
    Osaako joku vielä kertoa, mitkä jouset on punertavilla merkeillä?
    Muakin kiinnostaa tämä...Vastatkaa privaan. Kiitos

    Comment

    • mailman
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 8003
      • Vantaa

      #32
      Originally posted by quartzi View Post
      Muakin kiinnostaa tämä...Vastatkaa privaan. Kiitos
      Ei, kun nimenomaan tänne. Koska jos privaan vastataan ja tänne ei, niin tieto ei tule muille.
      G01 ///M40i '19
      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
      E39 ///M5 '00

      Comment

      • 325E
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1228
        • LAHTI

        #33
        Pohjaanlyöntikumit pitää vaihtaa Jos...

        Originally posted by mikron View Post
        Onko noita pohjaanlyöntikumeja normaalisti tarpeellista vaihtaa iskarien vaihdon yhteydessä?
        Pohjaanlyöntikumit pitää vaihtaa silloin jos Vakioalusta muutetaan M-spot tyyppiseksi koska ...M-Sport alustan pohjaanlyöntikumit on 25mm matalemmat.

        Comment

        • RikE39
          Newbiemmer
          • Jan 2016
          • 1
          • Lappeenranta

          #34
          Ymmärsinkö oikein

          Tajusinko homman nyt oikein?

          Vakioalustaiseen e39:iin voidaan asentaa tilalle m-sport- iskarit, -jouset ja ne pohjaanlyöntikumit?

          Ja kaikki nuo löytyisivät mätänetistä?

          Haluaisin madaltaa omaa 525:sta vähän, siten että käytännöllisyys säilyy.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10946
            • Joensuu

            #35
            Originally posted by RikE39 View Post
            Tajusinko homman nyt oikein?

            Vakioalustaiseen e39:iin voidaan asentaa tilalle m-sport- iskarit, -jouset ja ne pohjaanlyöntikumit?

            Ja kaikki nuo löytyisivät mätänetistä?

            Haluaisin madaltaa omaa 525:sta vähän, siten että käytännöllisyys säilyy.
            Juu onnistuu noin. Ei välttämättä löydy motonestistä s-sport korkuisia jousia.. Ainakin lesjörsin vakio jousilla tulee äkkiä city-maasturi siitä. Yhteen sukulaisen autoon kun vaihdon katkenneen etujousen takia molemmat etujouset lesjörseihin niin keula nousi varmaan 10cm, kun aikaisemmin siellä oli jotkut -30mm h&r jouset. Ei se nyt välttämättä ihan 10cm noussut, mutta ei kyllä paljon puuttunut. Auton omistajan kysäisi, että jäikö sinne alle pukit. Ilme oli hyvä kun vastasin, että ei jäänyt. Motonetti myy käsittääkseni myy enemmäkseen vain lesjörsin jousia. En ole ainut kenellä on tälläisiä kokemuksia lesjörsin jousista. Ja kyllä olivat oikeat jouset ko. autoon.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2331
              • Uusimaa

              #36
              Originally posted by HTK12 View Post
              ....Auton omistajan kysäisi, että jäikö sinne alle pukit. Ilme oli hyvä kun vastasin, että ei jäänyt. Motonetti myy käsittääkseni myy enemmäkseen vain lesjörsin jousia. En ole ainut kenellä on tälläisiä kokemuksia lesjörsin jousista. Ja kyllä olivat oikeat jouset ko. autoon.
              Tehtiinkö tämä havainto heti auton nosturilta laskemisen jälkeen vai esim. parin päivän ajon jälkeen? Jokaisessa mun tekemässä jousien vaihdossa todellinen alustan korkeus on näkynyt vasta seuraavana aamuna kun auto on laskeutunut rauhassa oikealle korkeudelle. Ja tämä efekti on aina korostunut varsinkin vakiojousilla. Madallusjousien asennuksen jälkeen (jostain syystä) auto putoaa nopeammin lopulliseen korkeuteensa. Viimeeksi asensin kaverini E39:iin vakiot Lesjöt ja seuraavana aamuna korkeus oli ihan ryhdikkään näköisenä tehtaan spekseissä.
              Last edited by JKK; 17-01-2016, 22:04.
              BMW G30 545e M-Sport

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10946
                • Joensuu

                #37
                Originally posted by JKK View Post
                Tehtiinkö tämä havainto heti auton nosturilta laskemisen jälkeen vai esim. parin päivän ajon jälkeen? Jokaisessa mun tekemässä jousien vaihdossa todellinen alustan korkeus on näkynyt vasta seuraavana aamuna kun auto on laskeutunut rauhassa oikealle korkeudelle. Ja tämä efekti on aina korostunut varsinkin vakiojousilla. Madallusjousien asennuksen jälkeen (jostain syystä) auto putoaa nopeammin lopulliseen korkeuteensa. Viimeeksi asensin kaverini E39:iin vakiot Lesjöt ja seuraavana aamuna korkeus oli ihan ryhdikkään näköisenä tehtaan spekseissä.
                Havainto tehtiin heti vaihdon jälkeen, mutta ei se kyllä paljoa siitä laskeunut. Vielä 6kk jälkeen auto "keuli" edelleen todella reippaasti. Viime kesänä tuli vaihdeltua 5 autoon jouset, eikä kyllä yhdessäkään muussa vastaavaa ilmiötä ollut. Toki se uusilla jousilla on hieman korkeammalla heti asennuksen jälkeen, mutta tuollaisen ~10 cm nousu nyt näkee jo puolisokeakin. Kuten sanoin monilla muillakin on foorumi kirjoittelujen perusteella ollut vastaavia kokemuksia.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2331
                  • Uusimaa

                  #38
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Havainto tehtiin heti vaihdon jälkeen, mutta ei se kyllä paljoa siitä laskeunut. Vielä 6kk jälkeen auto "keuli" edelleen todella reippaasti. Viime kesänä tuli vaihdeltua 5 autoon jouset, eikä kyllä yhdessäkään muussa vastaavaa ilmiötä ollut. Toki se uusilla jousilla on hieman korkeammalla heti asennuksen jälkeen, mutta tuollaisen ~10 cm nousu nyt näkee jo puolisokeakin. Kuten sanoin monilla muillakin on foorumi kirjoittelujen perusteella ollut vastaavia kokemuksia.
                  Olisiko tässä tapauksessa ollut kyseessä manuaalivaihteinen auto, johon on vahingossa tilattu automaattivaihteisen jouset? Esim. Sachs-kataloogissa näille on eri osanumerot. Ja oletan että OEM-paketeissakin on erilaiset osatunnukset.
                  BMW G30 545e M-Sport

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10946
                    • Joensuu

                    #39
                    Originally posted by JKK View Post
                    Olisiko tässä tapauksessa ollut kyseessä manuaalivaihteinen auto, johon on vahingossa tilattu automaattivaihteisen jouset? Esim. Sachs-kataloogissa näille on eri osanumerot. Ja oletan että OEM-paketeissakin on erilaiset osatunnukset.
                    Kylä oli ihan siihen autoon niillä varustella tarkoitetut jouset. Muutenkin automaatti vs manuaali paino ero on sen verta pieni, että ei sillä selity niin suuret erot. Tokihan siellä laatikossa on voinut olla väärät jouset jne. Tämä nyt oli vaan yksi kokemus, enkä ole ainut joka on ko. ilmiön huomannut.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2331
                      • Uusimaa

                      #40
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Kylä oli ihan siihen autoon niillä varustella tarkoitetut jouset. Muutenkin automaatti vs manuaali paino ero on sen verta pieni, että ei sillä selity niin suuret erot. Tokihan siellä laatikossa on voinut olla väärät jouset jne. Tämä nyt oli vaan yksi kokemus, enkä ole ainut joka on ko. ilmiön huomannut.
                      Juu, mä törmäsin tähän samaan juttuun nyt kun asensin omaan E39:iin etupäähän Sachsin vakiojouset ja iskarit. Etupää jäi nyt jonkinverran liian korkealle. Kolmen päivän ajelun jälkeen vanteen alareunasta mitattuna 605mm (tehtaan speksi taitaa 15" renkailla olla 580mm tasolla).

                      Tuskin se tuosta enää mihinkään laskee. Sinällään tuo ei itseäni haittaa jos takapää asettuisi samassa suhteessa oikealle korkeudelle. Niiden asennus vielä odottaa sopivaa motivaatiota. Aika outoa sinällään kun jouset on ZF:n kataloogista varmuudella oikein valittu...

                      Taidan laittaa madaltavat yläpään jousilautaset. Eikös niillä saa n.10mm keulaa alaspäin? Onko niiden käytöstä muilta osin mitään haittaa esim. yläpään laakerin kiertokulman suhteen?
                      Last edited by JKK; 05-02-2016, 10:57.
                      BMW G30 545e M-Sport

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10946
                        • Joensuu

                        #41
                        Originally posted by JKK View Post
                        Juu, mä törmäsin tähän samaan juttuun nyt kun asensin omaan E39:iin etupäähän Sachsin vakiojouset ja iskarit. Etupää jäi nyt jonkinverran liian korkealle. Kolmen päivän ajelun jälkeen vanteen alareunasta mitattuna 605mm (tehtaan speksi taitaa 15" renkailla olla 580mm tasolla).

                        Tuskin se tuosta enää mihinkään laskee. Sinällään tuo ei itseäni haittaa jos takapää asettuisi samassa suhteessa oikealle korkeudelle. Niiden asennus vielä odottaa sopivaa motivaatiota. Aika outoa sinällään kun jouset on ZF:n kataloogista varmuudella oikein valittu...

                        Taidan laittaa madaltavat yläpään jousilautaset. Eikös niillä saa n.10mm keulaa alaspäin? Onko niiden käytöstä muilta osin mitään haittaa esim. yläpään laakerin kiertokulman suhteen?
                        Aika mielenkiintoista, että Sachsin jouset ei ole sellaiset kun kuuluu. Onkohan tämä sitten yleinenkin ongelma ns. tarvikejousien kanssa. :think Sinällään hieman ärsyttävää kun jousilautasten asennus taas vaatii täysin saman työn, joten mielellään ostaisi kerralla sellaiset osat, että ei tarvitse uudestaan tehdä. Kyllä nuo madaltavat jousilautaset pitäisi ihan toimivat olla. En ole ainakaan kuullut kenenkään valittaneen niistä.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        Working...
                        X