Onko sulla Stone alkuperäiset katit paikallaan?onko ehjät vielä?Aattelin vaan että jos tuo kerran paukkuu kylmänä,niin alkuperäiset katit ei vältämättä kestä sitä..:think
E39 M62 sytytys ennakko
Collapse
X
-
Toinen on, mutta noilla kateilla ei periaatteessa ole nyt edes väliä. Pääasia, että poksumisen syy selviää, katit on menossa vaihtoon joka tapauksessa kohta. Oikeastaan moni(tai ainakin yksiOriginally posted by Vehkis View PostOnko sulla Stone alkuperäiset katit paikallaan?onko ehjät vielä?Aattelin vaan että jos tuo kerran paukkuu kylmänä,niin alkuperäiset katit ei vältämättä kestä sitä..:think
) asia viittaa noihin nokka-akseleihin, koska vikakoodeja ei ole tullut. Ihmetyttää vain, että miksi vain kylmänä tuo poksahtelu? Johtuu kaiketi sitten siitä, että nokat on niin vähän pielessä ja sytkä on eri lämpimänä ja kylmänä...?:think: Miksi menneet pieleen jos siis nokista johtuu..
JKK: Säätöneliöt?? Miten ne toimii jos pitää AINA olla suorassa? Miten niillä säädetään jos ne on aina suorassa..
Comment
-
Originally posted by Stone View Post19pv selviää. Hiljaa hyvä tulee...
..Piti selvitä jo 1pv, mutta tuli korjaamolla esteitä..
Missä vika oli vai onko vielä sittenkään selvinnyt??
Ex BMW:
E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.
Comment
-
Tähän minun tapaukseen oli siis tehty juuri remontti, eli uusittu jakopää ja alakerran laakeroinnit. Tästä tapauksesta löytyy pitkä threadi "Kajakki" nimimerkin aloittamana, jolta projekti siirtyi minulle. Kuutospytystä kuuluu tyhjäkäynnillä hienoinen nakutus, jota ed.omistaja yritti poistaa suurella rahamäärällä Bemu Oy:ssä - tuloksetta. Minulle siirryttyään autoon vaihdettiin kaikki ko. lohkon nostajien kupit, jolla nakutus vaimeni merkityksettömälle tasolle. Samassa yhteydessä kiinnitettiin huomiota noihin nokkien päässä oleviin "säätöneliöihin", jotka kampuran kohdistuksen jälkeen olivat miten sattuu. Ne neliöt siis pyörivät nokkien mukana, ja niiden kuuluu olla suorassa kannen tason suuntaisesti samalla kun kampuran kohdistusmerkit ovat kohdallaan. Näillä säädetään venttiilien ajoitus. Mistään ei ole selvinnyt, miten ne olivat menneet vinoon. Bemu Oy sanoo, etteivät ole nokkiin koskeneet. Onko se sitten mahdollista, jos autoon uusitaan jakoketjut ja laaharit? Joka tapauksessa jossain ovat jääneet säätämättä, kun tätä nakutusta on yritetty selvittää.Originally posted by Stone View PostJKK: Säätöneliöt?? Miten ne toimii jos pitää AINA olla suorassa? Miten niillä säädetään jos ne on aina suorassa..
Nostajan kuppien vaihdon yhteydestä muutama KUVA. Noista näkyy se nokkien päässä oleva "neliö". Sekä Autodatan kuva säätötyökalusta, jota ei välttämättä säädössä tarvitse, enkä tiedä mistä tuollaisen edes saisi?
Comment
-
Joko nyt on tullut asiaan uutta selvyyttä, oliko nokat pielessä vai kenties nokan anturi tms.....??Originally posted by Stone View Post19pv selviää. Hiljaa hyvä tulee...
..Piti selvitä jo 1pv, mutta tuli korjaamolla esteitä..Ex BMW:
E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.
Comment
-
Auto kävi korjaamolla, mutta eivät päässeet kuulemma sisään kun automaattilaatikon boxiin!! Ihme hommaa.. Siellä oli boschin laitekouluttajat paikalla ja tämän piti olla demo työ!Originally posted by th2376 View PostJoko nyt on tullut asiaan uutta selvyyttä, oliko nokat pielessä vai kenties nokan anturi tms.....??
Kouluttajat vain kuulemma pyöritteli päätään ja ihmettelivät mites tämä on mahdollista. Saksalainen auto jossa boschin järjestelmät.. No korjasin sitten itse tuota vikaa vaihtamalla 98:iin. Käynti on ollut sen jälkeen kylmänäkin tasaista eikä tuota poksumista esiinny oikeastaa ollenkaan. No saavat nuo em kouluttajat boschilta vielä ihmetellä tuota kunhan saavat oikeat laitteet, johdot ym. hommattua.
Nokkia ei siis tarkistettu vielä eikä tietenkään mitään antureitakaan. Mulla on kyllä carsoft ja tarvittavat kaapelit eli pitää vain repiä aikaa jostain, huomenna saattais olla sen verran, että ottais koodeja..
Comment
-
Luin vikakoodit perjantaina. Eihän sieltä koodeja löytynyt..:think
Comment
Comment