Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M62 sytytys ennakko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 4074
    • Helsinki

    E39 M62 sytytys ennakko

    Päivää,

    Sain tuossa joku aika sitten sellaisen kommentin, että omassa kärryssä on sytytys ennakko pielessä. Tästä johtuu, että lastun jälkeen tehon lisäystä ei tullut. Kommentin antoi saksasta ohjelman tehnyt firma, jolle laitettiin dyno käppyrät. Pystyykö tuota ennakkoa muka jotenkin säätämään ja miten hemmetissä se on voinut edes mennä poskelleen.
    E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
    VW Pornstarter (työjuhta)
    Dodge RAM Cummins (venejuhta)
    Finnmaster T8







    Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103
  • Spetke
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 3447
    • Janakkala

    #2
    Mielenkiintoista. Etteikö nyt sitten olisi siitä uudesta lastusta johtuvaa mikäli siellä jokin on muka pielessä.
    Sillä lastullahan se ennakko tehdään. Ja miten ne sellaista väittivät?
    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Spetke View Post
      Mielenkiintoista. Etteikö nyt sitten olisi siitä uudesta lastusta johtuvaa mikäli siellä jokin on muka pielessä.
      Sillä lastullahan se ennakko tehdään. Ja miten ne sellaista väittivät?
      Lastua olisin itsekin syyttänyt, mutta kun mulla ei ole muutakuin mutua.. Auto menee kaiketi ensi viikolla tutun uudelle korjaamolle jonne boschin inssit tulee pitämään koulutusta uusien laitteiden johdosta. Saa nähdä pystyykö ne selvittämään mitään.
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #4
        Kylmänä tuon huomaa sellaisena poksumisena. Eli polttoainetta pääsee palamattomana putkeen asti. Tämä siis kylmänä jos paikallaan polkaisee kierroksia. Ajossa eikä lämpimänä tätä poksumista esiinny. Tämä oli jo ennen lastutusta, ja myös ecu vaihdettu kertaalleen, mutta ongelma ei ole muuttunut.

        Ed: Kertokaa ihmeessä mielepiteitä jos niitä on.
        Last edited by Stone; 04-02-2007, 20:04.
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16419
          • Asikkala

          #5
          Voisko olla alkavaa pakoventtiilivikaa? En pelottele mutta jos putkessa poksuu, onko tehny tuota koko sen ajan kun auto on ollu sulla vai vika ilmestynyt oston jälkeen?

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Nokan asentotunnistimessa tullu tunnit täyteen... Eikö tää kasikone ole?

            OT:Niin syttöö saa muutettua ku rälläköi kammen ja nokan vai olikohan vaan nokan asentunnistimet pois ja heppaa siihen ku gyntteri ala lastunveistäjä sen haluaa.

            ps.vikaakoodin luku auttaa myös.
            Last edited by reddewil; 04-02-2007, 23:55.
            ...

            Comment

            • Stone
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 4074
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by reddewil View Post
              Nokan asentotunnistimessa tullu tunnit täyteen... Eikö tää kasikone ole?

              OT:Niin syttöö saa muutettua ku rälläköi kammen ja nokan vai olikohan vaan nokan asentunnistimet pois ja heppaa siihen ku gyntteri ala lastunveistäjä sen haluaa.

              ps.vikaakoodin luku auttaa myös.

              Noista asentotunnistimista oli tuon tutun kanssa puhettakin. Eli nokan ja kampuran tunnistimista aloitetaan ne ilmeisesti tuota sytytystä jollain tavalla säätää tai kontrolloi. En noihin ventiilivikoihin vielä halua uskoa...

              Ed: juu V8 on siis kysymyksessä..
              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
              VW Pornstarter (työjuhta)
              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
              Finnmaster T8







              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3447
                • Janakkala

                #8
                Niin oletko käyttänyt autoasi testerissä ennen tai jälkeen lastunlaiton?
                Sieltähän näkee ennakot.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Spetke View Post
                  Niin oletko käyttänyt autoasi testerissä ennen tai jälkeen lastunlaiton?
                  Sieltähän näkee ennakot.
                  Lastun jälkeen se ei ole käynyt testerissä, mutta lastuttaja hajoitti ecun ensiyrittämällä. Kun ecu sitten uusittiin metro-autossa niin eiköhän ne testeriä ole silloin käyttäneet.. Nyt on joka tapauksessa aika 1.3. tuolla tutun korjaamolla. Toivottavasti vika silloin selviää..
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • th2376
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2006
                    • 154

                    #10
                    Originally posted by Stone View Post
                    Kylmänä tuon huomaa sellaisena poksumisena. Eli polttoainetta pääsee palamattomana putkeen asti. Tämä siis kylmänä jos paikallaan polkaisee kierroksia. Ajossa eikä lämpimänä tätä poksumista esiinny. Tämä oli jo ennen lastutusta, ja myös ecu vaihdettu kertaalleen, mutta ongelma ei ole muuttunut.

                    Ed: Kertokaa ihmeessä mielepiteitä jos niitä on.

                    Joko tuohon poksumiseen on löytynyt joku ratkaisu, oliko vika nokan asennontunnististimessa vai missä......??
                    Ex BMW:

                    E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by th2376 View Post
                      Joko tuohon poksumiseen on löytynyt joku ratkaisu, oliko vika nokan asennontunnististimessa vai missä......??
                      19pv selviää. Hiljaa hyvä tulee... ..Piti selvitä jo 1pv, mutta tuli korjaamolla esteitä..
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        #12
                        Itselläni on sellainen tilanne, että paikoillaan on M60 koneessa uusi nokka-akselinasentotunnistimen anturi ja vanhasta sellaisesta on tehty tilapäisesti kampiakselinasentotunnistimen anturi. Auto käynnistyy normaalisti ja käy normaalisti noin 5000rpm asti. Sen jälkeen alkaa paukkuminen ja rykiminen. Eli itse olen ajatellut, että tuo oma patenttianturi ei pysy isoilla kierroksilla mukana. Toinen vaihtoehto (vähemmän looginen) on, että uusi nokan anturi on susi.

                        Eikös tuo kammen anturi tosiaan säädä sytkää, eli voisi johtua siitä tämä oma paukkuminen? Ja ennen kuin joku sanoo, uusi oikea kammenanturi on tilattu ja pitäisi tulla perjantaina ja vaihdetaan myös tuolloin, joten silloin olen itsekin viisaampi.
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2314
                          • Uusimaa

                          #13
                          Mulla oli samoja ongelmia tuon uuden tuttavuuden, M62:n kanssa, kunnes eilen siitä otettiin venttiilikopat auki ja todettiin nokkien olevan säädöistään pois 5-15 astetta. Siis kaikkien nokkien. Tässähän on säädettävät nokkapyörät. Kaikki nokkien päässä olevat "säätöneliöt" oli täysin vinossa, vaikka ne pitää olla täsmälleen kannen tason mukaisesti. Suomeksi sanottuna venttiilien ajoitus oli pahasti poskellaan. Putkessa poksui ja tyhjäkäynti oli hytkyttävää. Nokat säädettiin täsmälleen oikein, ja samalla oli irti kaikki ruiskusuuttimet, jotka putsattiin samalla. Nyt ei hytky eikä poksu, ja kuulemma auto alkoi liikkumaan pintakaasulla siten kuten 540:n olettaakin liikkuvan. Kulutusmittariinkin löytyi yllättäen 8:lla alkava lukema.
                          BMW G30 530e X-Drive

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • th2376
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2006
                            • 154

                            #14
                            Originally posted by JKK View Post
                            Mulla oli samoja ongelmia tuon uuden tuttavuuden, M62:n kanssa, kunnes eilen siitä otettiin venttiilikopat auki ja todettiin nokkien olevan säädöistään pois 5-15 astetta. Siis kaikkien nokkien. Tässähän on säädettävät nokkapyörät. Kaikki nokkien päässä olevat "säätöneliöt" oli täysin vinossa, vaikka ne pitää olla täsmälleen kannen tason mukaisesti. Suomeksi sanottuna venttiilien ajoitus oli pahasti poskellaan. Putkessa poksui ja tyhjäkäynti oli hytkyttävää. Nokat säädettiin täsmälleen oikein, ja samalla oli irti kaikki ruiskusuuttimet, jotka putsattiin samalla. Nyt ei hytky eikä poksu, ja kuulemma auto alkoi liikkumaan pintakaasulla siten kuten 540:n olettaakin liikkuvan. Kulutusmittariinkin löytyi yllättäen 8:lla alkava lukema.
                            Tekikö sulla motti oireiluaan vain kylmänä vai myös lämpimänä?? Oliko kaasun asennolla vaikutusta kylmänä/lämpimänä?
                            Ex BMW:

                            E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.

                            Comment

                            • Stone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 4074
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by JKK View Post
                              Mulla oli samoja ongelmia tuon uuden tuttavuuden, M62:n kanssa, kunnes eilen siitä otettiin venttiilikopat auki ja todettiin nokkien olevan säädöistään pois 5-15 astetta. Siis kaikkien nokkien. Tässähän on säädettävät nokkapyörät. Kaikki nokkien päässä olevat "säätöneliöt" oli täysin vinossa, vaikka ne pitää olla täsmälleen kannen tason mukaisesti. Suomeksi sanottuna venttiilien ajoitus oli pahasti poskellaan. Putkessa poksui ja tyhjäkäynti oli hytkyttävää. Nokat säädettiin täsmälleen oikein, ja samalla oli irti kaikki ruiskusuuttimet, jotka putsattiin samalla. Nyt ei hytky eikä poksu, ja kuulemma auto alkoi liikkumaan pintakaasulla siten kuten 540:n olettaakin liikkuvan. Kulutusmittariinkin löytyi yllättäen 8:lla alkava lukema.
                              No voihan ..kele! Aivan saman tyyppinen vika kyseessä. Mulle tekee tuota poksumista oikeastaan vain kylmällä koneella, mutta pintakaasu lähdöt on tosiaan on vaisumpia mitä minusta pitäisi. Tuosta on vaihdettu venakopan tiivisteet(tyyppivika), mutta... Eli kaikki neljä nokkaa pielessä? Oliko tehty jotain remonttia vai miten hemmetissä on mahdollista?
                              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                              VW Pornstarter (työjuhta)
                              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                              Finnmaster T8







                              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎