Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D-02 ei lämpeä pakkasella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • puuha_pete
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 16

    530D-02 ei lämpeä pakkasella

    Onko normaalia että yli -20asteen pakkasella kone ei jaksa tuottaa tarpeeksi lämpöä vai onko termostaatti rikki eli vuotaa ohi kokoajan?
    Autolla ajettu 220tkm.
    Tänä aamulla ei lämmennyt 40km:n työmatkalla yli sinisen alueen ja pakkasta oli 22astetta.
    Syylärin edessä on pahvikin.
    Autossa on ajonaikainen webasto, mutta jotenkin sen toiminta arvelluttaa..

    Millaisia kokemuksia/neuvoja?


    Kiitos.
  • Laxa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1363
    • Tampere

    #2
    Searchia käyttämällä löytyy paljon kohtalotovereita ja vian etsintää.
    Hakusanoiksi e39 tai/ja webasto tai/ja lämpeäminen

    Kuten tässä

    Tässä näitä mitä kannattaa tarkistaa:

    - Tarkista että webasto ei ole vikatilassa resetoimalla se.
    - Egr:n jäähdytyspiirin termostaatti
    - Termostaatti (moottorin)

    Webaston resetointi
    Last edited by Laxa; 06-02-2007, 08:55.
    Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

    E30 325i Cabrio M-Tech II -91

    EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
    EX: E61 530xdAT -07
    EX: E60 520dA Sedan -08
    EX: F30 320dA xDrive Sport -13
    EX: E39 530dAT -02
    EX: E36 320iA -91
    EX: R1150RT -03

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3452
      • Janakkala

      #3
      Joo kyllä se webaston toiminta kannattaa varmistaa ihan ensimmäiseksi.
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • puuha_pete
        Newbiemmer
        • Jan 2006
        • 16

        #4
        Selvä homma kiitos.
        Vaihdan nyt ensin itse moottorin termostaatin ennenkuin vien huoltoon webastoa varten. Katsotaan mitä vaikuttaa, ilmoittelen.

        Comment

        • jeppis
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 165
          • Laihia

          #5
          webasto poissa pelistä, ja lämmöt normaalissa vielä -27.5 asteen pakkasella
          BMW M535i 1986

          Comment

          • puuha_pete
            Newbiemmer
            • Jan 2006
            • 16

            #6
            Nyt lämpeää ja toimii hyvin!

            Pakkasta oli tänään 25astetta ja kone lämpeää nyt nopeasti.
            Vaihdoin päätermostaatin uuteen ja tukein EGR:n termostaatin koska EGR ei ole mulla käytössä. Luulen että vika oli tuossa pienessä monimutkaisessa EGR:n termostaatissa joka päästi päätermarin ohi.

            EGR pois käytöstä sekä sen jäähdytystie tukkoon niin kyllä toimii kone hyvin sanon minä.
            Katsastuksessa ei ollut minkäännäköisiä ongelmia päästöjen kanssa vaikka EGR on pois, sen sijaan kehuivat päästöjä hyviksi.

            Olen nyt ajanut 65tkm siitä kun poistin EGR:n käytöstä ja kyllä oli ilo katsoa imusarjaan kun oli täysin puhdas! Toisin on jos jollain onnettomalla on EGR yli 200tkm ajetussa koneessa käytössä.

            Kommentteja?

            Comment

            • puuha_pete
              Newbiemmer
              • Jan 2006
              • 16

              #7
              ..niin, ja koko homma tuli maksamaan ainoastaan uuden termarin hinnan verran, toisinkuin jos olisin vienyt merkkihuoltoon(60e/h)eikä kaverit siellä olisi todennäköisesti lopultakaan myöntäneet vian olevan EGR:n termarissa..siltä tuntuu kun juttelin huollon kanssa. Noo mutta jokainen saa taklata tyylillään.

              Comment

              • TFV
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 3080
                • Nurmijärvi

                #8
                Onko tätä onnetonta pakokaasujen kierrätysjärjestelmää myös 2.5 tds koneessa? Auto on 725 tdsa 9/97
                Lämmöt kyllä pysyy, mutta ehkä inan alhaalla.
                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                Comment

                • puuha_pete
                  Newbiemmer
                  • Jan 2006
                  • 16

                  #9
                  En tunne kyseistä konetta. Katso jos pakosarjasta menee putki(metallinen) päättyen imusarjaan. Siinä välillä voi olla pari "möttiä", mahdollinen jäähdytyspiiri sekä alipaineella ohjattu venttiili joka päästää ah' niin ihanat pakokaasut imusarjaan jossa se sekoittuu turbon läpi päästämän öljyn kanssa ihanaiseksi öljymössömömmöksi.

                  Comment

                  • Keimo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2032
                    • Kekkoslovakia

                    #10
                    Originally posted by puuha_pete View Post
                    Nyt lämpeää ja toimii hyvin!

                    Pakkasta oli tänään 25astetta ja kone lämpeää nyt nopeasti.
                    Vaihdoin päätermostaatin uuteen ja tukein EGR:n termostaatin koska EGR ei ole mulla käytössä. Luulen että vika oli tuossa pienessä monimutkaisessa EGR:n termostaatissa joka päästi päätermarin ohi.

                    EGR pois käytöstä sekä sen jäähdytystie tukkoon niin kyllä toimii kone hyvin sanon minä.
                    Katsastuksessa ei ollut minkäännäköisiä ongelmia päästöjen kanssa vaikka EGR on pois, sen sijaan kehuivat päästöjä hyviksi.

                    Olen nyt ajanut 65tkm siitä kun poistin EGR:n käytöstä ja kyllä oli ilo katsoa imusarjaan kun oli täysin puhdas! Toisin on jos jollain onnettomalla on EGR yli 200tkm ajetussa koneessa käytössä.

                    Kommentteja?

                    Siis "päätetermostaatin" eli minkä? onkos tuo se EGR termostaatti?

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #11
                      Etkö Keimo millään malta ottaa EGR:ää pois käytöstä kun kysyt samaa jo ties kuinka monetta viikkoa

                      Päätermostaatilla tuossa tarkoitettiin sitä 65 € maksavaa normaalitermostaattia. EGR:n termostaatin hintaa en tiedä enkä tiedä mihin sitä kukaan tarvitsisikaan..
                      ---

                      Comment

                      • Keimo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2032
                        • Kekkoslovakia

                        #12
                        En malta, koska ei ole aikaa eikä paikkaa nysvätä sen kanssa. Toisaalta tuossakin tapauksessa oli vaihdettu termari että tukittu egr. Ilmeisesti termari kuitenkin ollut syypää. Voihan se tietenkin olla, että vuoden vanha termari autosatani on taas kaputt.

                        Täällä on nyt vaan ollut monta threadia samasta aiheesta, mutta ei yhtään varmaa tai edes sinnepäin vastausta. Siksi kyselyjä samasta asiasta. Toivottavasti en kuluta liikaa foorumia kysymyksilläni.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎