Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 webasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sand
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 155
    • palokka

    #16
    Originally posted by Carman View Post
    Mulla on tänään ohjelmassa juuri tuon Calixin letkulämppärin asennus.Motonetissä ei tiedetty koko asennussarjasta joten tilasin sen paikallisesta tarvikeliikkeestä, 140€ koko homma kaikkine johtoineen.
    Asennus ei tosiaan näyttäisi kovin vaikealta.
    Samaisen lämppärin asentaneena, voi sanoa, että asennus ei sinänsä ole vaikea. Ongelmia tuli sen suhteen, että mukana tuleva letkusarja on liian pieni suoraan paikalla oleviin liittimiin ja letkuihin asennettavaksi. Varaston perukoilta löytyi onneksi sopivan kokoisia liittimiä ja letkuja.

    Comment

    • Aksa P
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 394
      • Sawo

      #17
      Originally posted by sand View Post
      Oletko seurannut miten pitkään webasto on käynnissä ajastuksen jälkeen? Oletko kokeillut käynnistää Webastoa käsin ensimmäisen ajastuksen loputtua?
      Ensimmäisen ajastuksen menee kokonaan. Sitä yrittääkkö webasto käynnistyä toisella ajastuksella, en vielä tiedä (työpaikan parkkipaikalla tullut näitä havaintoja tehtyä vasta kahtena päivänä) Toisen ajastuksen jälkeen Webasto lähtee manuaalisesti päälle (eli, kun olen töiden päätyttyä tullut autolle ja huomannut, että webasto ei pöhise vaikka olisi pitänyt).

      Tänään käytin vain 1 x 30min ajastusta ja toimi OK täyden ajan. Pitää viikonloppuna tehdä tieteellistä tutkimusta aiheesta:think
      "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

      Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
      E21 M50B20
      E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
      E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
      E34 10/1990 520i
      Honda Prelude EX vm.-83 1.8

      Comment

      • Futis
        Newbiemmer
        • Feb 2005
        • 22
        • TRE

        #18
        Se on vain ominaisuus

        Alkuperäiset webastot on liitetty auton aivoihin joille on annettu raja-arvo akkujännitteestä. Kun akkujännite on alle minimin se ei anna webaston käynnistyä tai jos on jo käynnissä niin se sammutetaan.
        Rajaa en tiedä, mutta käytännössä hyvälläkin akulla webasto ei käynnisty enään -25 asteen tietämillä koska akkujännite laskee pakkasen takia alle asetetun rajan.
        Tehtaalla on ajateltu että on parempi että auto käynnistyy vaikkakin jäisenä. Tätä ominaisuutta jos ei olisi niin voisi käydä niin että auto ei käynnisty, mutta olisi kyllä lämmin. Kumpi lie parempi?
        Jos haluaa käyttää webastoa kylmillä keleillä kannattaa auto kytkeä esim ctek ylläpitolaturiin. Tällöin jännite on riittävä ja webasto käy jos on muuten ehjä.
        Jälkiasenteisia "tarvike" webastoja ei yhdistetä auton aivoihin joten niissä tätä ominaisuuutta ei ole.

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          #19
          Raja-arvo on 10,5 V
          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • Valkman
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 712
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by Jaska.T View Post
            Kävin kyseleen lohkolämppäreitä ja tulin siihen tuloksen muutaman liikkeen myyjän kanssa että defaa ei kannata laittaa koska se on säteilijä, eli Calixin letkulämppäri lähtee hankinta listalle ja siihen laturi vielä lisäksi kun todella kilpailukykyiseen hintaan saa ja pääsee tuhlaantaloyhtiön sähköä hieman enenmmän
            Ehken menisi myyjän kengissä tuota säteilijää täysin teilaamaan. Pari tuntia näissäkin pakkasissa on lämmittänyt M52B28 koneen jäähdytinnesteet ajotietokoneen mukaan lähes +20 asteeseen (tunnistimen kohdalla kaikenlisäks), vaikkakin tuota suositeltaisiin jo yli 20 pakkasissa pidettäväksi päällä kolme tuntia. Liikkeellelähtiessä nousee varsin nopeasti 50 asteeseen, jolloin sisätilanlämmitys menee automaattikäytöllä päälle ja nousu tietenkin hidastuu. Tämän lisäksi moottoriöljy saa osansa lämmityksestä, joten herkästi tuntuu kone pyörivän käynnistyksessä.

            Letkulämmittimessä letkut hapertuu koviksi ja jäähdytinneste ei muutenkaan pidä lämmityselementin korkeasta lämpötilasta. Toisaalta taas, säteilijää saa pitää päällä vaikka koko päivän (jos joku muu maksaa viulut)

            Comment

            • sand
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 155
              • palokka

              #21
              Originally posted by Axum View Post
              Raja-arvo on 10,5 V
              Tämä raja-arvo on "BMW aivottomassa" jälkiasennus Webastossa. Tehdasasennetussa Webastoa ohjaa IHKA, joka päättelee rajan vertaamalla ulkolämpötilaa ja akun jännitettä.

              Comment

              • Juubi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 999

                #22
                Originally posted by Futis View Post
                Alkuperäiset webastot on liitetty auton aivoihin joille on annettu raja-arvo akkujännitteestä.

                Jälkiasenteisia "tarvike" webastoja ei yhdistetä auton aivoihin joten niissä tätä ominaisuuutta ei ole.
                Höpöhöpö, yleismallin webaston sallittu jännitealue on 10,5V - 15V. Jos mennään tuon ulkopuolelle niin laite sammuttaa itsensä.

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #23
                  Laitatin myös lämppärin autoon (530dA) ja ei tosiaan ollut muuta tarjolla kuin se calixin letkumalli ja Defan säteily. Hyvä niin, sillä letkumallihan on paras, parempi kuin lohkoon tuleva ja samalla myös kalliimpi. Säteilylämmitin on aivan perseestä, saa olla monta tuntia päällä ja silti teho ei ole samaa luokkaa kuin letkulämppärillä tunnissa!!
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • sirkus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 2195
                    • kaustinen

                    #24
                    Jep mä laitoin kans calixin letkulämppärin ja se lämmittää kyllä tehokkaasti koneen, jotku sanoo et kestossa ois ongelmia mut ei ainakaan ole heti hajonnu. Miten kauna muuten orkkis webaston pitäis huutaa kerralla tai siis onko siinä jotain rajaa tai mahdollisuutta muuttaa sitä? Ärsyttävää aina ekaks sammuttaa se ennen ku starttaa. Sehän ei tee webastolle hyvää jos se sammuu kun jännite laskee startatessa.
                    Chrysler 300c crd touring 2010
                    Daily driver
                    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                    Man cave on wheels
                    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                    Built not bought
                    V8, only juice&milk come in 2 litres

                    Kawasaki zzr1100 fighter


                    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #25
                      Originally posted by sirkus View Post
                      Ärsyttävää aina ekaks sammuttaa se ennen ku starttaa. Sehän ei tee webastolle hyvää jos se sammuu kun jännite laskee startatessa.
                      ????

                      Jos ei starttauksesi kestä luonnottoman pitkään, se weba ei sammu. Ei se jännitteen laskiessa todellakaan sammu kuin seinään vaan se ryhtyy silloin "lopettelemaan" prosessia. Kun starttaat ja jäähdytysneste on edelleen kylmää, jatkaa webasto lämmittämistä kuten ennen starttiakin.

                      Ihme hokkuspokkusta ja taikatansseja noissa ihmisten webastonkäyttökuvioissa. Lukekaa ihmeessä aiempien talvienkin postit samasta aiheesta, nämä on käsitelty jo kymmeneen kertaan..
                      ---

                      Comment

                      • sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2195
                        • kaustinen

                        #26
                        Aattelin vaan ku seiskaan laitettiin suomessa eberi ja sillon asentaja sano et se täytyy sammuttaa ennen starttausta ja antaa sammua kunnolla ku muuten nokeaa ittensä. Mut näköjään tuo pysyy käynnissä starttauksessakin.
                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

                        Kawasaki zzr1100 fighter


                        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎