Originally posted by Carman
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 webasto
Collapse
X
-
Originally posted by sand View PostOletko seurannut miten pitkään webasto on käynnissä ajastuksen jälkeen? Oletko kokeillut käynnistää Webastoa käsin ensimmäisen ajastuksen loputtua?
Tänään käytin vain 1 x 30min ajastusta ja toimi OK täyden ajan. Pitää viikonloppuna tehdä tieteellistä tutkimusta aiheesta:think"Meidän isä tekee teidän äitien lapset "
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
-
Se on vain ominaisuus
Alkuperäiset webastot on liitetty auton aivoihin joille on annettu raja-arvo akkujännitteestä. Kun akkujännite on alle minimin se ei anna webaston käynnistyä tai jos on jo käynnissä niin se sammutetaan.
Rajaa en tiedä, mutta käytännössä hyvälläkin akulla webasto ei käynnisty enään -25 asteen tietämillä koska akkujännite laskee pakkasen takia alle asetetun rajan.
Tehtaalla on ajateltu että on parempi että auto käynnistyy vaikkakin jäisenä. Tätä ominaisuutta jos ei olisi niin voisi käydä niin että auto ei käynnisty, mutta olisi kyllä lämmin. Kumpi lie parempi?
Jos haluaa käyttää webastoa kylmillä keleillä kannattaa auto kytkeä esim ctek ylläpitolaturiin. Tällöin jännite on riittävä ja webasto käy jos on muuten ehjä.
Jälkiasenteisia "tarvike" webastoja ei yhdistetä auton aivoihin joten niissä tätä ominaisuuutta ei ole.
Comment
-
-
Raja-arvo on 10,5 V- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by Jaska.T View PostKävin kyseleen lohkolämppäreitä ja tulin siihen tuloksen muutaman liikkeen myyjän kanssa että defaa ei kannata laittaa koska se on säteilijä, eli Calixin letkulämppäri lähtee hankinta listalle ja siihen laturi vielä lisäksi kun todella kilpailukykyiseen hintaan saa ja pääsee tuhlaantaloyhtiön sähköä hieman enenmmän
Letkulämmittimessä letkut hapertuu koviksi ja jäähdytinneste ei muutenkaan pidä lämmityselementin korkeasta lämpötilasta. Toisaalta taas, säteilijää saa pitää päällä vaikka koko päivän (jos joku muu maksaa viulut)
Comment
-
-
Originally posted by Futis View PostAlkuperäiset webastot on liitetty auton aivoihin joille on annettu raja-arvo akkujännitteestä.
Jälkiasenteisia "tarvike" webastoja ei yhdistetä auton aivoihin joten niissä tätä ominaisuuutta ei ole.
Comment
-
-
Laitatin myös lämppärin autoon (530dA) ja ei tosiaan ollut muuta tarjolla kuin se calixin letkumalli ja Defan säteily. Hyvä niin, sillä letkumallihan on paras, parempi kuin lohkoon tuleva ja samalla myös kalliimpi. Säteilylämmitin on aivan perseestä, saa olla monta tuntia päällä ja silti teho ei ole samaa luokkaa kuin letkulämppärillä tunnissa!!Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Jep mä laitoin kans calixin letkulämppärin ja se lämmittää kyllä tehokkaasti koneen, jotku sanoo et kestossa ois ongelmia mut ei ainakaan ole heti hajonnu. Miten kauna muuten orkkis webaston pitäis huutaa kerralla tai siis onko siinä jotain rajaa tai mahdollisuutta muuttaa sitä? Ärsyttävää aina ekaks sammuttaa se ennen ku starttaa. Sehän ei tee webastolle hyvää jos se sammuu kun jännite laskee startatessa.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
-
Originally posted by sirkus View PostÄrsyttävää aina ekaks sammuttaa se ennen ku starttaa. Sehän ei tee webastolle hyvää jos se sammuu kun jännite laskee startatessa.
Jos ei starttauksesi kestä luonnottoman pitkään, se weba ei sammu. Ei se jännitteen laskiessa todellakaan sammu kuin seinään vaan se ryhtyy silloin "lopettelemaan" prosessia. Kun starttaat ja jäähdytysneste on edelleen kylmää, jatkaa webasto lämmittämistä kuten ennen starttiakin.
Ihme hokkuspokkusta ja taikatansseja noissa ihmisten webastonkäyttökuvioissa. Lukekaa ihmeessä aiempien talvienkin postit samasta aiheesta, nämä on käsitelty jo kymmeneen kertaan..---
Comment
-
-
Aattelin vaan ku seiskaan laitettiin suomessa eberi ja sillon asentaja sano et se täytyy sammuttaa ennen starttausta ja antaa sammua kunnolla ku muuten nokeaa ittensä. Mut näköjään tuo pysyy käynnissä starttauksessakin.Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
Comment
-
Comment