Announcement

Collapse
No announcement yet.

(Lukko)pultit, e39?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19178
    • -

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Edelleenkin, sniistä lukkopulteista kuitenkaan ei ole mitään iloa, mikäli niiden avain säilytetään autossa...ja kuka sitä viitsii taskussaankaan pitää?
    Eli kannattaa todellakin miettiä niiden oikeat=realistiset hyödyt ja mahdolliset haitat.
    Juuri tämän vuoksi minun autoista ei löydy, eikä tule löytymään lukkopultteja. Vakuutukset ja autohälytin kylläkin on kunnossa ja auto pysäköity enimmäkseen makuuhuoneen ikkunan alle, ihan tiedoksi vaan..

    Noita rengasrikkoja kun on sattunut useammankin kerran, harvemmin tosin omille autoille. Ja kokemusta on hävinneistä lukkopulttiavaimista, liian tiukkaan väännetyistä lukkopulteista, rikkoontuneista lukkopulttiavaimista yms. Mukava alkaa vaihtamaan autobaanan varrella rikkoutunutta rengasta, jos lukkopulttiavain uupuu tai avain pyörähtää pulttia avatessa!
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Terou
      BTCF Member
      • May 2005
      • 791
      • Tampere

      #17
      Ihan kuin tätä olisi jauhettu ennenkin

      Jokainen voi ihan itse miettiä kumpi oikeasti **tuttaisi enemmän ja kenties tulisi maksamaankin enemmän.

      1) Olet aamulla lähdössä töihin ja huomaat, että autosi seisoo tiiliskivien päällä. Joku pikkunilkki/nisti on päättänyt käydä ottamassa vanteesi itselleen, kun homma onnistui ristikkoavaimella ja tunkilla. Vanteet ja renkaat joihin olet uhrannut noin kuukauden elämästäsi tekemällä töitä että olet ne saanut ostettua. Visualisoi se näky ja kuvittele se mielentila Ja eikun tekemään ilmoitusta poliisille ja vakuutusyhtiölle. Ja taistelemaan vakuutusyhtiön kanssa, että saat edes jonkinlaisen korvauksen vanteistasi. Tunnetusti vakuutusyhtiöt ovat avokätisiä. Joka tapauksessa menetät vähintään omavastuun, ~200e. Plus sitten sen erotuksen uusien vanteiden+renkaiden ja vakuutusyhtiön maksaman korvauksen välillä. Ja etsimään vanteita ja renkaita sitten kun joskus saat vakuutusyhtiöstä jotain. Kauankohan mahtaisi itse kutakin mietityttää, että kuka vanteet vei ja mitä teki sinun omaisuudestasi saamillaan rahoilla...

      2) Rengas puhkeaa jossain
      a) Olet itse niin taulapää ettet tiedä missä lukkopulttien avain on.
      b) Onnistut juuri silloin jotenkin ihmeellisesti muljauttamaan lukkopultin niin että se ei avaudu.
      Molemmissa, a) ja b), moka on oma. Voit syyttää vain itseäsi, varmasti kirosanoja tulee ja tunkki lentää, mutta kuitenkin itseppähän sähläsit.
      Eikun tilaamaan hinausauto. Ja auto hinataan lähimmälle sopivalle rengasliikkeelle tai putiikille joka osaa lukkopultin avata. Pari sataa ekua köyhdyt epäilemättä tässä tapauksessa.

      Mutta kummanko keissin haluaisit omalle kohdallesi? Tästähän pitäisi tehdä melkein polli galluppialueelle
      Toki asiat on tässä kärjistetty, mutta ne on kärjistetty tasan samallalailla kuin edellä olevissa viesteissä.
      E46 M3 perän lukkoyksikkö
      Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

      www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

      Comment

      • Bemarnisti
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 244
        • Vihti

        #18
        tottakai niistä pulteista on hyötyä vaikka avainta säilyttäiski autossa. Harva sitä nyt apparin penkille jättää....ja takuulla saa sen avaimen autossa sellaseen paikkaan mistä ei sitä löydä, ainakaan sellasessa ajassa mitä nyt joku keskivertovoro viitsii autossa tonkia.

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #19
          Hiukan kaksipiippuinen homma..mä en ole käyttänyt omassa autossa koskaan lukkopultteja..toki normi halli/ristikkotunkki ei sinne alle myöskään mahdu. Toisekseen....mulla on auton alkuperäiset lukkopultit kyllä kontissa ja avain omalla paikallaan...E39:n konttia kun ei tosta noin avata vaikka löisi kaikki lasit sisään..eipä aukea ovetkaan. Työn puolesta noita lukkoja joutuu availemaan satoja vuosittain...yleensä lukkopultit aukeaa viidessä minuutissa...joskus on hiukan hankalampi tapaus ja jää jopa aukeamatta. Ja kyllä ne nitkut vie ne vanteet alta jos vaan tahtovat..oli sitten lukot tai ei..pienemmillä vaurioilla vaan selviää kun ei ole lukkoja.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Tuon Juhiksen ja Robin äänenpainoissa puhuu se sama logiikka jota itsekkin ajan takaa näissä lukkopulttien hyödyssä ja niiden oikeissa haitoissa.
            Pointti¨han oli se että hidastaako ko.pultit kuitenkaan varkaita yhtään(avain kuitenkin hanskalokerossa), mutta tuottavat omistajalleen harmia/kustannuksia ja pahimmassa tapauksessa oikein todellisia kustannuksia.
            Juhis joka myös on pyörinyt varmasti paljon euroopan baanoilla varmasti helposti ymmärtää pointin helpostikkin, kuinka turhia ko."viritykset" oikeasti kuitenkin olevat. Eli käytännössä näillä tekee kiusaa vain itselleen, mutta ilmeisesti muutama vuosi pitää palloa kiertää, ennenkuin tämän logiikan ymmärtää?

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #21
              Se kannattaa vielä muistaa, että ne piripäätkin tekevät hommia kunnon työkaluilla. Nehän ei niille maksa mitään kun NCC:n parakit ovat täynnä työkaluja. Ei siinä paljon lukopultti auta kun on jostain nussinut kunnon akkuporan ja sillä poraa lukkopultit paskaksi. Toinen ongelma on se vitutus minkä ne rosvossa aiheuttavat. Kun homma meneekin perseelleen vedetään ruuvarilla kylkeen kunnon jäljet ennen poistumista. Juu vakuutusyhtiö malaa, mutta kuinka monta kertaa pitää maalata ja tapella ennen kuin jälki kelpaa. Kaverin puma maalattiin 4 kertaa.... Ja joka välissä hirvee tappelu. Oli roskia, appelsiininkuorta ja vaikka mitä. Jokatapauksessa pienempi ja vaivattomampi tapa on vaan luopua niistä vanteista. Hyvällä tuurilla ei tuu muuta vahinkoa kuin hieman rutussa olevat jarrukilvet.

              Comment

              • JonasG
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 2160
                • Porvoo/Helsinki

                #22
                Oikeat pultit/lukkopultit p12150 ja 27mm pitkällä kierteellä. Omassa autossa käytän lukkopultteja ja ei niitten kanssa mitään ongelmia ole jos muistaa pitää sitä lukkohylsyä siellä e39in tavaratilassa. Siellä on oma paikka kyseiselle hylsylle ja hyvin ne aukeaa tarvittaessa jos viitsii rasvata pultit ennen allelaittoa.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Originally posted by jonasg View Post
                  ...."mitään ongelmia ole jos muistaa pitää sitä lukkohylsyä siellä e39in tavaratilassa"...
                  ...."ja hyvin ne aukeaa tarvittaessa jos viitsii rasvata pultit ennen allelaittoa"...
                  Siis, tässähän nämä tämän yhtälön olennaisemmat aspektit juuri ovat.
                  Eli mitä hyötyä niistä lukkopulteista on jos/kun avain kuitenkin säilytetään/joudutaan autossa?
                  Varmasti pultit aukeavat helposti kunhan ne pultit pitää hyvässä rasvassa....ja aukaisee ne joko hyvässä hallivalossa tai kevätauringossa omassa pihassa juuri pyörät+pultit pestyinä ja avain tallessa.
                  Jos/kun sitten joudutaankin pyöränvaihtoon tienpientareella pimeässä, lukkopultit täynnä jäätä+hiekkaa, muuttuu samalla todellisuuskin.
                  Toisaalta jos rengasrikko tapahtuu euroopan reissulla ja avain sattui jäämäänkin edellisen renkaidenvaihdon seurauksena autotallin pöydälle, niin pahimmassa tapauksessa voi olla henkikultakin vaarassa säkkipimeässä sählätessä.
                  Jos tätä logiikkaa ei ymmärrä, niin lupaan että sen tulee kyllä jossain vaiheessa/joskus siperia opettamaan.

                  Comment

                  • Terou
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 791
                    • Tampere

                    #24
                    Näinhän se on maailmakin täysin mustavalkoinen.
                    Jos käytät lukkopultteja, maailma on musta. Lukkopultin avain täytyy olla autossa, josta jokainen halukas sen löytää välittömästi, edes hälyttimet eivät juuri silloin reagoi, kun nisti vääntää sorkkaraudalla takaluukun tai etuoven auki ja löytää sekunnissa lukkopultin avaimen.
                    Tai jos rasvaat lukkopulttisi, jokainen nilkki joka on huomannut herkulliset vanteesi, saa lukkopultit auki sormin koska ne on hyvässä rasvassa...?
                    Tai jos joudut vaihtamaan rengasta, niin se on täysin mahdotonta, koska lukkopultti on juuri silloin täynnä jäätä ja hiekkaa. Ja henki menee?

                    Jos et käytä lukkopultteja, maailma on valkoinen. Vakuutusyhtiö korvaa joka kerta sinulta viedyt vanteet täysimääräisesti ja sinua vain hymyilyttää, koska kaikki voittivat. Sinä saat uudet renkaat ja vanteet, ja nisti saa lisää hepoa suoneen myymällä vanteesi hyvään hintaan.

                    Onko se tosiaan näin yksinkertaista :think
                    Täytynee luopua lukkopulteista.
                    E46 M3 perän lukkoyksikkö
                    Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                    www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                    Comment

                    • Bemarnisti
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 244
                      • Vihti

                      #25
                      Originally posted by Terou View Post
                      Näinhän se on maailmakin täysin mustavalkoinen.
                      Jos käytät lukkopultteja, maailma on musta. Lukkopultin avain täytyy olla autossa, josta jokainen halukas sen löytää välittömästi, edes hälyttimet eivät juuri silloin reagoi, kun nisti vääntää sorkkaraudalla takaluukun tai etuoven auki ja löytää sekunnissa lukkopultin avaimen.
                      Tai jos rasvaat lukkopulttisi, jokainen nilkki joka on huomannut herkulliset vanteesi, saa lukkopultit auki sormin koska ne on hyvässä rasvassa...?
                      Tai jos joudut vaihtamaan rengasta, niin se on täysin mahdotonta, koska lukkopultti on juuri silloin täynnä jäätä ja hiekkaa. Ja henki menee?

                      Jos et käytä lukkopultteja, maailma on valkoinen. Vakuutusyhtiö korvaa joka kerta sinulta viedyt vanteet täysimääräisesti ja sinua vain hymyilyttää, koska kaikki voittivat. Sinä saat uudet renkaat ja vanteet, ja nisti saa lisää hepoa suoneen myymällä vanteesi hyvään hintaan.

                      Onko se tosiaan näin yksinkertaista :think
                      Täytynee luopua lukkopulteista.
                      näin juuri

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Kannatetaan.

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #27
                          Originally posted by Terou View Post
                          Näinhän se on maailmakin täysin mustavalkoinen.
                          Jos käytät lukkopultteja, maailma on musta. Lukkopultin avain täytyy olla autossa, josta jokainen halukas sen löytää välittömästi, edes hälyttimet eivät juuri silloin reagoi, kun nisti vääntää sorkkaraudalla takaluukun tai etuoven auki ja löytää sekunnissa lukkopultin avaimen.
                          Tai jos rasvaat lukkopulttisi, jokainen nilkki joka on huomannut herkulliset vanteesi, saa lukkopultit auki sormin koska ne on hyvässä rasvassa...?
                          Tai jos joudut vaihtamaan rengasta, niin se on täysin mahdotonta, koska lukkopultti on juuri silloin täynnä jäätä ja hiekkaa. Ja henki menee?

                          Jos et käytä lukkopultteja, maailma on valkoinen. Vakuutusyhtiö korvaa joka kerta sinulta viedyt vanteet täysimääräisesti ja sinua vain hymyilyttää, koska kaikki voittivat. Sinä saat uudet renkaat ja vanteet, ja nisti saa lisää hepoa suoneen myymällä vanteesi hyvään hintaan.

                          Onko se tosiaan näin yksinkertaista :think
                          Täytynee luopua lukkopulteista.
                          LOL! Aamun pelastus !!
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • peltone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 8092
                            • Willähde

                            #28
                            Wanha, mutta eipähän tartte tehä uutta. Onko ko. taideteos orkkis BMW-lukkopultti vai tarvike?



                            Avaimen on maa nielassu ja pitäis saada pultit helvettii.
                            E30 316 -87
                            E91 325i -06
                            E61 530d -06
                            F10 520d -14
                            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                            Comment

                            • JonasG
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 2160
                              • Porvoo/Helsinki

                              #29
                              Originally posted by peltone View Post
                              Wanha, mutta eipähän tartte tehä uutta. Onko ko. taideteos orkkis BMW-lukkopultti vai tarvike?



                              Avaimen on maa nielassu ja pitäis saada pultit helvettii.
                              Tarvike.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎