Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 moottorinvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lettu Enska
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 30

    E39 540 moottorinvaihto

    Moro!
    No niin nyt on sitten talossa taas yksi kapine lisää, eli sattui löytymään toi 540 E39 projekti, joten ne m5 E34 haaveet siirsin syrjään ja päädyin sitten 540:n : ).

    Tämän topicin saa siirtää esim. projekteihin, jos siltä tuntuu, en tiedä kumpaanko paremmin kuuluu.
    Nyt siis mutamia kysymyksiä joihin toivoisin fakta tietoa, joita selvitän myös merkkiliikkeistä. yms. tarinaa

    Eli kyseessä on:
    bmw 540iA touring 1998 moottorivaurioinen saksantuonti (ollut jo suomessa kilvissä)
    moottori mikä nyt siihen tarkoitus vaihtaa
    bmw 540iA 1998 sedanista alkup. suomiauto.

    - Eli mielestäni pitäisi käydä keskenään ihan vaihtamalla töpseli töpseliin ja moottori kiinni vaihteistoon ja kardaani paikoilleen.....eikö?

    - Miten kytken airbagit pois etteivät poksahda keulaa purkaessa?

    - Onko vaihto helpoin/mahdollista tehdä eteenpäin eli. purkaa valot yms naamapellit pois ja lähtiskö moottori ja vaihteisto eteenpäin yhtenä pakettina, jolloin voisi lattialla liittää vaihteiston "uuteen" koneeseen ja työntää pakettina takaisin.

    moottorilla joka tulee paikoilleen on ajettu 140tkm.
    joten mitä siihen kannattaa vaihtaa nyt, kun se on irrallaan
    -vesipumppu?
    -venakopan tiivisteet
    -?
    -?

    Vastailkaa ja kertoilkaa vinkkejä yms. päivitän topiccia sitä mukaa, kun asioita selviää ja kysymyksiä esiintyy, sekä homma pääsee alkuun ja eteenpäin.
    326i E 30 cabriolet
    320i E36 sedan
    540iA E39 Touring
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Syyläri uusiksi ellei ole jo.

    Comment

    • Aukes!
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2014
      • Riihimäki

      #3
      Originally posted by Lettu Enska View Post
      - Miten kytken airbagit pois etteivät poksahda keulaa purkaessa?
      Mielestäni auton ollessa sammutettuna ovat airbagit hengettömät. Varmistuksen toki voi tehdä ottamalla akun irti.


      - E60 -05 "too small to mention"
      ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        Mikä muuten hajosi siitä alkuperäisestä koneesta?

        Comment

        • Stone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 4074
          • Helsinki

          #5
          Moniurahihnan kaikki rullat kannattaa ehdottomasti vaihtaa kuten juuri tuo vesipumppu ja syyläri.
          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
          VW Pornstarter (työjuhta)
          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
          Finnmaster T8







          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

          Comment

          • masi300
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 262
            • Pori

            #6
            Originally posted by Lettu Enska View Post
            - Miten kytken airbagit pois etteivät poksahda keulaa purkaessa?
            Akun kenkä irtin ja jonkin aikaa odotusta. En nyt just muista minkä aikaa piti odotella, muistelisin että ei kauaa...merkistä riippuen ihan 30min-10s, odottelua että jännite purkaantuu...

            Huonosti käy jos ei kenkiä irti ota. Joku vuos takaperi oli juttua jossain että joku sälli oli saanut niskansa poikki volvon oviin kaiuttimia vaihtaessa, bägi posahtanut ja niskat poikki...en tiedä onko totta mutta hyvin mahdollista.
            Last edited by masi300; 17-02-2007, 14:41.
            - Muutamia riisejä
            - Muutamia saksalaisia
            - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
            - Ex E30 320i -84

            Comment

            • Lettu Enska
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 30

              #7
              Eli entisestä koneesta veivi poikki, koska vettä päässyt sylinteriin...
              joo akun kenkä irrotetaan tottakai ja olen kuullut että 10 minuuttia kengän poiston jäleen tyynyjen ei pitäs pasahdella. pitää vielä varmistaa merkkiliikkeestä.

              vaihtolistalla olis jo:

              - Venttiilikopan tiivisteet
              - Hihnarullat
              - Vesipumppu
              - Syyläri, onko tietoa hinnasta??? (ssshhhh)
              326i E 30 cabriolet
              320i E36 sedan
              540iA E39 Touring

              Comment

              • superb
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 2827

                #8
                Sit tietty noi ala- ja ylävesiletkut (riippuen kunnosta) ja niihin uudet klemmarit.
                Syylärit rapiat 200e tarvikeosana? En oo varma!

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #9
                  Syyläri:


                  Vesipumppu:


                  Ja vaikka koko moottori...
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • Lettu Enska
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2006
                    • 30

                    #10
                    Eli onko syylärin kestoikä jotakin 140tkm. kun kattelin huoltokirjaa ja tohon on vaihdettu syyläri 30tkm/3v. sitten. Pitää vähän katella sen kuntoa.

                    Nyt kiinnostaisi se, että onko tuo eteenpäin purkaminen laatikoineen päivineen mahdollista ja se viisain ratkaisu.??
                    326i E 30 cabriolet
                    320i E36 sedan
                    540iA E39 Touring

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      #11
                      Tehtaan alkuperäiset jäähdyttimet hajoavat yleensä noin 6 - 10 vuoden ikäisinä. En tiedä, onko ajomäärällä minkä verran merkitystä. Mutta yleensä noin 150 - 250tkm ajetuista ensimmäisen kerran. Eli tuo sinun kolme vuotta vanha jäähdytin on varmaan vielä täysin käyttökelpoinen!
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Lettu Enska View Post
                        Eli onko syylärin kestoikä jotakin 140tkm. kun kattelin huoltokirjaa ja tohon on vaihdettu syyläri 30tkm/3v. sitten. Pitää vähän katella sen kuntoa.

                        Nyt kiinnostaisi se, että onko tuo eteenpäin purkaminen laatikoineen päivineen mahdollista ja se viisain ratkaisu.??
                        Ei kai tolle mitään tarkkaa kestoikää voi sanoa, mutta päälle 100tkm ajetuissa ne vaihdot ovat tulleet jos täällä kirjoitettuja juttuja katselee. Mulla vaihdettiin 110tkm/7v vahana ja nyt 1,5v/37tkm ajettu sen jälkeen. Saa nähdä milloin menee uudestaan...
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • Lettu Enska
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2006
                          • 30

                          #13
                          Originally posted by Juhis View Post
                          Tehtaan alkuperäiset jäähdyttimet hajoavat yleensä noin 6 - 10 vuoden ikäisinä. En tiedä, onko ajomäärällä minkä verran merkitystä. Mutta yleensä noin 150 - 250tkm ajetuista ensimmäisen kerran. Eli tuo sinun kolme vuotta vanha jäähdytin on varmaan vielä täysin käyttökelpoinen!
                          Hieno homma. huomenna mahdollisesti pääsis tutkimaan ja suunnittelemaan miten vaihdon alkaa toteuttamaan. Pitää vaan ensin järjestää cabille joku säilytys tila, että saa ton 540 sisälle. Täytyy muuten heti alkuviikosta alkaa osia tilaileen, kun tuppaa aina toimitus aikaa kertymään.
                          326i E 30 cabriolet
                          320i E36 sedan
                          540iA E39 Touring

                          Comment

                          • EPDM
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2005
                            • 4621
                            • Lahti.

                            #14
                            En tiennyt siitä että akkun irroituksessa pitää odottaa jopa 30min. Omassa 11/93 valmistettu m5 e34 ihmettelin kovasti että kun mittarin vaihdossa olisin ottanut ratti pois niin airbagin varoitus valo syttyiki kun akun laitoin taas kiini. No ei voi muuta kun keväällä nollata vaiakkoodit...
                            Viviendo en Lahiti
                            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                            Vw Corrado vr6

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎