Sen jälkeen kun toin auton saksasta, alkoi tuulilasi vuotamaan ilmaa yläpäästä. Ei vuotanut saksassa yhtään vaikka ajoi tuplanopeutta mitä suomessa tulee ajeltua. Onko sille tuulilasille mitään tehtävissä? Pystyykö sitä mitenkään tiivistämään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 528i vm. 2000 tuulilasinvuoto-ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by TJJ View PostMiten vika ilmenee? Oletko tarkistanut, että ne mustat muovitulpat joihin tunkki tulee ovat paikallaan?
Aiheutuuko jotain ilmavirtauksia? Ne kun silloin tällöin jää matkan varrelle.E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment
-
-
Originally posted by hazys View PostVarmuuden vuoksi tarkistin, ja ovat paikallaan. Ilmiö ilmenee suhinana tuulilasin yläpuolella yli 120 km:n tuntinopeudessa.
Minun e39 540:ssä suhisee myös mutta ei siellä mitään reikää ainakaan ulospäin ole. Ei tarvitse ajaa edes tuolla nopeudella.Ext. bmw:t
e28 518i -87
e34 518i -92
e39 540ia sedan 7/98
e39 540ia sedan 9/98
e39 540ia tour. 12/98
E34 525i Touring 7/92
Vikakoodien lukua/nollausta.
e39 540 ia sedan 7/96
Comment
-
-
Originally posted by TFV View PostIhan mielenkiinnosta kysyisin, että miten ne muovitulpat asiaan liittyy?
Aiheutuuko jotain ilmavirtauksia? Ne kun silloin tällöin jää matkan varrelle.
Toinen mikä kannattaa tarkistaa on tuollakin sivulla mainittu "valance" eli etuosan pohjassa oleva muovi.
Mutta ei noista kumpikaan taida aiheuttaa suhinaa lasin yläreunaan, vika taitaa olla lasin liimauksessa. Lasi ja lasin tiiviste pitää olla tarkasti oikealla korkeudella kattoon nähden tai muuten suhisee.
Kattoluukku (jos autossa on sellainen) on kai jo tutkittu ettei se aiheuta tuota?
Comment
-
-
Tiivis teippi ikkunan ylälistan päälle tuulilasista kattopeltiin. Sitten koeajolle ja katsotaan onko ongelma tuossa tuulilasin ylätiivistyksessä. Jos ongelma on tuossa ylätiivisteessä tai sen asemoinnissa, taitaa vaatia lasin irrotuksen ja uudelleen liimauksen.
TIS: Service information -> 51 0496079.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostNiistä pääsee ilmaa ilmeisesti tuulilasin reunassa oleviin palkkeihin. Itse en ole tuota kokenut mutta asia on kuitenkin neuvottu tarkistamaan esim täällä: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/t...s/liftpads.htm
Toinen mikä kannattaa tarkistaa on tuollakin sivulla mainittu "valance" eli etuosan pohjassa oleva muovi.
Mutta ei noista kumpikaan taida aiheuttaa suhinaa lasin yläreunaan, vika taitaa olla lasin liimauksessa. Lasi ja lasin tiiviste pitää olla tarkasti oikealla korkeudella kattoon nähden tai muuten suhisee.
Kattoluukku (jos autossa on sellainen) on kai jo tutkittu ettei se aiheuta tuota?Make my day, go away.
Comment
-
-
Siis tämä on ihan e39:n tyyppivika. Pääsääntöisesti kyse on siitä että uudelleen asennettu lasi on asemoitu väärin(=toiseen reunaan) tai päässyt valumaan hieman alaspäin ennen liiman kuivumista.
Joissain vanhemmissa e39:ssä reunatiiviste vanhetessaan hieman kutistuu, jolloin taas suhisee.
Tuulilasia ei missään tapauksessa tarvitse lähteä vaihtamaan, mutta irroittaa se pitää ja asentaa kunnolla uudelleen. Näitä kyllä paikkaillaan jälkikäteenkin ilman lasin irroitusta, hyvällä tai sitten ei niin hyvällä lopputuloksella.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEi kannata jos/kun omavastuu on 150€.
Tuo irroitus+uudelleenliimaus on n.50€-120€, mutta yleensä alle satkun.
Eipä tuo välttämättä niin pahasti kirpaisekaan, kuin ehkä uumoilin. Kokonaisuus riippuu tietysti siitä, minkälaisessa hapessa nykyinen lasi on.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostSiis tämä on ihan e39:n tyyppivika. Pääsääntöisesti kyse on siitä että uudelleen asennettu lasi on asemoitu väärin(=toiseen reunaan) tai päässyt valumaan hieman alaspäin ennen liiman kuivumista.
Joissain vanhemmissa e39:ssä reunatiiviste vanhetessaan hieman kutistuu, jolloin taas suhisee.
Tuulilasia ei missään tapauksessa tarvitse lähteä vaihtamaan, mutta irroittaa se pitää ja asentaa kunnolla uudelleen. Näitä kyllä paikkaillaan jälkikäteenkin ilman lasin irroitusta, hyvällä tai sitten ei niin hyvällä lopputuloksella.Make my day, go away.
Comment
-
-
Lähtee 100% varmuudella ehjänä irti, kun sen ottaa ammattimies.
En tiedä kuinka monta sataa lasia(etu/taka/liimasivulaseja/ym.) on minun verstaalla lähes parinkymmen vuoden aikana irroitettu autoista jotka ovat olleet pahastikkin lasinsa varassa väännyksissä, eikä ainakaan näistä ole vielä yksikkään hajonnut koskaan.
Tosin, korostan että meillä nämä irroittaa+asentaa ammattimies, en minä.
Comment
-
Comment