Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kaksivaiheinen bägiratti yksivaiheisen tilalle?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    E39 Kaksivaiheinen bägiratti yksivaiheisen tilalle?

    Eli ilmeisesti kyseinen operaatio on mahdollinen toteuttaa mutta kysymys kuuluukin miten.

    Sattui vaan silmiin tällainen myyntiilmoitus jossa vm -97 autossa on uudempi ratti. Mitä siihen on vaihdettu tai miten kaksivaiheisen bägin saa toimimaan yksivaiheisessa järjestelmässä?



    Tossa vielä myyntiteksti sekä kuvat jos ilmoitus jostain syystä poistuu.

    BMW 523i 24V M5-Sport


    Vuosimalli: -97
    Ajettu 114 000 km


    Tässä met.tummansinisessä BMW:ssä on varusteena mm. kauko-ohjattava keskuslukitus, sähkölasit + -peilit, 18" M5-alumiinivanteet, ilmastointi, nahkaverhoilu, BMW Hifi-keskus (TV, Navi, CD-Box, 16:9 värinäyttö), Xenon-valot, Alu Decor -listat, Sport-penkit sähkösäädöllä ja muistilla, M5 -monitoimiratti, parkkitutkat, ASC-luistonesto, sadetunnistin, ABS, vakionopeudensäädin, lämmitettävät istuimet, Airbagit, BMW-hälytin, M5-korisarja, autotallin kauko-ohjain... Huoltokirja!
    Megavarustus!
    Todellinen helmi! Pakko nähdä!
    Suomen paras! Ultraharvinainen!!
    Hinta: 23 500 €
    Attached Files
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Tämä on todellakin täydellinen mysteeri?

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Pitäs käydä tsekkaamassa onko auto tosiaan vm 97
      Alkuperäinen m-sport kun taisi tulla 99 ja tuossahan on iso navikin eli ihme on jos auton vm 97..
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #4
        Netissä oli jonkun englantilaisen juttua samasta muutoksesta, mutta jäi sitten seuraamatta onnistuiko se loppuun asti. Täytyy katsella löydänkö sitä juttua enää, jos oikein muistan niin tyyppi kirjoitti BMWLand-palstalla ja asiasta oli viestiketju tuolla, taisi olla BMW Car modifications alueella: http://www.bmwland.co.uk/

        Ainoa ongelmahan tuossa on airbagien ohjausyksikkö, saako uudemman vaihdettua ja koodattua vanhaan autoon. Ohjauspylvään osia pitää tietysti vaihtaa ja ehkä jotain muutakin.
        E39 528iA

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by veku View Post
          Pitäs käydä tsekkaamassa onko auto tosiaan vm 97
          Alkuperäinen m-sport kun taisi tulla 99 ja tuossahan on iso navikin eli ihme on jos auton vm 97..
          Mitä ihmeellistä tuossa on, voihan noita lisätä jälkeenpäin. Mutta toimiikohan tuossa parkkitutkat edessäkin vai onko ne koristeet?
          E39 528iA

          Comment

          • suffeli
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 559
            • JKL

            #6
            On kyllä mielenkiintoinen tapaus... Eka katoin, että onpas halpa! Sit tajusin, että sehän on -97. Mut kyllähän tuollaisen voi tosiaan itekin rakentaa. Ostaa ekaks tavallisen 523, about 15ke ja sit laittaa 8000e varusteisiin, niin alkaahan sitä saada jo kaikkea kivaa rompetta
            ------
            G31 530d

            Comment

            • exodus
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 774
              • Oulu

              #7
              kaveri oli käynyt tätä katsomassa. Olivat sanoneet auton olevan jonkun BMW:n työntekijän entisen, joka on rakentanut auton täysin M5:ttä muistuttavaksi, siis noin päällisin puolin. Ehkäpä se ratinkin vaihto sitten Münchenissa onnistuu.

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3452
                • Janakkala

                #8
                Niin ja kukas on edes väittänyt turvavarusteiden toimivan? Ei se kummoista vastusta sinne piuhan päähän tarvi jottei bagivalo pala.
                -Ja melkeimpä neuvoisin tälläisissä ns uudempien autojen / väylälaitteiden tekniikan ym korinvaihto asioissa pysymään erossa, jollei sitten itsellä löydy tietotaitoa kyseisiin asioihin. Voi tulla kyseiset pelit kalliiksi kun rupeaa jokin renaamaan, tai tapahtuu onnettomuus...
                Last edited by Spetke; 20-02-2007, 09:32.
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Spetke View Post
                  Niin ja kukas on edes väittänyt turvavarusteiden toimivan? Ei se kummoista vastusta sinne piuhan päähän tarvi jottei bagivalo pala.
                  Jep, laittaa vaikka sen alkuperäisen bägin penkinalle ja jatkaa johdot sinne, toimii.
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3452
                    • Janakkala

                    #10
                    Originally posted by Zoui View Post
                    Jep, laittaa vaikka sen alkuperäisen bägin penkinalle ja jatkaa johdot sinne, toimii.
                    heittoistuin
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • Stone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 4074
                      • Helsinki

                      #11
                      eihän noissa varusteissa mitään ihmeellistä ole kun kaiken voi jälkeenpäin asentaa. Tuo rattiviritys on ainut, joka kieltämättä hieman epäilyttää Jos on mahdollista tehdä järkevästi ja täysin toimivaksi niin tässä yksi ilmoittautunut projektiin lisää.. Mites parkkitutkat eteen? Onko hankala homma toteuttaa alkuperäis osilla ja mitä tarvitsee vaihtaa?
                      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                      VW Pornstarter (työjuhta)
                      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                      Finnmaster T8







                      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Stone View Post
                        Mites parkkitutkat eteen? Onko hankala homma toteuttaa alkuperäis osilla ja mitä tarvitsee vaihtaa?
                        Etuparkkitutkaprojekti oli minullakin jossain vaiheessa menossa (kaikki osat löytyy jo) mutta homma hyytyi silloin piipitykseen... Nyt tosin on diagnostiikkalaite, joten pitäisi katsoa missä vika oli, anturit oli käytettyjä joten niistä saattoi olla joku rikki.

                        Eli tarvitaan etuosan johtosarja (facelift mallista), PDC-moduli (tämän osalta on epäselvää toimiiko uuden mallin vai pitääkö olla E38:n moduli, minulla on E38:n joka on samaa vuosimallia kuin minun autossa oleva), ja sitten tietty kytkinpaneeli jos on/off-napin haluaa ja johdotus mittarin gongille ja kytkimelle. Ja etupuskuriin tietysti pitäisi saada reiät tai uusi puskuri ja listat joissa on valmiit paikat.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • suffeli
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 559
                          • JKL

                          #14
                          En ihan täysin ymmärrä, että miksi pitää nähdä hirveä vaiva rakentaa jotain jonka saa kuitenkin ostaa valmiina? Siis tässä tapauksessa tuollaisen m-sportin rakentaminen. Sen vielä ymmärrän, että parannellaan jotain pientä eli esim. hifi puolta, mutta jos lähdetään tekemään puoli autoa uusiksi?? Itse ainakin hylkäsin heti kaikki itse rakennetut m-sportit. Tosin jos saa osia jostain ihmeen syystä hyvin halvalla/ilmaiseksi, niin se onkin sitten jo toinen juttu.
                          ------
                          G31 530d

                          Comment

                          • Robi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 7606
                            • Vantaa

                            #15
                            Originally posted by suffeli View Post
                            En ihan täysin ymmärrä, että miksi pitää nähdä hirveä vaiva rakentaa jotain jonka saa kuitenkin ostaa valmiina? Siis tässä tapauksessa tuollaisen m-sportin rakentaminen. Sen vielä ymmärrän, että parannellaan jotain pientä eli esim. hifi puolta, mutta jos lähdetään tekemään puoli autoa uusiksi?? Itse ainakin hylkäsin heti kaikki itse rakennetut m-sportit. Tosin jos saa osia jostain ihmeen syystä hyvin halvalla/ilmaiseksi, niin se onkin sitten jo toinen juttu.
                            Sehän tässä onkin ideana...en viitsi lähteä vaihtamaan nykyistä autoa yhden ratin takia...jos tollaiseen projektiin palaa 1000€ niin se on sama raha mitä yksi ruotsinristeily syö, ainoana erona että tosta uudemmasta ratista on iloa paljon pidempään.

                            Jep..tuli lukastua läpi mutta ei ollut sanaakaan siitä bägin toiminnasta. Ilmeisesti ko kaveri on onnistunut saamaan uuden bägin toimimaan vanhassa systeemissä..tms. Laittelin sille privaa ja katsotaan mitä vastaa..jos vastaa.
                            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                            Tiedustelut priva tai 0452210069

                            Current
                            E61 530d
                            E39 530d
                            E39 520iA
                            E46 330xd
                            E28 528i

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎