Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 automaattilaatikko reistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kpieska
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 4
    • Oulu

    E39 automaattilaatikko reistaa

    Make78 ilmoitti ongelmastaan marraskuussa 2004: "Starttasin auton aamulla ja kas kummaa ei mennyt D:llä 1-vaihde silmään. Huomasin että laatikko luistattaa 1. No aamulla tietysti kiire ja eikun pakko 2 silmään ja heti lähti liikkeelle. En kuitenkaan pitkään vinguttanut 1:llä kun jo vaihdoin pakko 3 ja niin kohta pistin jo D-vaihteen päälle. Mukavasti mentiin kunnes tultiin liikennevaloihin ja jouduin pysähtymään. Aikani seisottuani valoissa ei D-vaihteella liikkeelle lähtö taaskaan onnistunut, joten 2 silmään . Yritin toki muillakin vaihteilla liikkeelle lähtöä, mutta ei lähde liikkeelle muulla kuin 2vaihteella. Missä vika?

    Minulla alkoivat täsmälleen samat oireet 5.2. 2007 (523i vm -96, ajettu 150000). Merkkihuollossa (Wetteri, Oulu) 15.2. todettiin, että oljynlauhdutin vuotaa. (öljyä oli jo vajennut puolet (2.5 l). Uusi lauhdutin + suodatin + tiiviste sekä öljyt laitettiin eilen, mutta laatikko luistaa edelleen kylmänä. Sisälämpöisenä heti huollon jälkeen vaikutti toimivan. Laatikon uusimista (4000-5000€) suositeltiin seuraavaksi. Onko edullisempia neuvoja???
  • jpeltoma
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 600
    • pirkanmaa

    #2
    Täällä foorumilla pyörii aina välillä kaveri tunnarilla "Jarkko S" joka on automaattilootien guru. On vahvistanut paljon mm. mersujen lootia. Pistä PM hänelle.
    __________________________________________________ ________________________
    Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

    Comment

    • HanVat
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 294
      • Lahti

      #3
      Originally posted by kpieska View Post
      Make78 ilmoitti ongelmastaan marraskuussa 2004: "Starttasin auton aamulla ja kas kummaa ei mennyt D:llä 1-vaihde silmään. Huomasin että laatikko luistattaa 1. No aamulla tietysti kiire ja eikun pakko 2 silmään ja heti lähti liikkeelle. En kuitenkaan pitkään vinguttanut 1:llä kun jo vaihdoin pakko 3 ja niin kohta pistin jo D-vaihteen päälle. Mukavasti mentiin kunnes tultiin liikennevaloihin ja jouduin pysähtymään. Aikani seisottuani valoissa ei D-vaihteella liikkeelle lähtö taaskaan onnistunut, joten 2 silmään . Yritin toki muillakin vaihteilla liikkeelle lähtöä, mutta ei lähde liikkeelle muulla kuin 2vaihteella. Missä vika?

      Minulla alkoivat täsmälleen samat oireet 5.2. 2007 (523i vm -96, ajettu 150000). Merkkihuollossa (Wetteri, Oulu) 15.2. todettiin, että oljynlauhdutin vuotaa. (öljyä oli jo vajennut puolet (2.5 l). Uusi lauhdutin + suodatin + tiiviste sekä öljyt laitettiin eilen, mutta laatikko luistaa edelleen kylmänä. Sisälämpöisenä heti huollon jälkeen vaikutti toimivan. Laatikon uusimista (4000-5000€) suositeltiin seuraavaksi. Onko edullisempia neuvoja???
      Muuta en voi kuin lämpimästi suositella, erittäin arvostettu kaveri tämä Siekkisen Jarkko Mersu puolellakin - VARMASTI HOMMA HOITUU!!

      Konehuolto Jarkko Siekkinen
      -------------------------
      E39 523i
      E36 Cabi `96 m-sport
      E30 320i
      W126.022 280SE kesäautona 1985
      VW Polo Firstline 1.4 MPI 2001
      MB E200 CDI 2002
      *************************
      Polaris OutLaw 500cc `06
      Tälle poliisimaija jäi Vesijärven jäällä.
      SkiDoo MX-Z 1000cc Renegade `06

      MYYDÄÄN: E46 BUSINESS RDS SOITIN

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9142
        • Oulu

        #4
        Minulla ei tietystikään ole mitään ennakkoluuloja merkkihuollon suhteen...
        Voisiko öljymäärä olla edelleen vajaa, jos lämpimänä toimi, mutta kylmänä temppuilee. Öljyn lämpötila vaikuttaa ratkaisevasti täyttömäärään.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Juuzo
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 103

          #5
          Siekkiselle

          Älä nyt 4000 - 5000 € rupee tuhlaa uuteen laatikkoon. Soitto Siekkiselle ennen kun laatikko on kaput. Sit sille ei enää voi mitään tehdä, nyt vielä sen voi korjata ( luulisin ), eikä maksa lähellekään noita imoittamiasi summia.
          Siekkisillä vaan kovasti hommia, et voi venyä laatikon korjaus.

          Oman laatikkoni saan Jarkolta hiihtoloman jälkeen ( ei ollut rikki, on vahvistettu ) ja sit alka kiisselin kasaus

          Comment

          • kpieska
            Newbiemmer
            • Feb 2007
            • 4
            • Oulu

            #6
            Voisiko öljymäärä olla edelleen vajaa, jos lämpimänä toimi, mutta kylmänä temppuilee. Öljyn lämpötila vaikuttaa ratkaisevasti täyttömäärään.[/quote]

            Kyllä sitä öljyä oli laskun mukaan pantu täydet 5 l lauhduttimen vaihdon yhteydessä.

            Comment

            • taustatauno
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 481
              • 09-laitamilla

              #7
              Originally posted by kpieska View Post
              Voisiko öljymäärä olla edelleen vajaa, jos lämpimänä toimi, mutta kylmänä temppuilee. Öljyn lämpötila vaikuttaa ratkaisevasti täyttömäärään.
              Kyllä sitä öljyä oli laskun mukaan pantu täydet 5 l lauhduttimen vaihdon yhteydessä.
              Melkein silti kannattaa tutkia se todellinen määrä vaikka laskulla määrä oikea olisikin.
              E91 330d

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                #8
                Originally posted by kpieska View Post
                Voisiko öljymäärä olla edelleen vajaa, jos lämpimänä toimi, mutta kylmänä temppuilee. Öljyn lämpötila vaikuttaa ratkaisevasti täyttömäärään.
                Kyllä sitä öljyä oli laskun mukaan pantu täydet 5 l lauhduttimen vaihdon yhteydessä.[/QUOTE]

                Jep tarkastuta vielä kerran se öljymäärä !!
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • 525TDS Touring
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 483
                  • Sahalahti

                  #9
                  Originally posted by kpieska View Post
                  Voisiko öljymäärä olla edelleen vajaa, jos lämpimänä toimi, mutta kylmänä temppuilee. Öljyn lämpötila vaikuttaa ratkaisevasti täyttömäärään.
                  Kyllä sitä öljyä oli laskun mukaan pantu täydet 5 l lauhduttimen vaihdon yhteydessä.[/quote]

                  Kokonaismäärä on n. 10,5 l, että ei se 5 litraa välttämättä kerro totuutta oikeasta määrästä.
                  Ex-525TDSa Touring -98
                  Ex-MB E220T CDi -02
                  E61 520D -09
                  F11 518d -16

                  Comment

                  • WSE1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 3242
                    • Suomusjärvi

                    #10
                    Originally posted by Juuzo View Post
                    Älä nyt 4000 - 5000 € rupee tuhlaa uuteen laatikkoon. Soitto Siekkiselle ennen kun laatikko on kaput. Sit sille ei enää voi mitään tehdä, nyt vielä sen voi korjata ( luulisin ), eikä maksa lähellekään noita imoittamiasi summia.
                    Aina sen lootan voi korjata. Tietty jos on onnistunut jonkun täystuhon aikaan saamaan niin voipi olla hintavaa, ei vakio koneilla kuitenkaan loodaa normi ajossa niin huonoon kuntoon saa etteikö korjaus kannata.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11

                      Comment

                      • Mika530d
                        Newbiemmer
                        • Jun 2007
                        • 3
                        • Kirkkonummi

                        #12
                        E 39 BMW 530dA Touring kesäkuu-01 Automaattilaatikko ongelma!
                        P E39 tou 530d M57 ECE 20010600 L A Production Code: DP81, batch ID: 47559

                        Vika: laatikko ”venyttää” vaihtamista ja sitten vaihtaa ISOLLA nykäyksellä. Ongelma ilmenee satunnaisesti eikä merkitystä lämpötilalla. Kylmänä D kytkee 1/paineen heti päälle,OK.(vian ollessa päällä, manuaalilla sama iso nykäys vaihdettaessa). Ajetut kilometrit mittarissa n.192 000km(tuontiauto). Mittaristoon ei ole tullut mitään vikahälytyksiä. Projektoin juuri imusarjan läppiä pois. Mustaa tahnaa näyttää kertyneen n.3mm paksuudelta.

                        Saattaa toimia viikonkin OK,uskaltaako ajaa vai onko tossa seuraavassa mitään perää?

                        Luin Forum keskusteluja enkä niistä oikein alkuun päässyt ja lisäksi löysin netistä oheisia ”Provoja”?

                        ”Noita laatikoita on korjattu urakalla (merkittävillä markkina-alueilla takuuseen - Suomessa artisti maksaa 2 v takuuajan jälkeiset korjaukset itse). Jos jututat paikkakuntasi huoltoneuvojaa ja kyselet suoraan listaamistani asioista, saat varmaanikin vahvistuksen sille että nuo ovat aika yleisiä vikoja. Tosin minullekin väitettiin ensin, että vaihteisto on ns yksittäistapaus, mutta asiaan tutustuminen (internet ja keskustelupalstat) paljasti totuuden ja huoltoneuvojakin joutui myöntämään lopulta että "kaikkihan ne on melkein vaihdettu".

                        Huomattavaa on, että BMW on korjannut laatikkovikaa softapäivityksellä, millä nostetaan paineita laatikossa. Mutta se on samaa kuin korjaisi vuotavan renkaan laittamalla sinne lisää painetta.


                        Vaihdelaatikko 5500 € (kytkeytymisviive-luisto-paskana = tunnettu vika, mutta tuotetakuu ei korvaa 2 vuoden takuuajan jälkeen)

                        Laatikkovian syy on muuten virheellinen koneistustoleranssi rummussa C1 (forward drum) jolloin paineet pääsevät karkuun ja kytkinpakka alkaa luistamaan -> totaalituho on vain ajan kysymys!?”


                        ”Metrosta ja Veljeksiltä Helsinkistä” kyselin keskusteluissakin pohdittua öljyn määrää? VASTAUS OLI LIFE-TIME ÖLJYT EI VAIHDETA JA JOS VAIHTAVAT EIVÄT OTA ASIASTA MITÄÄN VASTUUTA??????

                        Kannattaa varmaakin löytää kaveri, joka lukisi ensin vikakoodit? Vai onko muita ehdotuksia?:think

                        E61 530dA -05 Touring

                        Ex E39 530dA -01 Touring

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎