Toki tuo steptronic on automaatti mekaanisessa mielessä kuten vanhemmatkin perusautomaatit, mutta filosofisesti ollaan jo siirrytty ikäänkuin eri sfääreihin. Eli lähinnä tarkoitin lähestymistapaa kuinka steptronic toimii yhdessä moottorin ja moottorinohjauksen kanssa ja kuinka täydellisessä harminiassa se sen osaa tehdä.
Tuo vanha perusautomaattihan toimii aivan kuin ne "aatamilta perityt" alipaineohjatut jotka luistaa, venyy, vanuu, ihmetelee, arpoo samalla kun steppi toimii juuri niin hienosti kuin mm.testaava autolehdistö on sen todennut toimivan. Eli ikäänkuin se osaisi ennakoida kuljettajan ajatukset ilman pienintäkään epävarmuutta tai luistatuksia,ym.
Bemun bensakoneen steppi on kuitenkin vieläkin se kulmakivi johon kaikkia nykyisinkin markkinoille tulevia manualiautomaatteja verrataan.
Vieläkään kuitenkaan kukaan muu ei ole onnistunut rakentamaan yhtä hienosti toimivaa kombinaatiota kuin minkä ZF/BMW noihin bensakoneisiin rakensi 90-luvun lopulla.
...Ja ei, ei ole todellakaan sama asia "hämmentää" vanhaa "kuminauhavetoista" perusautomaattia mekaanisesti kepistä, kuin steppiä sähköllä.
Tuo vanha perusautomaattihan toimii aivan kuin ne "aatamilta perityt" alipaineohjatut jotka luistaa, venyy, vanuu, ihmetelee, arpoo samalla kun steppi toimii juuri niin hienosti kuin mm.testaava autolehdistö on sen todennut toimivan. Eli ikäänkuin se osaisi ennakoida kuljettajan ajatukset ilman pienintäkään epävarmuutta tai luistatuksia,ym.
Bemun bensakoneen steppi on kuitenkin vieläkin se kulmakivi johon kaikkia nykyisinkin markkinoille tulevia manualiautomaatteja verrataan.
Vieläkään kuitenkaan kukaan muu ei ole onnistunut rakentamaan yhtä hienosti toimivaa kombinaatiota kuin minkä ZF/BMW noihin bensakoneisiin rakensi 90-luvun lopulla.
...Ja ei, ei ole todellakaan sama asia "hämmentää" vanhaa "kuminauhavetoista" perusautomaattia mekaanisesti kepistä, kuin steppiä sähköllä.
Comment