Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d imusarjan kiristysmomentti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Taisto Römpötti
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 25

    e39 530d imusarjan kiristysmomentti

    Mikähän mahtaa olla tuo kiristysmomentti? Putsasin viime viikonloppuna imusarjan ja tukin EGR:n. Kiristin imusarjan kokemuksen perusteella, mutta tässä taitaakin olla tarkempaa: Moottori alkoi pitämään täk-täk-täk ääntä matalilla kierroksilla. Korjaava toimenpide tarpeen...
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    #2
    Ei siinä hirveet momentit ollu, en muista niitä ny ulkoo mutta jotain 20-40NM kai. Katoikko että ei oo mikään tiiviste jääny huonosti tai menny jotenki mutkalle?
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

    Comment

    • Taisto Römpötti
      Newbiemmer
      • Oct 2006
      • 25

      #3
      Yritin olla huolellinen tiivisteiden kanssa. Auto kyllä kulkee ihan nätisti, mutta jos on tosi tarkka momenteista niin joku paikka saattaa vuotaa.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9142
        • Oulu

        #4
        Imusarjan kiristysmomentti pultin mukaan:
        • M8 -> 22 Nm
        • M7 -> 15 Nm
        • M6 -> 10 Nm
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Taisto Römpötti
          Newbiemmer
          • Oct 2006
          • 25

          #5
          Eli siis apukuskin puolen pultit 10Nm
          Kuskin puolen pultit 15Nm

          Näinkö?

          Onko Bemarilla joku vakiomomentti joka riippuu pultin koosta, vai miten tuo momentti on määritelty? Lisäksi imusarjassa ei ole yhtään M8 pulttia?

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9142
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Taisto Römpötti View Post
            Eli siis apukuskin puolen pultit 10Nm
            Kuskin puolen pultit 15Nm

            Näinkö?

            Onko Bemarilla joku vakiomomentti joka riippuu pultin koosta, vai miten tuo momentti on määritelty? Lisäksi imusarjassa ei ole yhtään M8 pulttia?
            Tuon listan se antaa TIS:stä 530d -> Tightening torques -> intake manifold. En ole muiden mallien momentteja vertaillut. Saattaa olla sama ohje kaikille muovi-imusarjoille pultin paksuuden mukaan.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • TMW
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 145
              • Kempele

              #7
              Moi
              onko TISsissä kerrottu kiristysjärjestystä ?
              Ajattelin vaan notta joissain "autoissa" on ollut ohjetta myös sen suhteen...

              -Teijo

              ps kiitti Clavurionille edellisestä
              ps 2 nyt on Webasto ohjelmoituna heating moodiin ja lämpee kabiini sekä motti
              ps 3 Kekkonen , kärsivällisyyttä koiranluiden suhteen

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9142
                • Oulu

                #8
                Originally posted by TMW View Post
                onko TISsissä kerrottu kiristysjärjestystä ?
                Ajattelin vaan notta joissain "autoissa" on ollut ohjetta myös sen suhteen...
                Ei ole mainittu kiristysjärjestyksestä mitään ohjeistusta.

                Intake manifold Istallation:
                Sealing faces must be dry and grease-free.
                Observe standard tightening torques for M6 screws and M7 nuts.

                Originally posted by TMW View Post
                ps kiitti Clavurionille edellisestä
                Eipä mitään, ihan mukavaahan näiden kanssa on turata. Kuten sovittiin, saat tarvittaessa lätyt itselle kopioitavaksi.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Taisto Römpötti
                  Newbiemmer
                  • Oct 2006
                  • 25

                  #9
                  Tänks, eiköhän näillä pääse!

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎