Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 M5 lämpömittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mauritius bleu
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 75
    • Rajalla

    E39 M5 lämpömittari

    siis kyseessä moottorin lämpömittari ko se satunnaisesti saattaa paukahtaa yhtäkkiä oikeaan reunaan, viisarin verran yli punasen ja tällöin myös öljynlämpö lähtee nouseen ja nousee sinne about 86 asteeseen 63 asteesta, ja piilovalikoista katoin niin näyttää moottorin lämmöksi -128 astetta, MUTTA kun käytän virrat pois ja laitan pääle takas nii kaikki on taas normaalisa.

    näissähän on kuulemma jotain tyyppivikaa noissa mittareissa, mutta
    ei viittis suinpäinkään ryntäillä ostaan uutta mittaristoa ko kuiten hintaa on kohtuulliset 980 euroa..

    niimpä jos joku vois hieman selventää asiaa mullekkin niin olisin kiitollinen!
    BMW M5 -00
  • Ari78
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 95
    • Ylivieska

    #2
    Mulla kans sama vika tullut nyt. Lämpömittari heilahtaa yhtäkkiä aivan tappiin, mutta öljynlämpö ei mulla heittele. Auton kun sammuttaa niin mittari näyttää taas normaalia..Ärsyttävä vika
    Nykyinen: F11 520d vm.2017
    Ex: E83 X3 vm.2008
    Ex: E63 630iA vm.2005
    Ex: E39 M5 vm.2000

    Comment

    • mauritius bleu
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 75
      • Rajalla

      #3
      jaahas.. näyttää siltä että muutki on paininu tämän kans ja ongelmana ollu termostaatti??
      BMW M5 -00

      Comment

      • LeMansBlau
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1060
        • Insomniac

        #4
        Kuulostais, että termari olis vaihto kunnossa. Kaverilla oli 540:ssä samaa oikkua ja epäiltiin sillon myöskin mittaristo/anturi vikaa, mutta loppujen lopuksi termostaatin vaihdolla tuli kuntoon. Palaile asiaan kun saat(te) vian selvitettyä.
        ///MADE IN FINLAND

        sigpic

        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
        F32 COUPE PERFORMANCE
        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

        Comment

        • mauritius bleu
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 75
          • Rajalla

          #5
          pikkasen päivitystä tähänki topikkiin, mitään ei varsinaisesti ole vielä korjattu mutta vika paikallistettu jo anturin ja mittariston välille.
          näyttää juuri tuon saman -128 astetta ja lämpömittari makaa tyrmässä yli punasen kun vetasee johon pois anturilta. huomena kokeilen vaihtaa ton anturin,
          ja pitääkhään tuota ilmailla ton jälkeen kun kuitenkin vesitilaa ronkitaan? informaatiota saa antaa ilmauksesta..
          BMW M5 -00

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19175
            • -

            #6
            Taitaa olla aika yleinen vika. Mulla oli sama ongelma edellisessä E39 M5:ssa, mutta myin auton pois, ennenkuin kerkesin korjata. Eli moottorin lämmöissä ei tosiasiassa ollut mitään vikaa, mutta mittaristo näytti välillä päin persettä. Eli yhtäkkiä kesken ajon alkoi näyttämään jäähdytysnesteen maksimilämpöjä, mutta virrat sammuttamalla pariksi sekunniksi, palasi näyttämään taas järkevämpiä lukemia.

            Eli kunhan mauritius bleu saa vian korjattua, niin raportoi ihmeessä, oliko vika sähköpuolella, vai termostaatissa, kuten LeMansBlau ehdotti. Ja oli myös tuolla M5boardin puolella olleessa keskustelussa ratkaisuna.
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • mauritius bleu
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 75
              • Rajalla

              #7
              päivitetääs tätä triidiä sen verran että ei poistunu tämä vika anturin vaihdolla, seuraavaks täytynee tuo termari kokeilla vaihattaa sitten jossain vaiheessa.

              mutta mitä ihmettä tuo termostaatti pitää sisällään kun hintaa on 110 euroa??
              BMW M5 -00

              Comment

              • LeMansBlau
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1060
                • Insomniac

                #8
                Luultavasti ei ole apua, mutta oletko katsonut vikakoodit? Eli ennenkuin alat osia vaihteleen enempää niin tarkastaisin myös sen.
                Eiköhän tuo termari sisällä myös sen kuuluisan M-lisän.
                ///MADE IN FINLAND

                sigpic

                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                F32 COUPE PERFORMANCE
                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                Comment

                • mauritius bleu
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 75
                  • Rajalla

                  #9
                  joo jos termaria alan vaihtaan niin vien liikkeeseen että ilmaus ei ole minun päänsärky ja sillon laitetaan tosin ensin töpseliin kiini!

                  nii tuosta M lisästä sen verran että kyllä se näyttää että on paljon lievempi kun mersulla AMG lisä nimittäin satun omistaan vielä toistaseksi tommosen E55 AMG :n vuosimallia 2000 (onmyytävänäjosjotakutakiinnostaa) ja voisimpa sanoa että mersula AMG lisä on noin 300% !!!
                  BMW M5 -00

                  Comment

                  • mauritius bleu
                    Bimmer Rookie
                    • May 2004
                    • 75
                    • Rajalla

                    #10
                    päivitystä tähän ongelmaan

                    tällä kertaa kokeiltiin mittaristoa vaihtamalla ja testeriä apuna käyttäen!
                    tuloksetta, ei mittaristossa vikaa!
                    eikä vikakoodeja mitkä olis voinu liittyä tähän vähääkään.

                    ISO kiitos Rahulle tästä testailemisesta!!!

                    seuraavaa siirtoa ootellessa...

                    ps. nyt osasin kotia nopeinta tietä, ainakin eukon mielestä
                    Last edited by mauritius bleu; 03-04-2007, 02:57.
                    BMW M5 -00

                    Comment

                    • mauritius bleu
                      Bimmer Rookie
                      • May 2004
                      • 75
                      • Rajalla

                      #11
                      noniin, nyt näyttäs että tämä probleema ois selvinny!

                      eli nyt vaihdettiin TERMOSTAATTI
                      (aikaa meni noin 5 tuntia)

                      ulkona nollakeli

                      koneen lämmöt ennen: MAX 75C
                      koneen lämmöt nyt: n. 81C normiajossa

                      öljyn lämpö ennen: MAX 65C (sillon nousi yli 80C, kun lämpömittari sekos)
                      öljyn lämpö nyt: n.75C normiajossa

                      en tosin kerenny ajaa vielä kovinkaan paljon (noin puoli tuntia) mutta ainakin nuo lämmöt näyttää paljon paremmilta ja oikeilta!!

                      tuo vanha termari tais olla aivan jumin?

                      perhana kun tuli tänne taas tuo talvi takas, lunta pyryttää niin maan perusteellisesti!!
                      Last edited by mauritius bleu; 11-04-2007, 03:59.
                      BMW M5 -00

                      Comment

                      • hasba
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 584
                        • 05900

                        #12
                        Itellä ollu tässä samantyyppiistä ongelmaa, eli lämpömittari heiluu ALAS päin ja saattaa jäädäkkin sinne. Vika ilmenee joskus kun kiihdyttelee oikein kunnolla (ts. antaa monoa). Öljynlämpötila pysyy tosin ihan normaalissa ~80-85c. Viime kesänä vaihdettiin vesipumppu, termaria ei muistaakseni ole vaihdettu. Mikähän avuksi? Lämmöt nousee yleensä aina täysin normaalisti paikalleen.. ja kone oli M60B40..
                        E91 335i M-Sport (17T, VRSF, BMS...)
                        Ex: E91 330D LCI, E92 335i, E39 M5, E36 M3, E34 540i...

                        Comment

                        • Rahu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 6464
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by mauritius bleu View Post
                          noniin, nyt näyttäs että tämä probleema ois selvinny!

                          eli nyt vaihdettiin TERMOSTAATTI
                          (aikaa meni noin 5 tuntia)

                          ulkona nollakeli

                          koneen lämmöt ennen: MAX 75C
                          koneen lämmöt nyt: n. 81C normiajossa

                          öljyn lämpö ennen: MAX 65C (sillon nousi yli 80C, kun lämpömittari sekos)
                          öljyn lämpö nyt: n.75C normiajossa

                          en tosin kerenny ajaa vielä kovinkaan paljon (noin puoli tuntia) mutta ainakin nuo lämmöt näyttää paljon paremmilta ja oikeilta!!

                          tuo vanha termari tais olla aivan jumin?

                          perhana kun tuli tänne taas tuo talvi takas, lunta pyryttää niin maan perusteellisesti!!
                          No niin, löytyihän se vika sieltä
                          BMW Service
                          P.o4oo925441
                          [email protected]
                          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                          Comment

                          • mauritius bleu
                            Bimmer Rookie
                            • May 2004
                            • 75
                            • Rajalla

                            #14
                            joo kyllä loppu sekoilut siihen paikkaan kun termarin vaihoin, oli jumissa niinku melkeen auki asennossa! mutta se ihmetyttää vieläkin että miksi se sekotti lämpömittarin sitte ajanmyötä kans näyttämään 128 astetta pakkasta!

                            oisko tuo hasballa termostaatti menossa, sillontällön jumittas...
                            BMW M5 -00

                            Comment

                            • tmth
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 2194
                              • Kangasala

                              #15
                              Tämä ärsyttävä ominaisuus on tuossa omassakin M5:ssä. Eilen teki tuon ensimmäisen kerran mun omistusaikana.

                              Autoon vaihdettu edellisen omistajan toimesta termostaatti ja lämpöanturi(t)

                              Onko kukaan keksinyt mitään korjausta tälle?

                              F10 & R55
                              ex:
                              E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎