Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 nelipyöräsuuntaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roxi
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 5

    E39 nelipyöräsuuntaus

    Autoon vaihdettiin viime viikolla etuiskarit ja nyt pitäis saada kiesi
    nelipyöräsuuntaukseen. Onko teillä hyviä paikkoja mitä voi suositella pk-
    seudulla. Autossa on vielä automaattinen tasonsäätö takana (sedan), en
    tosin tiedä vaikuttaako asiaan. Search:llä löysin pari paikkaa, tosin
    ne ei tule nyt kyseeseen. Al-autohuollolla ei ole toimintaa ja Teboil
    Ruskeasuon kaveri on lomilla. Onko kokemuksia Teboil Munkkivuoresta?
    Heillä on kuulemma samat laitteet kun Ruskeasuolla, mutta onko osaamista?
    Kiitoksia etukäteen. Auto on 530 da -00 malli.
    Last edited by Roxi; 04-03-2007, 14:05. Reason: lisäys
  • Jesper
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1448

    #2
    Konalan shellillä on ainakin kunnon laitteet.

    Comment

    • Taisto Römpötti
      Newbiemmer
      • Oct 2006
      • 25

      #3
      Capital rengas Herttoniemessä tekee hyvää työtä. Rattikin pysyy suorassa, eivätkä huijaa että "joo, ne oli kaikki kulmat pielessä, se olis 80€/akseli"
      Omasta e39 touringista tuli hyvä siellä.

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        #4
        Originally posted by Taisto Römpötti View Post
        Capital rengas Herttoniemessä tekee hyvää työtä. Rattikin pysyy suorassa, eivätkä huijaa että "joo, ne oli kaikki kulmat pielessä, se olis 80€/akseli"
        Omasta e39 touringista tuli hyvä siellä.
        Eipä toikaan ihan ilmainen ole. Mittaus 30 + etupään säätö 30 + takapään säätö 30. Ja näin jos menee alle tunti, sen jälkeen 58 euroa tunti.

        E34:sen ratin ainakin tuolla saivat vinoon, vaikkei autossa mitään oireita ollutkaan ennen säätöä..

        Comment

        • TurboD
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 84

          #5
          Originally posted by Roxi View Post
          Autoon vaihdettiin viime viikolla etuiskarit ja nyt pitäis saada kiesi
          nelipyöräsuuntaukseen. Onko teillä hyviä paikkoja mitä voi suositella pk-
          seudulla. Autossa on vielä automaattinen tasonsäätö takana (sedan), en
          tosin tiedä vaikuttaako asiaan. Search:llä löysin pari paikkaa, tosin
          ne ei tule nyt kyseeseen. Al-autohuollolla ei ole toimintaa ja Teboil
          Ruskeasuon kaveri on lomilla. Onko kokemuksia Teboil Munkkivuoresta?
          Heillä on kuulemma samat laitteet kun Ruskeasuolla, mutta onko osaamista?
          Kiitoksia etukäteen. Auto on 530 da -00 malli.
          Menepä Automajorille Järvenpäähän. Siellä on pätevä BMW-asentaja ja laittaa säädöt kohilleen (69e) takuutyönä.

          Comment

          • Roxi
            Newbiemmer
            • Feb 2006
            • 5

            #6
            Kiitoksia vinkeistä. Tuli tosin jo eilen käytyä siellä Konalan Shellillä.
            Palvelu oli ihan OK. Säädöt oli kuulemma etuiskarien vaihdon jälkeen
            jonkun verran pielessä. Säädöt laitettiin kuulemma kuntoon ja paperinkin
            sain siitä. Ratti on suorassa ja auto kulkee muutenkin suoraan, mutta
            tällainen ikävä pieni tärinä ratissa juuri kun aloittaa jarrutuksen
            jäi vielä vaivaamaan. En tiedä johtuuko pyörien kulmista vai mistä,
            mutta tämä vaiva alkoi vasta etuiskarien vaihdon jälkeen. :think
            Jos löytyy hyviä vinkkejä mitä tehdä niin otan ne kiitollisena vastaan.
            Tuntuu ihmeelliseltä jos puslat tai pallonivelet ois menny huonoks
            just samoihin aikoihin kun ne etupumput vaihdettiin? Vai oiskohan
            vaan niin että vanhoilla löysillä iskareilla tärinä ei välittynyt rattiin?
            Auto on nyt 169.000km ajettu suomiauto.

            Comment

            • reddewil
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 3015
              • West Coast

              #7
              Originally posted by Roxi View Post
              Kiitoksia vinkeistä. Tuli tosin jo eilen käytyä siellä Konalan Shellillä.
              Palvelu oli ihan OK. Säädöt oli kuulemma etuiskarien vaihdon jälkeen
              jonkun verran pielessä. Säädöt laitettiin kuulemma kuntoon ja paperinkin
              sain siitä. Ratti on suorassa ja auto kulkee muutenkin suoraan, mutta
              tällainen ikävä pieni tärinä ratissa juuri kun aloittaa jarrutuksen
              jäi vielä vaivaamaan. En tiedä johtuuko pyörien kulmista vai mistä,
              mutta tämä vaiva alkoi vasta etuiskarien vaihdon jälkeen. :think
              Jos löytyy hyviä vinkkejä mitä tehdä niin otan ne kiitollisena vastaan.
              Tuntuu ihmeelliseltä jos puslat tai pallonivelet ois menny huonoks
              just samoihin aikoihin kun ne etupumput vaihdettiin? Vai oiskohan
              vaan niin että vanhoilla löysillä iskareilla tärinä ei välittynyt rattiin?
              Auto on nyt 169.000km ajettu suomiauto.
              Ne mätki raidetangon pään auki ja siinä samalla nivelen väljäksi tai sitten vaan unohtivat kertoa että on valjää...
              Mulle kerran soittivat lehtisaaren "joku rengasliike" etteivät saa säätöihin kun oli löytynyt väljää, rehellistä toimintaa!
              ...

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                #8
                Originally posted by Roxi View Post
                Ratti on suorassa ja auto kulkee muutenkin suoraan, mutta
                tällainen ikävä pieni tärinä ratissa juuri kun aloittaa jarrutuksen
                jäi vielä vaivaamaan. En tiedä johtuuko pyörien kulmista vai mistä,
                mutta tämä vaiva alkoi vasta etuiskarien vaihdon jälkeen. :think
                Jos löytyy hyviä vinkkejä mitä tehdä niin otan ne kiitollisena vastaan.
                Tuntuu ihmeelliseltä jos puslat tai pallonivelet ois menny huonoks
                just samoihin aikoihin kun ne etupumput vaihdettiin? Vai oiskohan
                vaan niin että vanhoilla löysillä iskareilla tärinä ei välittynyt rattiin?
                Auto on nyt 169.000km ajettu suomiauto.
                Reaktiotangon puslat tai alatukivarret.
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • patu
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 542
                  • Porvoo

                  #9
                  Originally posted by Roxi View Post
                  Ratti on suorassa ja auto kulkee muutenkin suoraan, mutta
                  tällainen ikävä pieni tärinä ratissa juuri kun aloittaa jarrutuksen
                  jäi vielä vaivaamaan. En tiedä johtuuko pyörien kulmista vai mistä,
                  mutta tämä vaiva alkoi vasta etuiskarien vaihdon jälkeen. :think
                  Jos löytyy hyviä vinkkejä mitä tehdä niin otan ne kiitollisena vastaan.
                  Tuntuu ihmeelliseltä jos puslat tai pallonivelet ois menny huonoks
                  just samoihin aikoihin kun ne etupumput vaihdettiin? Vai oiskohan
                  vaan niin että vanhoilla löysillä iskareilla tärinä ei välittynyt rattiin?
                  Auto on nyt 169.000km ajettu suomiauto.
                  Mulla kävi juuri samalla tavalla viime viikolla. Vaihdettiin iskarit ja eteen laitettiin madallusjouset sekä tehtiin nelipyöräsuuntaus. Nyt kun aloittaa kevyesti jarrutuksen n. 80 km/h nopeudella niin täristää ratissa. Ennen operaatioita ei ollut minkäänlaista tärinää.
                  BMW F30 330e LCI
                  Buick Riviera 455cid -71


                  Volvo V70 mk III - Ex
                  Jaguar F-Pace - Ex
                  Camaro 3gen - Ex
                  Subaru Levorg - Ex
                  Volvo V60 - Ex
                  Porsche 924 - Ex
                  BMW 1502 -76 - Ex
                  The Best or Something - Ex
                  BMW e39 540iA touring - Ex
                  BMW e34 525iA touring - Ex
                  BMW e34 520i -Ex
                  etc.....

                  Comment

                  • Roxi
                    Newbiemmer
                    • Feb 2006
                    • 5

                    #10
                    Tasan samanlaiset oireet, eli n. 80km/h nopeudesta kun aloittaa jarrutuksen
                    niin tärinä alkaa. Sitten kun jarruttaa reippaammin niin loppuu tärinät.
                    Ehkä myöskin pienellä nopeudella voi tuntea jotain aivan pientä tärinää
                    ratissa ilman jarrutustakin. Ei tosin häiritse juurikaan. Täytynee seurata
                    tilannetta ja miettiä toimenpiteitä.
                    Last edited by Roxi; 06-03-2007, 15:59.

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      Reaktiotangon puslat tai alatukivarret.
                      Reaktiopuslille ääni. Jos ihmetyttää että vika ilmenee yhtäkkiä iskarien vaihdon jälkeen niin se on vaan tätä BMW alustamagiaa Ja niiden kuntoahan ei voi oikein perusasentaja pelkän repimisen jälkeen sanoa.
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • 330XD Touring
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2006
                        • 104

                        #12
                        Sama vika täällä... Bilsteinin alusta ja powerflexin puslat vaihdettu alle... mutta uskoisin tuon kyllä johtuvan ennemminkin hieman kieroista jarrulevyistä, kun ei mulla tota tärinää ilmennyt heti alustan vaihdon jälkeen vaan n. 3kk myöhemmin...
                        Last edited by 330XD Touring; 06-03-2007, 18:15.
                        Poliisi on ystävä

                        Comment

                        • Mad_Mike
                          BTCF Member
                          • Apr 2009
                          • 177
                          • Oulun seutu

                          #13
                          eli vikana on että kuuluu jurinaa etupäästä n. 90 -120kmh vauhdissa. ja kun kääntää vasemmalle vauhdissa niin sama ääni jatkuu mutta kun kääntää oikealle se loppuu. etu renkaat on kulunu sisäreunoista enempi. ajattelin käyttää nelipyöräsuuntauksessa jo se nyt tuohon auttas?? oisko suosituksia missä kannattaa oulunalueella käyttää? edit: mittään alustasarjoja ei oo asenneltu. ja auto kulkee suoraan eikä ratti täryytä ollenkaan.
                          Last edited by Mad_Mike; 09-07-2009, 21:33.
                          530XD LCI M-Sport

                          ex E39 530iA M-Sport
                          ex E39 530dAT

                          Comment

                          • Mad_Mike
                            BTCF Member
                            • Apr 2009
                            • 177
                            • Oulun seutu

                            #14
                            eli vikana on että kuuluu jurinaa etupäästä n. 90 -120kmh vauhdissa. ja kun kääntää vasemmalle vauhdissa niin sama ääni jatkuu mutta kun kääntää oikealle se loppuu. etu renkaat on kulunu sisäreunoista enempi. ajattelin käyttää nelipyöräsuuntauksessa jo se nyt tuohon auttas?? oisko suosituksia missä kannattaa oulunalueella käyttää?
                            530XD LCI M-Sport

                            ex E39 530iA M-Sport
                            ex E39 530dAT

                            Comment

                            • Risto113
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 1204
                              • GrassLake

                              #15
                              Originally posted by Mad_Mike View Post
                              eli vikana on että kuuluu jurinaa etupäästä n. 90 -120kmh vauhdissa. ja kun kääntää vasemmalle vauhdissa niin sama ääni jatkuu mutta kun kääntää oikealle se loppuu. etu renkaat on kulunu sisäreunoista enempi. ajattelin käyttää nelipyöräsuuntauksessa jo se nyt tuohon auttas?? oisko suosituksia missä kannattaa oulunalueella käyttää?
                              Jos jurina vaimenee/loppuu kääntäessä, veikkaisin vahvasti etupyöränlaakeria.

                              Menee e39:stä usein jo alle 200tkm ajetuista...

                              Kannattaa tutkia ainakin, nosta keula ylös ja vääntele pyörää jos on väljää ja pyöritä. Veikkaan että toiselta puolelta kuuluu sivuääniä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎