Jos jurina vaimenee/loppuu kääntäessä, veikkaisin vahvasti etupyöränlaakeria.
Menee e39:stä usein jo alle 200tkm ajetuista...
Kannattaa tutkia ainakin, nosta keula ylös ja vääntele pyörää jos on väljää ja pyöritä. Veikkaan että toiselta puolelta kuuluu sivuääniä.
tunkkasin keulan ylös ja ei löydy edestä väljyyttä pyöränlaakereista eikä sivuääniä. Mutta kuskinpuolen takapyörässä on hieman väljyyttä ihan kuin pyöränlaakeri ois siellä väljä, vaikka se on edellisen omistajan mukaan vuodensisällä vaihdettu!? mikä muu voi sen väljyyden aiheuttaa takana kuin laakeri ?? väljyys tuntuu kun ottaa kiinni klo 14 ja 20 ja heiluttaa...outoa tosin että takaa EI KUULU MITÄÄN JURINAA, VAAN EDESTÄ VARSINKIN VESEMMALLE käännettäessä ja suoraa ajettaessa n.80 - 120kmh vaudissa. oisko kellään kokemuksia tälläsestä hommasta??
Jos jurina vaimenee/loppuu kääntäessä, veikkaisin vahvasti etupyöränlaakeria.
Menee e39:stä usein jo alle 200tkm ajetuista...
Kannattaa tutkia ainakin, nosta keula ylös ja vääntele pyörää jos on väljää ja pyöritä. Veikkaan että toiselta puolelta kuuluu sivuääniä.
jep jep eli löytyhän se sitten vika jurinaan, etupyöränlaakerista (vasen) kuulu pientä napsahtelua ku tarkasti kuunteli mutta oli kyllä vittumainen vaihtaa koska se iskarihan ei ihan suosiolla noussut ylös sitä n.10cm mitä sitä piti nostaa. mutta ei kyllä jousenpuristimetkaan ollut parhaasta päästä. muutenhan se olis ollu palakakkua.
Oli vaan prkl kulunu eturengas sisäreunasta siihen malliin että pakko varata aika NELIPYÖRÄSUUNTAUKSEEN. ps.n 3kk bmw:n omistajana takana ja kyllä tämä auton rappaus ihan harrastuksesta käy
jipii nyt on auto käytetty suuntauksessa vianorilla ja ratti vinossa suuntauksen alussa asentaja pyysi oikeen kattoon et onhan ratti suorassa ja olihan se sillon. vaan ku lähin ajeleen niin nyt on vinossa, voihan vittu mitä paskaa. onko muilla käyny sama vai onko se vaan meikän tuuria?
jipii nyt on auto käytetty suuntauksessa vianorilla ja ratti vinossa suuntauksen alussa asentaja pyysi oikeen kattoon et onhan ratti suorassa ja olihan se sillon. vaan ku lähin ajeleen niin nyt on vinossa, voihan vittu mitä paskaa. onko muilla käyny sama vai onko se vaan meikän tuuria?
Ei se nyt niin ihmeellistä ole.Suuntauksessahan auto nostetaan ensin ilmaan ja sitten asennetaan anturit.Säädöthän menee sit miten menee,mutta jos jossain on väljää,niin viimeistään seuraavassa montussa on ratti vinossa.Oma kokemus,Pyöränkulmat säädettiin ja sen jälkeen oli ratti vinossa,vaihdoin takatukivarsien kumit ja kas ratti oli suorassa ja auto kulki kuin juna.
Comment