Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 m5 "nytkyttää" kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beast99
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 138

    e39 m5 "nytkyttää" kylmänä

    mistähän kannattaisi tutkia vai onko ominaisuus...
    kun kylmänä käynnistää niin hiukan nytkyttää kiihdytettäessä tasaisesti ja kevyesti... jos painaa reippaasti niin ei huomaa...

    ja sit toinen juttu toi pikku "diisselmäisyys" taitaa olla ominaisuus ainakin ulkomaisia foorumeita selattuani.
    ja sit kun lämpimänä käynnistää niin pitää pahaa rutinaa hetken oliko se että siihen sais jonkun magneetti venttiili päivityksen joka pitäisi paineet vanoksessa...
  • LeMansBlau
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1060
    • Insomniac

    #2
    Originally posted by beast99 View Post
    mistähän kannattaisi tutkia vai onko ominaisuus...
    kun kylmänä käynnistää niin hiukan nytkyttää kiihdytettäessä tasaisesti ja kevyesti... jos painaa reippaasti niin ei huomaa...

    ja sit toinen juttu toi pikku "diisselmäisyys" taitaa olla ominaisuus ainakin ulkomaisia foorumeita selattuani.
    ja sit kun lämpimänä käynnistää niin pitää pahaa rutinaa hetken oliko se että siihen sais jonkun magneetti venttiili päivityksen joka pitäisi paineet vanoksessa...
    Huh. Kysymys kerrallaan ens kerralla...
    Ensinnäkin tuo nytkytys kylmänä voi johtua aikalailla monestakin tekijästä. Ainakaan ominaisuus se ei ole.
    Onko autossasi moottorinlämppäri? Ja jos on niin millainen ja mihin sijoitettu? Tämä voi aiheittaa nuo kylmäkäynnin ongelmat.
    Toinen ehkä yleisin mikä aiheuttaa kyseistä oiretta on nuo maf anturit. Oletko mittaillut virtauksia? Ottaako kone herkesti kierroksia, vai epäröikö hetken? Koska maffit on vaihdettu?

    Mikä HELVETIN dieselimäisyys? En näe yhtäläisyyttä muuta kuin hyvä alakierros vääntö.???

    Paljonko autollasi on ajettu. Vanos pitää joillakin ääntä kuulemma. Itseasiassa suurinosa on tätä valitellut. Pitäisi paikanpäällä päästä oikeastaan kuulemaan tuo mainitsemasi "rutina" ennenkuin osaa sanoa mitään, mutta yllensä ottaen se on siis ominaisuus, jonka kanssa kannattaa opetella elämään.
    ///MADE IN FINLAND

    sigpic

    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
    F32 COUPE PERFORMANCE
    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

    Comment

    • beast99
      Bimmer Rookie
      • Jan 2007
      • 138

      #3
      autolla ajettu 149tkm,ei ole lohkolämppäriä,maffit vaihdettu 100tkm kohdalla
      ja kilsan ajon jälkeen jälkeen tuntuu jo normaalilta...

      diisselmäisyydellä tarkoitin raakaa käynti ääntä ja m5boardissa on useasti verrattu diisseliin...

      Comment

      • Jochen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1229
        • Valkeakoski & Trondheim

        #4
        Voi ihan hyvin olla ominaisuuskin...

        E46 M3 ainakin nykii selvästi kylmänä käynnistyksen jälkeen ja se on todettu omasta toimesta ja luettu monilta keskustelupalstoilta.

        No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
        Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
        Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
        Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
        Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
        Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎