Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ensiautoks?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JK88
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 55

    E39 ensiautoks?

    Auto pitäis saada, ja oon iskeny silmäni E39 Bemuun. Budjettiin sopis ilmastoitu 520 tai 523. Suorituskyky nyt ei päätä huimaa, mutta kaippa noillakin eteenpäin pääsee
    Kannattaakos tollasta ekaks autoks hankkia? Minkäslaisia tyyppivikoja näistä löytyypi?

    Ja sorry jos oli miljoonas viesti samasta aiheesta
    Mercedes-Benz E55 AMG
    ex. BMW 740iA
  • Max
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 994
    • Kotona

    #2
    Search:hän kyl löytyy mut tässä topic, josta löytyy lisää aiheesta näin alkupaloiksi E39 tyyppi/perusvikoja...

    Comment

    • Aksu|
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1063

      #3
      Semmonen varotuksen sana, että kun kerran E39:n laatusen auton makuun pääset niin peli on sitten menetetty muiden kippojen suhteen, esim. 300-sarjan purkit on ihan eri planeetalta
      EX:
      328CiA -99
      525tdsA -98
      525i -93
      316i -95
      Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

      Comment

      • jpeltoma
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 600
        • pirkanmaa

        #4
        Ja kannattaa olla itelleen realisti: Jos haet mahdollisimman halvalla ylläpidettävää autoa / halvinta tapaa liikkua paikasta toiseen: niin sun auto ei ole 10 vuotias BMW. Varsinkin jos työkalut ei pysy yhtään käsissä. Täälläkin näkee silloin tällöin noita turhia poruja: "ostin bemarin ja jouduin korjaan sitä viidelläsadalla. Mun korollaa ei ole ikinä tarvinnu korjata" :-(

        Ajamisen ilosta, hiljaisuudesta ja laadukkaista materiaaleista joutuu maksamaan myös ylläpidossa. Mutta jos olet ymmärtänyt premium autojen jujun, niin sulle käy kuten edellisessä viestissä sanottiin. Paluuta korolliin ei ole.
        Last edited by jpeltoma; 15-03-2007, 09:13.
        __________________________________________________ ________________________
        Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by JK88 View Post
          Budjettiin sopis ilmastoitu 520 tai 523. Suorituskyky nyt ei päätä huimaa, mutta kaippa noillakin eteenpäin pääsee
          Just, joo alkaa jutut menemään aika hauskoiksi: 523 taitaa mennä virallisesti 8,8 epävirallisesti 8,5 s 0 - 100 km/h. Siis erittäin hyvä arvo tuon kokoiselle autolle.
          520 taitaa mennä n 10 s, joka sekin on ihan ok arvo.

          Ja kuten on jo kommentoitukin: E39 on erittäin hyvä auto, mutta, jos kyseeseen tulee jo n 10 v + 200 tkm (oikeasti ajettu), kyllä niihin vaan alkaa tulemaan kaikenlaista vikaa.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • dama
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 77
            • Helsinki

            #6
            Kyllä se niin on että osta E39 niin sulla on ongelma. On meinaan vaikea valita seuraavaa autoa tilalle kun on E39:n tottunut. Hyvä ajaa,tilava,kestävä ja tarvittaessa huolto/varaosat kohtuu hintaisia ja nopeat toimitukset. Hieno auto ;-)

            T dama
            dama
            ex.530d Touring M-Sport -99 260tkm

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7397
              • Oulu

              #7
              Originally posted by jaki View Post
              Just, joo alkaa jutut menemään aika hauskoiksi: 523 taitaa mennä virallisesti 8,8 epävirallisesti 8,5 s 0 - 100 km/h. Siis erittäin hyvä arvo tuon kokoiselle autolle.
              Virallinen 0-100 km/h aika manuaalille oli ainakin joskus 8,5s ja TM 5/96 koeajon mittaus 8,1s. Samassa koeajossa mitattu 0-400m 15,8s. Tehoon ja painoon nähden arvot on poikkeuksellisen hyviä.

              Mutta eihän tämä tosiaan mikään kiihdytysauto ole, eikä valoista kiihdyttelyyn mitenkään päin sovellu.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #8
                Joo 523 Ei ole tykki ei, mutta jos aatellaan, että reilulla 10ke:lla saat auton, jolle ei tuliteristäkään autoista pärjää ajomukavuudessa kuin pienen pieni osa, ja nekin on abaut samanmerkkisiä tai ainakin samoilta "kulmilta". Niin kyllä rahalle käytetyssä E39:ssä on vastinetta aivan julmetun paljon.

                Itse olen oman E39:ni hommaamisen jälkeen ajanut vaikka minkälaisilla tuliterillä autoilla, ja ainostaan uusi BMW toi samanlaisen ajonautinnon kuin mitä tuo oma, vanha "lintta"... Ja olen erittäin kriittinen auton suhteen. Merkinvaihto ei ole näköpiirissä.

                Osta, niin paluuta korolliin ei todellakaan enää koskaan ole... Kuten jo joku aiemmin totesi. E39:t, myös vanhat sellaiset, on todellisia premium-luokan autoja, joissa yhdistyy (ei ehkä kaikissa suomivessoissa) mahtava varustelu, ylivertainen ajomukavuus, hiljaisuus, ajotuntuma jonka voittajaa saa todella etsiä ja muut ison auton mukavuudet. Uudenkarhea E39 530dA (joita olen useita ajanut) on luultavasti paras auto, jolla olen koskaan ajanut.

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • ViisKolmeVitonen
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 390
                  • Kauhajoki

                  #9
                  Bmw e39 on hieno auto ajaa ja katsella, mutta jos e39:n päädyt,
                  niin toivottavasti oma tai isäsi "pörssi" on kunnossa.
                  Huonolla säkällä e39 korjaamiseen voi upota tuhansia euroja,
                  mutta antaa rahalle hyvän vastineen ajo-ominaisuuksien ja mukavuuden
                  suhteen.
                  Passat tdi -04

                  Comment

                  • Appe
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 590
                    • Salo

                    #10
                    Kyllä e39:ssä on vastinetta rahalle.. Mutta älä osta halvinta mahdollista ja kiinitä huomiota auton historiaan ja tehtyihin korjauksiin.

                    Comment

                    • kosmik
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 167
                      • Tampere

                      #11
                      Ei se kallis hintakaan välttämättä laatua takaa. Suosittelen lämpimästi autotohtorin kuntotarkastusta. Omat kokemukset pirun hyvät. Jos lupaava yksilö on kiikarissa niin sen 100e maksaa mielellään siitä mielenrauhasta, että tietää mitä ostaa. Monella tuskin on mahdollisuuttaa nostaa autoa nosturille kauppoja tehdessä tms. Tuore leima, kun ei takaa auton kunnosta mitään. Tuntuu, että sellaisia katsastusasemia on joissa leiman saa kun lähettää valokuvan autosta.

                      Eihän se autotohtorilla käyntikään sitä takaa, että autosta ei mikään hajoa, mutta kyllä se osviittaa antaa siitä miten autoa on pidetty ja huollettu.

                      Mutta tosiaan, jos haluat autoa jolla on mukava ajaa niin e39 on todella sellainen. Hiljattain tein siirron e36->e39 ja ei ole kyllä paluuta entiseen
                      ---------------
                      e39 528iA
                      ex: e36 325TDS

                      Comment

                      • K.S.
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2006
                        • 649
                        • Espoo

                        #12
                        Ja päivänselvää tietysti on että kannattaa kiinnittää paljon enemmän huomiota auton nykykuntoon, kun johonkin jobbariliikkeen tekaisemaan huoltokirjaan, tai ns. tehtyihin "2000e remontteihin"
                        Työkaverilla on 523i ja ei voi kun ihastella laatua..
                        Last edited by K.S.; 25-03-2007, 21:09.

                        Comment

                        • fastandfurious
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1731
                          • Tampesteri

                          #13
                          Originally posted by K.S. View Post
                          Työkaverilla on 323i ja ei voi kun ihastella laatua..
                          :think Tarkoitit varmaan 523i:tä??

                          Asiaan: Joskus mietin kanssa e39:ä, mutta totesin sen, että tarvetta ei ole niin isolle autolle, kun pääasiassa yksin työmatkaa ajaa. 5:sen ajokokemukset jää 535:seen ja M5:een. Niistä ei voi muuta todeta kuin, että mahtavia autoja!

                          Moni varoittelee korjauskustannuksista. Voin ainakin lohduttaa etukäteen sen verran, että kyllä 3:senkin korjaamiseen rahaa saa palaan!

                          nimimerkillä: repullinen antureita
                          ---------------------------------------------------
                          E91 325d M-Sport
                          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                          Comment

                          • Ileee
                            BTCF Member
                            • Oct 2005
                            • 1025
                            • Espoo

                            #14
                            On se E39 kyllä loistava peli! Itellä tuo 523 juuri ja automaatilla. Ei mikään muu oikeastaan ole ikinä häirinnyt paitsi välillä tuntuu että kuljettajalla on enemmän menohaluja kuin autolla
                            Toistaalta vaikka tuo steppi automaatti ryöstää jonkin verran tehoja niin on se ylivoimaisen mukava kun se sopii joka tilanteeseen tavalla tai toisella.
                            Vielä kun henk koht pidän E39 koria yksinä BMW:n hienoimpina niin vaikeaa on kuvitella merkin JA mallin vaihtoa..
                            __________
                            E92 BMW 335i M-Sport -12

                            "Toiset tykkää aliohjaavasta, toiset yliohjaavasta. Itse pidän minun ohjaamasta." -Mika Häkkinen

                            Comment

                            • Baccius
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2007
                              • 51

                              #15
                              Juu kannattaa TODELLA käyttää aikaa ja vaivaa auton tutkisteluun ja auton menneisyyden selvittämiseen. E39 on loistava auto mielestäni mutta jos saa käsiinsä jonkun vanhan ruttutukussa käyneen tai muuten vaan ronskilla pidolla olleen niin ei ole kuin murheita... itselläni ei ole kuin positiivista kerrottavaa kyseisestä mallista. Itse en kyllä lähtisi suosittelemaan ensiautoksi tätä mallia, kannnattaa varmaan ostaa selkeästi enempi perusauto ekaks autoks... ihan vaan tietyistä syistä... tämä on vaan minun mielipiteeni.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎