Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ensiautoks?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lallevihtinen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 690
    • Tampere

    #31
    Jos on varaa ja bemarin haluaa niin mikäs siinä sit?? Miks tästä on näin iso keskustelu tullu? Jos ostaa paskan niin sitä kiroo täälä ja sen voi pistää kiertoon tai opetella pistään kuntoon, jos taas saa hyvän yksilön niin hyvä homma. Ja sit jos sen mällää johonki niin oppiipahan virheistään sit jotain, saattaa jäädä e39:ssä henkiin toisin ku 20v vanhassa corollassa. Yksinkertasta mun mielestä, turha sitä on autoo ostaessa kauheesti stressata siitä että mitä saattaa olla tulossa ku aina tulee yllätyksiä kumminkin.

    Se ostetaan mitä halutaan! Ja mielestäni paljo parempi että on auto jolla on arvookin niin sitä myös pitää ja käsittelee kun kunnon autoo, jos on corolla niin sitä potkii ja kolhii parkkipaikalla ja muutkin kärsii.
    Last edited by Lallevihtinen; 25-03-2007, 21:07.
    sigpic
    BMW E93 335i & BMW M550Dx
    EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
    XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      #32
      Originally posted by JK88 View Post
      Taitaa olla samaa luokkaa ku toi jolla ajoin kortinkin, eli luulen osaavani ajaa sellasella
      Nyt tipuin, et kai hemmetti sentään ole tosissasi !?

      Kyllä se että VOI edes sanoa että osaa ajaa autolla vaatii monien tuhansien ajokokemuksen ko. autolla ja paljon myös tuntemusta käyttäytymisestä. Nuo autokoulun ajot ei ole kuin pelkkä pintaraapaisu päivittäisen ajon osaamiseen ja HALLLINTAAN.

      Nyt se järki käteen.
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • jakusa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 515
        • Lempäälä

        #33
        Tosiaan järki käteen. Miksi pitäs ostaa vanha paska jolla opettelee ajamaan? Jos raha riittää niin hyvä e39 alle vaan! Sitäpaitsi ajoneuvon hallinta tuskin on se vaikein asia aloittelevalle kuskille, vaan mm. nopeuden asettaminen sopivaksi liikenteen, olosuhteiden, omien taitojen jne tasolle (tietysti muistetaan nopeusrajoitus)sekä oikeiden asioiden havainnointi ja niihin reagointi. Mielestäni näitä asioita voi harjoitella autolla kuin autolla. Turvallisuusnäkökulmasta kannattaisi varmasti ensiauton olla mahdollisimman turvallinen,sillä kolarin todennäköisyyshän on korkeimmillaan juuri kokemattomilla kuskeilla.

        Minusta ainakin kannattaa ostaa auto, jonka haluaa ja rahat riittää. Näin siis ensiautoksi ja myöhemminkin.
        -after all is said and done more is said than done-


        Comment

        • Jonhson
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 486

          #34
          Originally posted by Janzki View Post
          Nyt tipuin, et kai hemmetti sentään ole tosissasi !?

          Kyllä se että VOI edes sanoa että osaa ajaa autolla vaatii monien tuhansien ajokokemuksen ko. autolla ja paljon myös tuntemusta käyttäytymisestä. Nuo autokoulun ajot ei ole kuin pelkkä pintaraapaisu päivittäisen ajon osaamiseen ja HALLLINTAAN.

          Nyt se järki käteen.
          No itse tuli aloitettua 328:lla ratinveivaus, eikä mitään sattunut.Kyllä yleensä autolla osaa ajaa ihan ongelmitta jo ennen kuin kortin saa, mutta autokoulussa vain oppii nuo liikennesäännöt.Tai näin täällä maalla ainakin.Itse kunnioitin ainakin tuota autoa niin, ettei mitään ylilyöntejä sattunut.Toki kerran on tullut ajettua vähän lujempaa ja on kokeiltu miten auto etenee kahvaedellä, mutta aina harkiten.Hoksasin kyllä, mihin pyrit tämän aloittelijan kanssa, mutta ihan kiusalla kirjoitan.(Taitaisi minunkin olla parempi pitää mölyt mahassa)Varmaan tuo E39 on hyvä ensiauto, hankkimallahan selviää kuka on oikeassa tämän asian suhteen.Tottahan se on, että corolla on parempi ratkaisu ekaksiautoksi....
          Last edited by Jonhson; 25-03-2007, 23:13.
          -Varmasti vedän sutia, poltan suorastaan kumia-

          Comment

          • JK88
            Bimmer Rookie
            • Mar 2007
            • 55

            #35
            Originally posted by Janzki View Post
            Nyt tipuin, et kai hemmetti sentään ole tosissasi !?

            Kyllä se että VOI edes sanoa että osaa ajaa autolla vaatii monien tuhansien ajokokemuksen ko. autolla ja paljon myös tuntemusta käyttäytymisestä. Nuo autokoulun ajot ei ole kuin pelkkä pintaraapaisu päivittäisen ajon osaamiseen ja HALLLINTAAN.

            Nyt se järki käteen.
            Siis sitä meinsin, ku sanottiin että E39 on vähän erilainen pyöritellä ku joku pikkukippo. Ja se pikkukippo jolla kortin ajoin on Omega, kilometrejäkin 5,5kk:n aikana kerkes tulla aika reippaasti Vieläpä talvella, joten takavedon metkutkin on hallinnassa :P
            Last edited by JK88; 25-03-2007, 23:11.
            Mercedes-Benz E55 AMG
            ex. BMW 740iA

            Comment

            • okko
              BTCF Honorary Member
              • Apr 2005
              • 1765
              • Honkajoki

              #36
              kannattaa harkita mallisarjan loppupäästä E34:sta saa kuitenkin isommalla koneella ja kunnon varusteilla. Itse katkerana muistelen niitä aikoja kun omaa ekaa autoa olin hankkimassa, 7000 MARKAN budjetilla. Ei sellaista kohtaloa toivo kenellekkään, eli jos kerran on saumaa, niin hanki kunnon auto ja huutele kattoluukusta roikkuen munkin puolesta köyhille
              When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

              Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

              Comment

              • JK88
                Bimmer Rookie
                • Mar 2007
                • 55

                #37
                Originally posted by okko View Post
                kannattaa harkita mallisarjan loppupäästä E34:sta
                Kävi toikin mielessä... saas nähä
                Mercedes-Benz E55 AMG
                ex. BMW 740iA

                Comment

                • chorrus
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2003
                  • 565
                  • 00100

                  #38
                  Originally posted by JK88 View Post
                  Kävi toikin mielessä... saas nähä
                  E39 alle vaan. Muista töötätä ja näyttää finkkua jokaisen muuta väittävän pummin kohdalla liikenteessä tulevaisuudessa!
                  Toyota sucks.

                  Kylläpä taas sai nauraa koko keskustelulle..
                  Maailma menee aina yhtä sekaisin, kun nuori ei aloita elämäänsä ratin takana sadan euron Fiestalla.
                  Last edited by chorrus; 26-03-2007, 04:05.

                  AUDI TT Roadster 3.2
                  PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
                  PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

                  ex.
                  E38 740iA cosmosschwarzmetallic
                  E38 740iA bmw schwarz II
                  E39 530dAt titansilbermetallic
                  E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
                  E32 735iA - lachssilbermetallic
                  E24 635CSI polarismetallic
                  AUDI A6 TDI
                  SAAB 'takemenow' 900i
                  CITROËN XSARA VTS
                  CITROËN JUMPER
                  FORD MONDERO
                  ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

                  + 23 x Peugeot

                  Comment

                  • Aukes!
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2014
                    • Riihimäki

                    #39
                    Originally posted by chorrus View Post
                    E39 alle vaan. Muista töötätä ja näyttää finkkua jokaisen muuta väittävän pummin kohdalla liikenteessä tulevaisuudessa!
                    Toyota sucks.

                    Kylläpä taas sai nauraa koko keskustelulle..
                    Maailma menee aina yhtä sekaisin, kun nuori ei aloita elämäänsä ratin takana sadan euron Fiestalla.
                    Hyvinkin samaa mieltä. Miksei sitten ostais vaikkapa T-Fordia ensiautoksi? Ei ole noita nykymaailman turhuuksia, oppii ajamaan mekaanisilla jarruilla ja ilman turvavöitä? Nykyaikana alkaa olla jo aivan turhaa opetella jarruttamaan esim. ilman ABS:iä, sellaiset tilanteet/autot kuitenkin alkavat olla jo harvassa muilla kun harrastajilla. Nuoretkin ovat erilaisia, eivät kaikki heti halua pistää kumeja katuun ja ajaa pitkin maaseudun sivukatuja kylki edellä. Tottakai mieluummin kokemattomalle iso ja turvallinen auto, mahdollisessa kolarissa ei sitten niin herkästi käy se peruuttamaton Jos teillä ei ollut itsellänne fyrkkaa kunnon autoon niin älkää toki katkeruuttanne muihin purkako.


                    - E60 -05 "too small to mention"
                    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #40
                      Noh poijjaat tarttuu ( taas kerran ) siihen olemattomaan eli toijotaan tai katkeruuteen.
                      Yksinkertaisesti pointtini on se että mitä isompi ja "turvallisempi" auto niin sitä kovempi vauhti.
                      Muutamat tapaukset olen nähnyt, joissa autokoulussa tapahtui ensimmäiset ajot ja ensi autoksi tuli auto joka varmasti kulkee.
                      No kesä meni ihan ok, ei mitään..Mutta kappas, talvellapa kolahti..Miksikö? No kun no kun. Vauhtia oli enemmän kuin riittävästi ja luotettiin siihen että kyllä se luistonestot sun muut tilanteen pelastaa jos tämä luisuun lähtee, mutta hei, niinpä ei vaan käynytkään.

                      En toki koita huonontaa topikin aloittajaa tai muitakaan, mutta se on vain fakta että e39:sissä taatusti se vauhdin tuntu on paljon pienempi kuin jossain samanikäisessä riisissä. Tietystihän tuo on todella hyvä juttu että satkun vauhdissa kunnossa olevasta biimeristä ei ylimääräisiä suhinoita tai muita tule, mutta mielestäni liian hyvällä autolla ajot aloittaessa ei opi tuota vauhdin oikeaa kovuutta ja tämän takia ajellaan sitten yleensä kovia ylinopeuksia joissa pahimmissa tapauksissa kolahtaa. Tietysti jos malttaa olla ajamatta kovaa ja noin niin eihän siinä mitään..Mutta itse ainakin kun juuri kortin saaneena oli ajelemassa kaverit yllytti tasaiseen tahtiin ja monesti siihen haksahtikin.

                      Tämä jaarittelu kuitenkin taitaa olla tässä, en enää ota kantaan niin vastaan kuin myötäkään mutta suosittelen topikin aloittajaa miettimään hartaasti omaa ajo-osaamista ja siten mahdollista "oikean-auton" ostoa.
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7432
                        • Oulu

                        #41
                        Nää vastaukset on keskimäärin ihan samoja kuin jos joku jossain valokuvausfoorumissa kyselee ekaksi kameraksi jotain semi-pro-järkkäriä....

                        Originally posted by chorrus View Post
                        Maailma menee aina yhtä sekaisin, kun nuori ei aloita elämäänsä ratin takana sadan euron Fiestalla.
                        Näinhän se on, toivottavasti useimmat kunnon autolla aloittelevat ei kysy neuvoja millään autoilufoorumilla.
                        Last edited by Petri.Kekkonen; 26-03-2007, 09:28.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • JK88
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2007
                          • 55

                          #42
                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Näinhän se on, toivottavasti useimmat kunnon autolla aloittelevat ei kysy neuvoja millään autoilufoorumilla.
                          Ois siis pitäny jättää kysymättä
                          Tai ois ainakin pitäny jättää sana "ensiauto" pois
                          Mercedes-Benz E55 AMG
                          ex. BMW 740iA

                          Comment

                          • snoub
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2006
                            • 220
                            • Oulu

                            #43
                            e39 vaan alle ja paskat nakkaat jos jollakin otta pieneen sieluun kun on itse joutunut dexterillä ensimmäiset 5 vuotta höyläämään, ei se ole sulta pois

                            Helvetin hyvä auto ajaa ja turvallinenkin. Ihme vouhotus nousi tästä, jos olisit laittanut kympin korollan kukaan tuskin olis puhunut liian kalliista ensi autosta

                            Ja varmasti enemmän nuoret on tapattaneet itseään niissä vanhoissa miinoissa kun uudemmissa bemuissa.
                            BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                            BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                            BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                            Ex.
                            BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                            BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                            Comment

                            • snoub
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2006
                              • 220
                              • Oulu

                              #44
                              Senverran vielä pakko kirjoittaa (ehkä hieman liian radikaaliin sävyyn tuoaa yllä, ei liikoja herneitä) että e39 on todella helppo ja rauhallinen auto ajaa ja hallita, myös huonoissa olosuhteissa ja talviliukkailla jos vertaa vaikkapa e36 tai e30.
                              Last edited by snoub; 26-03-2007, 22:27.
                              BMW G20 330e M-Sport Dravit Grey metallic Individual
                              BMW F15 X5 30d M-Sport Mineralweiss metallic Semivoll
                              BMW E21 315 Alpinweiß Originell zustand

                              Ex.
                              BMW E90 335dA M-Sport 2011 Saphirschwarz Vollaustattung
                              BMW E39 530dA M-Sport Topasblau Touring, BMW E39 530dA M-Sport Touring Estorilblau Individual , BMW E46 330d M-Sport II Topasblau, BMW E36 328iA M-Sport Daytonaviolet Individual, BMW E39 528i M fahrwerke Cosmosschwarz, BMW E36 328i M-Sport Cosmosschwarz

                              Comment

                              • teepee
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2003
                                • 149
                                • Helsinki

                                #45
                                Tässä threadissa on aika perusteellisesti käsitelty asiaa jo joka kantilta, mutta mainitsen nyt vielä, että iso auto on kolaritilanteessa selvästi pientä turvallisempi. Olen ajanut kaksi isompaa kolaria elämässäni: Inttiaikoina viitisentoista vuotta vanhalla Volvo 242:lla kahdeksaakymppiä ojaan (nukahdin, vasen lokasuoja uusiksi, yksi vanne vääntyi) ja viime kesänä viisi vuotta vanhalla BMW 530dA:lla viittäkymppiä rekan kylkeen (rekka tuli punaisia päin, auto lunariin, tästä kuvia + tarina kotisivuillani, osoite alla).

                                Kummastakin tilanteesta kävelin pois.

                                Autoillessa sattuu ja tapahtuu, eikä se aina ole oma vika. Iso auto ja kunnon turvalaitteet parantavat selvästi mahdollisuuksia selvitä niistä tilanteista hengissä. Sitä turvallisuutta ei saa kuitenkaan ulosmitata olemalla tyhmä, eli hyvälläkin autolla täytyy ajaa samalla tavalla kuin sillä ikälopulla corollalla ajaisit vastaavassa tilanteessa. Ja aina turvavyöt päällä, vaikka vain siirtäisi autoa muutaman metrin. Itseltäni olisi lähtenyt henki jo kahdesti ilman niitä.
                                E39 530dA Touring '01
                                http://www.peltonen.com/

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎