Originally posted by Janzki
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ensiautoks?
Collapse
X
-
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
-
-
Voi suositella, kuten edellä useaan otteeseen mainittukin.
Varaosat ja huollot, jos et meinaa itse tehdä, ovat orkkiksena kalliita.
Mutta mutta....suurin ongelma on se ajonautinto: kaverilla oli e46, joka sinänsä on ihan mukava ja vain pari vuotta vanha, kysyi koeajoa ja annoinkin. Kaksi viikkoa myöhemmin oli jätkä vaihtanut auton e39:iin pankin rahalla. Itse olen ihastunut korimalliin, joka mielestäni on yksi BMW:n onnistuneimpia. Vaihto samaan, mutta uudempaan (01) parin vuoden sisällä, tekniikkana M5...
Oma vuoden -96 523i on ajettu vain 140k, josta itse 40k, eikä suurempia remontteja ole tarvinnut tehdä. Kunhan muistaa litkut ja liikkuvat vaihtaa sopivin väliajoin.BMW. Flugzeugmotoren mit vier Rädern dran.
Comment
-
-
Osta pois
Kyllä on pakko olla samalla kannalla muiden kanssa, E39 on hyvä auto ja paluuta muihin ei varmaan sit tule. (Kokemusta on parista kymmenestä ajopelistä Suzukista Porscheen) Itsellä 530 dA ja voi sitä ajamisen helppoutta tuolla tien päällä. Karalan päivityksen jälkeen sillä ei jää enää jalkoihinkaan vaikkakin kulkee vakionakin jo ihan kiitettävästi kokoisekseen.
Toki jos joudut teettämään kaikki tulevat kuluvien osien korjaukset verstaalla niin tuleehan niille hintaa vaan niinpä se on kaikilla merkeillä nykyisin....
Comment
-
-
Originally posted by teepee View PostTässä threadissa on aika perusteellisesti käsitelty asiaa jo joka kantilta, mutta mainitsen nyt vielä, että iso auto on kolaritilanteessa selvästi pientä turvallisempi. Olen ajanut kaksi isompaa kolaria elämässäni: Inttiaikoina viitisentoista vuotta vanhalla Volvo 242:lla kahdeksaakymppiä ojaan (nukahdin, vasen lokasuoja uusiksi, yksi vanne vääntyi) ja viime kesänä viisi vuotta vanhalla BMW 530dA:lla viittäkymppiä rekan kylkeen (rekka tuli punaisia päin, auto lunariin, tästä kuvia + tarina kotisivuillani, osoite alla).
On kyllä luja auto tuo E39, kun 50km/h rekan kylkeen eikä tuon isompia vahinkoja.
Itsekään en voi kun yhtyä kehujiin. Aivan loistava auto kaikenkaikkiaan.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
aika äärilaidasta toiseen; e39 tai sitten -82 gorilla.
en sitten tiedä harmittaako jotain jos ensiautoksi tulee ehkä e39 kateus?
jos se tosiaan on se malli mistä eniten lämpenet, niin menoksi vaan! siinä on sekin hyvä puoli, että ei raiskaa sitä paskaks koska siitä pitää. ja turvallisuus on kohdallaan. ainoa paha tosin on että noinkin hyvässä autossa ei vauhti tunnu. siis jos kolahtaa vauhtia voi olla vähän liikaa.
talveksi sitten ehkä kannattaa pyöritellä jossain missä on tilaa, vähän harjotella. tai sitten hankkia e30 pariksi kuukaudeksi, niitä saa jo parilla sadalla. voi vetää railakkaasti ja se on siinä mielessä kiva auto, että perä on kevyt mutta ohjaus tarkka. sellaisella kun jonkun aikaa vetää menemään oppii takavedon maailman, ja hallitsee paremmin sen ykkösauton hätätilanteissa.
mitäs muuta, tervetuloa tänne ja onnea hyvästä mausta, bemari sen olla pitää! e34 on kyllä myös kiva, mutta ehkä olisi parempi jos ei heti hanki autoa norsupannulla.
ja maltti on valttia, kaveri oli ajanut autoilla ja pakuilla noin 200tkm (sen duuni) mutta sen yamaha thundercatti meni lunariin kun taulussa oli reilu 150 ajettua kilsaa. niistä mäkin olin ajanut suurimman osan, mopokaupasta kotiin ja vähän sisäänajoa...Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
-
Maanantaina tuli kasipätkä vaihdettua 523:seen.. Tarvitsin hyvää ja silti jollain tavalla hauskaa käyttöautoa ja eiköhän tosta sellasen saanu(Vaikka vuoden aikana on nykyisellä trendillä muutaman kerran autoa vaihdettu)
On kyllä parhaita autoja mitä on tullu ajettua(Tietysti pakasta vedetyn M5:n lisäksi), tuon ikäiseksi ei autoa uskoisi mitenkään.. On oikeastaan kaikella tapaa uudenveroisessa kunnossa sisältä ja päältä. Tosin omani on suomiauto ja yhdeltä omistajalta joka oli joku 60 v patu.
Vituttaa ajaa autolla joka kilisee tai kolisee ja suhisee ja tosta on kyllä turha mitään nitinöitä etsiä vaan laatuvaikutelma on täydellinen..
Onhan e39:ä ylistetty kautta aikojen eri arvosteluissa ja ei varmaan syyttä. Ensimmäiseksi autoksi tottakai jos on rahaa, sama se mitä muut sanoo, jollain tavalla vaan huvittaa kun jengi kattelee ja osoittelee kun nuori äijä vähänkään paremman auton ratissa..
Comment
-
-
No tuohan näiden E39:ien omituinen paradoksi onkin! Varhaiset vuosimallit E39:iä, ja jos esim 523 kelpaa, niin ei ole mitenkään mahdottoman kallis auto! Reippaalla 10ke:lla saa jo jonkinlaisen aihion, josta kelpaa sitten tuunailla ja värkkäillä pikkuhiljaa mieleistään. Auto itsessään (myös korin design) on mielestäni ajaton, ja aivan julmetun tyylikäs. Ja kuten jo monasti todettua, se on ehkä maailman parhaita koskaan sarjavalmistettuja kärryjä.
Itsellä ei lompakko riitä vieläkään mihinkään aivan tuoreimpaan E39:iin, saatikka M5:een, mutta olen luvannut itselleni 2000-luvun alkupuolen M5:n heti kun tietyt asiat loksahtaa paikalleen... Yksi vaihtoehto on myös tuore 530dA. Nuo on vaan aivan julmetun mahtavia autoja. Piste!
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Ite oon ainaki sitä mieltä, että osta semmonen auto kun haluat...Eikä sillä ole mun mielestä mitään tekemistä sen kanssa, että kuinka kauan on kortin omistanu(jos kerran pätäkkää löytyy). E39 on ainaki hyvä auto, joten miksipäs ei..!
Ja kyllä tuolla liikenteessä koheltaa hyvin usein kokeneemmatki kuljettajat. Ja hyvin yleinen virhe on juuri se, että luottaa liikaa omiin taitoihinsa(tämä koskee yhtä lailla vasta kortin saaneita kuin kokeneempiakin)
Autoa ostaessa kannattaa kuitenki ottaa joku kokeneempi autonostaja mukaan mikäli ei itselläsi vielä ole hirmusesti kokemuksia autoista. Ainaki itse muutaman paskan auton omistaneena tiedän ainaki mihin kiinnittää huomiota ostohetkellä, jotta ei tuu hankittua ihan sutta. Auton ulkonäkö saattaa monesti hämätä!
Comment
-
-
Originally posted by Tuutsoni View PostToki jos joudut teettämään kaikki tulevat kuluvien osien korjaukset verstaalla niin tuleehan niille hintaa vaan niinpä se on kaikilla merkeillä nykyisin....
Originally posted by shotguni View PostAutoa ostaessa kannattaa kuitenki ottaa joku kokeneempi autonostaja mukaan mikäli ei itselläsi vielä ole hirmusesti kokemuksia autoista. Ainaki itse muutaman paskan auton omistaneena tiedän ainaki mihin kiinnittää huomiota ostohetkellä, jotta ei tuu hankittua ihan sutta.Mercedes-Benz E55 AMG
ex. BMW 740iA
Comment
-
-
Originally posted by JK88 View PostÖh... arvatkaa kuka kävi hieromassa kauppaa E38 740iA:sta?
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
-
Itsekin sitä mieltä, että hemmetin hieno auto se E39 on, mutta ei välttämättä kannata ensiautoks hankkia. Ainakaan tällä asenteella:
Originally posted by JK88 View PostTaitaa olla samaa luokkaa ku toi jolla ajoin kortinkin, eli luulen osaavani ajaa sellasellaOriginally posted by JK88 View Post..Ja se pikkukippo jolla kortin ajoin on Omega, kilometrejäkin 5,5kk:n aikana kerkes tulla aika reippaasti Vieläpä talvella, joten takavedon metkutkin on hallinnassa :P
Comment
-
-
Tietenkin hankit sen jos vaan rahaa löytyy. Mitä sitä itseään kiduttamaan jollain Corollalla jos parempaankin on mahdollisuudet. Ja jos kolahtaa, niin mieluummin kai E39:llä kuin sillä satasen korollalla.
Sitä paitsi, tuskin kovin moni jollain vanhalla ritsalla aloittaneista kokeneemmista kuskeista sanoo että ajeli mieluummin sillä kuin jollain E39:llä tai vastaavalla.
Comment
-
Comment