Vanteet ovat 18-tuumaiset M-replicat. Vein auton takaisin puljuun ja tarkistivat linglongit ja eiköhän vika ollu renkaiden rungoissa. VITUN KINUSKIT. Otin uudet falkenit tilalle ja maksoin erotuksen. Tärinä loppui, mutta nyt tärisee ratti jarruttaessa. Mulla on edessä muutaman viikon vanhat levyt ja palat, joten ei niistä pitäisi olla ja talvivanteilla ratti ei tärissyt yhtään jarruttaessa. Missä vika voi olla? Tasapainotus on tehty jo kahteen kertaan, joten ei pitäisi siitä olla enää kiinni?!
E39 tärinäongelma kesänakkien vaihdon jälkeen
Collapse
X
-
Vanteet ovat päivän vanhat, joten ei niihin ole varmastikaan kerennyt mitään skeidaa kerääntymään?!Originally posted by veku View PostJuuri niin.
Autoni oli puslien vaihdossa (mm keulaan kaikki uutta ) ja sieltä tullessa auto tutisi..no laiskuttani otin muistaakseni oikean eturenkaan irti ja puhdistin navat ,ja niin tärinä hävisi.
Jotenkin tuntuu että pirun herkkiä ovat e39:t tuolle tutinalle..ainakin vanhemmiten
Make my day, go away.
Comment
-
Juu ei niihin mutta mites auton napoihinOriginally posted by hazys View PostVanteet ovat päivän vanhat, joten ei niihin ole varmastikaan kerennyt mitään skeidaa kerääntymään?!
Ja todennäköisesti väljää reaktiotangoissa jos jarruttaessa tärisee..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
mulla oli E34 :ssa kumit mallia KUMHO ECSTA ...jotakin, 16x225/50 ja jarrutuksessa 100 km/h vauhdista tuntui että auto hajoaa kappaleiksi kun puistaa niin perkeleesti. vaihdoin saman kokoiset YOKOHAMAT samoille vanteille niin tärinät ajossa ja jarrutuksissa loppui kuin seinään. mutta nyt 2 vuotta myöhemmin myös noilla YOKOHAMA renkailla alkoi ravistukset jarrutuksissa ja syyksi paljastui vänkärin puolen etujarru satula joka oli ruostunut kiinni ja laahasi. kun satula oli vaihdettu niin ravistaminen jarrutuksessa loppui.Originally posted by hazys View PostOtin uudet falkenit tilalle ja maksoin erotuksen. Tärinä loppui, mutta nyt tärisee ratti jarruttaessa. Mulla on edessä muutaman viikon vanhat levyt ja palat, joten ei niistä pitäisi olla ja talvivanteilla ratti ei tärissyt yhtään jarruttaessa.
Comment
-
Juu. Jarrut jos laahaa, niin sitten tärisee. Tosin, jos ongelman omistaja on vaihtanut jarrulevyt viikko sitten, niin luulisi ettei laahaa.Originally posted by bmw e34 View Postsyyksi paljastui vänkärin puolen etujarru satula joka oli ruostunut kiinni ja laahasi. kun satula oli vaihdettu niin ravistaminen jarrutuksessa loppui.E39 ja E91
Comment
-
Nyt kannattaa katsoa että pyöränpultit on oikealla kireydellä. Monessa rengasliikkeessä vetävät pulttipyssyllä aivan liian tiukkaan. Joillain vanteilla/autoilla käy niin että napa antaa periksi ja sitten levy on kierossa, varsinkin jos pultit on eri tiukkuudella keskenään.Originally posted by hazys View PostVanteet ovat 18-tuumaiset M-replicat. Vein auton takaisin puljuun ja tarkistivat linglongit ja eiköhän vika ollu renkaiden rungoissa. VITUN KINUSKIT. Otin uudet falkenit tilalle ja maksoin erotuksen. Tärinä loppui, mutta nyt tärisee ratti jarruttaessa. Mulla on edessä muutaman viikon vanhat levyt ja palat, joten ei niistä pitäisi olla ja talvivanteilla ratti ei tärissyt yhtään jarruttaessa. Missä vika voi olla? Tasapainotus on tehty jo kahteen kertaan, joten ei pitäisi siitä olla enää kiinni?!
Tietty vanteen keskitys pitää olla kanssa kohdallaan.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
-
Ajon jälkeen tärinä ei ollutkaan lähtenyt mihinkään. Perseen alla tärisee hullunlailla jo 80 km/h:n jälkeen ja ratti myös väpättää ajaessa ja myös jarruttaessa... Maanantaina katsotaan renkaat vielä kertaalleen ja jos ei vieläkään onnistu niin pitää putsata navat ja muu ympäristö. Ilmoittelen miten käy. Siihen asti pitää pärjätä tyrmäystipoilla ja viskillä
Last edited by hazys; 18-03-2007, 00:55.Make my day, go away.
Comment
-
Renkaat on tasapainoitettu kolmeen kertaan ja aina kun vien auton sinne niin niissä on heittoa. Missä voi olla vika? Joku epäili, että ei saisi lähteä äkäisesti sudittelemaan ja jarruttelemaan kun rengasrasvan takia vanne saattaa pyörähtää (luistaa) renkaaseen nähden hieman. Tutina vaan jatkuu. Välillä tutina loppuu perseen alta ja on ratissa ja välillä on kaikki oireet päällä eli jarruttaessa, ajaessa ratti tärisee ja ajaessa kabiini tärisee.
Pientä heittoa kahdessa vanteessa on, vaikka ovat 6 päivää vanhat. Lupasivat ottaa niitä takaisin palautukseen. Täytyy yrittää toisilla uusilla vanteilla.
Alustan osat tarkastettu eikä niissä ollut mitään...Make my day, go away.
Comment
-
Voisiko jarrulevyt olla kierot? Jos kerran pahiten jarruttaessa täristää.:thinkOriginally posted by hazys View PostRenkaat on tasapainoitettu kolmeen kertaan ja aina kun vien auton sinne niin niissä on heittoa. Missä voi olla vika? Joku epäili, että ei saisi lähteä äkäisesti sudittelemaan ja jarruttelemaan kun rengasrasvan takia vanne saattaa pyörähtää (luistaa) renkaaseen nähden hieman. Tutina vaan jatkuu. Välillä tutina loppuu perseen alta ja on ratissa ja välillä on kaikki oireet päällä eli jarruttaessa, ajaessa ratti tärisee ja ajaessa kabiini tärisee.
Pientä heittoa kahdessa vanteessa on, vaikka ovat 6 päivää vanhat. Lupasivat ottaa niitä takaisin palautukseen. Täytyy yrittää toisilla uusilla vanteilla.
Alustan osat tarkastettu eikä niissä ollut mitään...ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
Ei voi olla kierot. Koska kolmannen tasapainoituksen jälkeen ei enää ratti tärissyt jarruttaessa eikä kabiini enää tärissyt. Ratti oli ainoa joka tärisi vitunmoista vauhtia 60 km/h ja ylöspäinOriginally posted by Juhaska View PostVoisiko jarrulevyt olla kierot? Jos kerran pahiten jarruttaessa täristää.:think
Sen jälkeen vaihdettiin etu- ja takarenkaat (myös vanteet) keskenään niin tärinä alkoi taas joka paikassa. Eli kabiini tärisi ja ratti, mutta ei jarruttaessa kuitenkaanMake my day, go away.
Comment
-
No voi video! Ei kyllä tiedä mistä tuo sitten johtuu.Originally posted by hazys View PostEi voi olla kierot. Koska kolmannen tasapainoituksen jälkeen ei enää ratti tärissyt jarruttaessa eikä kabiini enää tärissyt. Ratti oli ainoa joka tärisi vitunmoista vauhtia 60 km/h ja ylöspäin
Sen jälkeen vaihdettiin etu- ja takarenkaat (myös vanteet) keskenään niin tärinä alkoi taas joka paikassa. Eli kabiini tärisi ja ratti, mutta ei jarruttaessa kuitenkaan
ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
Älä muuta sano. Toivottavasti uusilla vanteilla pelittää. Muuten myyn koko paskan ja siirryn daewoon tai vaikkapa KIAn kuskiksi. Tai ostan mun vanhan 200 euroa maksavan nissan sunnyn (vm.1986) takaisin. Vituttaa kun on niin vitun herkkä tuo E39 kaikille pienillekin jutuille. Sunnyn alle kun laittaa 295/85/22,5" niin ei varmasti täriseOriginally posted by Juhaska View PostNo voi video! Ei kyllä tiedä mistä tuo sitten johtuu.
Make my day, go away.
Comment
-
Tuo sanomasi että vaihtaisit bemarin daewoohon tai kia:an niin vaikutti minuun samallalailla, kuin olisit sanonut että minulla on syöpä ja kaks viikkoa elinaikaa.Originally posted by hazys View PostÄlä muuta sano. Toivottavasti uusilla vanteilla pelittää. Muuten myyn koko paskan ja siirryn daewoon tai vaikkapa KIAn kuskiksi. Tai ostan mun vanhan 200 euroa maksavan nissan sunnyn (vm.1986) takaisin. Vituttaa kun on niin vitun herkkä tuo E39 kaikille pienillekin jutuille. Sunnyn alle kun laittaa 295/85/22,5" niin ei varmasti tärise


ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
Comment