Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 tärinäongelma kesänakkien vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hazys
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 404

    #16
    Vanteet ovat 18-tuumaiset M-replicat. Vein auton takaisin puljuun ja tarkistivat linglongit ja eiköhän vika ollu renkaiden rungoissa. VITUN KINUSKIT. Otin uudet falkenit tilalle ja maksoin erotuksen. Tärinä loppui, mutta nyt tärisee ratti jarruttaessa. Mulla on edessä muutaman viikon vanhat levyt ja palat, joten ei niistä pitäisi olla ja talvivanteilla ratti ei tärissyt yhtään jarruttaessa. Missä vika voi olla? Tasapainotus on tehty jo kahteen kertaan, joten ei pitäisi siitä olla enää kiinni?!
    Make my day, go away.

    Comment

    • hazys
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 404

      #17
      Originally posted by veku View Post
      Juuri niin.
      Autoni oli puslien vaihdossa (mm keulaan kaikki uutta ) ja sieltä tullessa auto tutisi..no laiskuttani otin muistaakseni oikean eturenkaan irti ja puhdistin navat ,ja niin tärinä hävisi.
      Jotenkin tuntuu että pirun herkkiä ovat e39:t tuolle tutinalle..ainakin vanhemmiten
      Vanteet ovat päivän vanhat, joten ei niihin ole varmastikaan kerennyt mitään skeidaa kerääntymään?!
      Make my day, go away.

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        #18
        Originally posted by hazys View Post
        Vanteet ovat päivän vanhat, joten ei niihin ole varmastikaan kerennyt mitään skeidaa kerääntymään?!
        Juu ei niihin mutta mites auton napoihin
        Ja todennäköisesti väljää reaktiotangoissa jos jarruttaessa tärisee..
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • bmw e34
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2002
          • 633
          • raahe

          #19
          Originally posted by hazys View Post
          Otin uudet falkenit tilalle ja maksoin erotuksen. Tärinä loppui, mutta nyt tärisee ratti jarruttaessa. Mulla on edessä muutaman viikon vanhat levyt ja palat, joten ei niistä pitäisi olla ja talvivanteilla ratti ei tärissyt yhtään jarruttaessa.
          mulla oli E34 :ssa kumit mallia KUMHO ECSTA ...jotakin, 16x225/50 ja jarrutuksessa 100 km/h vauhdista tuntui että auto hajoaa kappaleiksi kun puistaa niin perkeleesti. vaihdoin saman kokoiset YOKOHAMAT samoille vanteille niin tärinät ajossa ja jarrutuksissa loppui kuin seinään. mutta nyt 2 vuotta myöhemmin myös noilla YOKOHAMA renkailla alkoi ravistukset jarrutuksissa ja syyksi paljastui vänkärin puolen etujarru satula joka oli ruostunut kiinni ja laahasi. kun satula oli vaihdettu niin ravistaminen jarrutuksessa loppui.

          Comment

          • Harri G
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 9042
            • Iisalmi

            #20
            Originally posted by bmw e34 View Post
            syyksi paljastui vänkärin puolen etujarru satula joka oli ruostunut kiinni ja laahasi. kun satula oli vaihdettu niin ravistaminen jarrutuksessa loppui.
            Juu. Jarrut jos laahaa, niin sitten tärisee. Tosin, jos ongelman omistaja on vaihtanut jarrulevyt viikko sitten, niin luulisi ettei laahaa.
            E39 ja E91

            Comment

            • juhape
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 321
              • Pieksämäki

              #21
              Originally posted by hazys View Post
              Vanteet ovat 18-tuumaiset M-replicat. Vein auton takaisin puljuun ja tarkistivat linglongit ja eiköhän vika ollu renkaiden rungoissa. VITUN KINUSKIT. Otin uudet falkenit tilalle ja maksoin erotuksen. Tärinä loppui, mutta nyt tärisee ratti jarruttaessa. Mulla on edessä muutaman viikon vanhat levyt ja palat, joten ei niistä pitäisi olla ja talvivanteilla ratti ei tärissyt yhtään jarruttaessa. Missä vika voi olla? Tasapainotus on tehty jo kahteen kertaan, joten ei pitäisi siitä olla enää kiinni?!
              Nyt kannattaa katsoa että pyöränpultit on oikealla kireydellä. Monessa rengasliikkeessä vetävät pulttipyssyllä aivan liian tiukkaan. Joillain vanteilla/autoilla käy niin että napa antaa periksi ja sitten levy on kierossa, varsinkin jos pultit on eri tiukkuudella keskenään.
              Tietty vanteen keskitys pitää olla kanssa kohdallaan.
              -BMW 530d Touring -14 LCI
              -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
              -Zetor 6245-89
              -David Brown 996 -76
              -MF 35 -58
              -Tunturi Super Sport -85
              -Tunturi Super Sport -77

              Comment

              • kuukankorpi
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 634

                #22
                Originally posted by Harri UKM View Post
                Juu. Jarrut jos laahaa, niin sitten tärisee. Tosin, jos ongelman omistaja on vaihtanut jarrulevyt viikko sitten, niin luulisi ettei laahaa.
                Eihän jarrulevyjen vaihto laahaamista poista,kyllä siinä pitää vähän muutakin tehdä.

                Comment

                • hazys
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 404

                  #23
                  Originally posted by kuukankorpi View Post
                  Eihän jarrulevyjen vaihto laahaamista poista,kyllä siinä pitää vähän muutakin tehdä.
                  Mitä muuta siellä voi olla, jota voin ehdottaa korjaamolle/kaverille, kun itse en ole rassaillut paljon autojen kanssa.
                  Make my day, go away.

                  Comment

                  • hazys
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 404

                    #24
                    Ajon jälkeen tärinä ei ollutkaan lähtenyt mihinkään. Perseen alla tärisee hullunlailla jo 80 km/h:n jälkeen ja ratti myös väpättää ajaessa ja myös jarruttaessa... Maanantaina katsotaan renkaat vielä kertaalleen ja jos ei vieläkään onnistu niin pitää putsata navat ja muu ympäristö. Ilmoittelen miten käy. Siihen asti pitää pärjätä tyrmäystipoilla ja viskillä
                    Last edited by hazys; 18-03-2007, 00:55.
                    Make my day, go away.

                    Comment

                    • hazys
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 404

                      #25
                      Renkaat on tasapainoitettu kolmeen kertaan ja aina kun vien auton sinne niin niissä on heittoa. Missä voi olla vika? Joku epäili, että ei saisi lähteä äkäisesti sudittelemaan ja jarruttelemaan kun rengasrasvan takia vanne saattaa pyörähtää (luistaa) renkaaseen nähden hieman. Tutina vaan jatkuu. Välillä tutina loppuu perseen alta ja on ratissa ja välillä on kaikki oireet päällä eli jarruttaessa, ajaessa ratti tärisee ja ajaessa kabiini tärisee.

                      Pientä heittoa kahdessa vanteessa on, vaikka ovat 6 päivää vanhat. Lupasivat ottaa niitä takaisin palautukseen. Täytyy yrittää toisilla uusilla vanteilla.

                      Alustan osat tarkastettu eikä niissä ollut mitään...
                      Make my day, go away.

                      Comment

                      • Juhaska
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 3983
                        • Suomi

                        #26
                        Originally posted by hazys View Post
                        Renkaat on tasapainoitettu kolmeen kertaan ja aina kun vien auton sinne niin niissä on heittoa. Missä voi olla vika? Joku epäili, että ei saisi lähteä äkäisesti sudittelemaan ja jarruttelemaan kun rengasrasvan takia vanne saattaa pyörähtää (luistaa) renkaaseen nähden hieman. Tutina vaan jatkuu. Välillä tutina loppuu perseen alta ja on ratissa ja välillä on kaikki oireet päällä eli jarruttaessa, ajaessa ratti tärisee ja ajaessa kabiini tärisee.

                        Pientä heittoa kahdessa vanteessa on, vaikka ovat 6 päivää vanhat. Lupasivat ottaa niitä takaisin palautukseen. Täytyy yrittää toisilla uusilla vanteilla.

                        Alustan osat tarkastettu eikä niissä ollut mitään...
                        Voisiko jarrulevyt olla kierot? Jos kerran pahiten jarruttaessa täristää.:think
                        ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                        Comment

                        • hazys
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 404

                          #27
                          Originally posted by Juhaska View Post
                          Voisiko jarrulevyt olla kierot? Jos kerran pahiten jarruttaessa täristää.:think
                          Ei voi olla kierot. Koska kolmannen tasapainoituksen jälkeen ei enää ratti tärissyt jarruttaessa eikä kabiini enää tärissyt. Ratti oli ainoa joka tärisi vitunmoista vauhtia 60 km/h ja ylöspäin

                          Sen jälkeen vaihdettiin etu- ja takarenkaat (myös vanteet) keskenään niin tärinä alkoi taas joka paikassa. Eli kabiini tärisi ja ratti, mutta ei jarruttaessa kuitenkaan
                          Make my day, go away.

                          Comment

                          • Juhaska
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 3983
                            • Suomi

                            #28
                            Originally posted by hazys View Post
                            Ei voi olla kierot. Koska kolmannen tasapainoituksen jälkeen ei enää ratti tärissyt jarruttaessa eikä kabiini enää tärissyt. Ratti oli ainoa joka tärisi vitunmoista vauhtia 60 km/h ja ylöspäin

                            Sen jälkeen vaihdettiin etu- ja takarenkaat (myös vanteet) keskenään niin tärinä alkoi taas joka paikassa. Eli kabiini tärisi ja ratti, mutta ei jarruttaessa kuitenkaan
                            No voi video! Ei kyllä tiedä mistä tuo sitten johtuu.
                            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                            Comment

                            • hazys
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2005
                              • 404

                              #29
                              Originally posted by Juhaska View Post
                              No voi video! Ei kyllä tiedä mistä tuo sitten johtuu.
                              Älä muuta sano. Toivottavasti uusilla vanteilla pelittää. Muuten myyn koko paskan ja siirryn daewoon tai vaikkapa KIAn kuskiksi. Tai ostan mun vanhan 200 euroa maksavan nissan sunnyn (vm.1986) takaisin. Vituttaa kun on niin vitun herkkä tuo E39 kaikille pienillekin jutuille. Sunnyn alle kun laittaa 295/85/22,5" niin ei varmasti tärise
                              Make my day, go away.

                              Comment

                              • Juhaska
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2007
                                • 3983
                                • Suomi

                                #30
                                Originally posted by hazys View Post
                                Älä muuta sano. Toivottavasti uusilla vanteilla pelittää. Muuten myyn koko paskan ja siirryn daewoon tai vaikkapa KIAn kuskiksi. Tai ostan mun vanhan 200 euroa maksavan nissan sunnyn (vm.1986) takaisin. Vituttaa kun on niin vitun herkkä tuo E39 kaikille pienillekin jutuille. Sunnyn alle kun laittaa 295/85/22,5" niin ei varmasti tärise
                                Tuo sanomasi että vaihtaisit bemarin daewoohon tai kia:an niin vaikutti minuun samallalailla, kuin olisit sanonut että minulla on syöpä ja kaks viikkoa elinaikaa.
                                ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎