Eli auto on e39 523i -97 2,5l-bensa koneella.
Auton paisuntasäiliön alareunasta (eli siis säiliön ja alaosan saumasta) vuotaa paljon nestettä ja höyryä. Auto kadottaa kaikki nesteensä n.10minuutin ajolla, vaikka lisään nesteen täyteen ja ilmon sen puristelemalla alempaa vesiletkua, lisäten vettä kokoajan.
Kun vesi alkaa vähentyä, lämmöt nousevat yhtäkkiä ja puhallin alkaa puhaltamaan kylmää.
Paisuntasäiliön alapään tiivisteet on vaihdettu vajaa viikko sitten kun auto kadotti nesteitä, ja paisarin alapäässä olikin näkyvää vuotoa. Tiivisteiden vaihdon jälkeen alussa vuoto näytti pienentyneen mutta nyt yhtäkkiä taas siis paheni nopeasti. Kun paisari oli irti katsoin sen läpi mutta näkyviä halkeamia ei ollut.
Mistä tuo paisari yleensä halkeaa? Eivät kai uusi tiiviste ole näin nopeasti voinut hajota? Toivottavasti jostain Rovaniemeltä löytyisi uusi säiliö hyllystä, pitäisi huomenna saada auto ajoon. Vaihto onnistuu kyllä itseltä nopeasti kunhan saisi uuden säiliön, olettaen että se nyt on hajonnut.
Mutta mikä tuon paisuntasäliön/tiivisteiden hajoamisen voi aiheuttaa?
edit: Siis osat 3 ja 14 vaihdettu aikaisemmin
Auton paisuntasäiliön alareunasta (eli siis säiliön ja alaosan saumasta) vuotaa paljon nestettä ja höyryä. Auto kadottaa kaikki nesteensä n.10minuutin ajolla, vaikka lisään nesteen täyteen ja ilmon sen puristelemalla alempaa vesiletkua, lisäten vettä kokoajan.
Kun vesi alkaa vähentyä, lämmöt nousevat yhtäkkiä ja puhallin alkaa puhaltamaan kylmää.
Paisuntasäiliön alapään tiivisteet on vaihdettu vajaa viikko sitten kun auto kadotti nesteitä, ja paisarin alapäässä olikin näkyvää vuotoa. Tiivisteiden vaihdon jälkeen alussa vuoto näytti pienentyneen mutta nyt yhtäkkiä taas siis paheni nopeasti. Kun paisari oli irti katsoin sen läpi mutta näkyviä halkeamia ei ollut.
Mistä tuo paisari yleensä halkeaa? Eivät kai uusi tiiviste ole näin nopeasti voinut hajota? Toivottavasti jostain Rovaniemeltä löytyisi uusi säiliö hyllystä, pitäisi huomenna saada auto ajoon. Vaihto onnistuu kyllä itseltä nopeasti kunhan saisi uuden säiliön, olettaen että se nyt on hajonnut.
Mutta mikä tuon paisuntasäliön/tiivisteiden hajoamisen voi aiheuttaa?
edit: Siis osat 3 ja 14 vaihdettu aikaisemmin
Comment