Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 pyyhkijät stoppas yläasentoon.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kessuu
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 50
    • Kouvola

    #16
    Itsellä kun tuo vika tuli, niin tosiaan oli moottorin päästä lukitus löystynyt. Eli joka yhdistää moottorin varsiin.

    "uudelleen kalibrointi" siten, että varret aika lailla suoraan vaakalinjaan ja siitä muutterin tiukkaus.

    Comment

    • MrSnow
      Newbiemmer
      • Dec 2011
      • 22
      • Helsinki

      #17
      Sama vika, korjautui mutteria lisää löystämällä ja kääntämällä varret oikeaan asentoon.

      Comment

      • MrSnow
        Newbiemmer
        • Dec 2011
        • 22
        • Helsinki

        #18
        Nyt on kyllä uusi hauska vika, vain vasen pyyhkijä liikkuu

        INPA sanoo kummallisia asioita ylivirrasta sun muusta, taitaa olla joku mutteri taas löysällä tai jotain irti...

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #19
          pyyhkijöiden tangoista (ei siis housuista ) pallonivel irti.
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • MrSnow
            Newbiemmer
            • Dec 2011
            • 22
            • Helsinki

            #20
            Nonni, nyt korjattu ja vika oli vain akselin ja varren välinen mutteri löysällä. Oispa kaikki viat näin helppoja

            Comment

            • Nabla
              Newbiemmer
              • Sep 2012
              • 14
              • Vantaa

              #21
              Originally posted by Bmw Dreamer View Post
              pyyhkijöiden tangoista (ei siis housuista ) pallonivel irti.
              Tänään jäi motarilla pyyhkijät tuulilasin eri reunoihin... Kuskin puolen pyyhkijän varresta vivun pallonivel irti.

              Ensi hätään jesaria väliin ja pysyi ainakin alustavasti kun jonkun aikaa annoin testimielessä pyyhkiä. Varmaan pitäisi katsella joku vakuuttavampi korjaus... Pitääkö vaihtaa koko vivusto vai onko jotain toimivaksi ja pitkäaikaisiksi todettuja korjauskonsteja?

              Comment

              • Nabla
                Newbiemmer
                • Sep 2012
                • 14
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by Nabla View Post
                Tänään jäi motarilla pyyhkijät tuulilasin eri reunoihin... Kuskin puolen pyyhkijän varresta vivun pallonivel irti.

                Ensi hätään jesaria väliin ja pysyi ainakin alustavasti kun jonkun aikaa annoin testimielessä pyyhkiä. Varmaan pitäisi katsella joku vakuuttavampi korjaus... Pitääkö vaihtaa koko vivusto vai onko jotain toimivaksi ja pitkäaikaisiksi todettuja korjauskonsteja?
                Jaa, taisi olla sarjasta tyhmiä kysymyksiä...

                Muillekin tyhmille tiedoksi että esim. Schmiedmannilta uusi varsi 13€, vaihto pallonivel paikalleen napsauttamalla ja toisesta päästä lukkorengas pois. Onnistuu vain raitisilmasuodattimen boksi poistamalla kun pysäyttää pyyhkijät yläasentoon.

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7397
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Nabla View Post
                  Muillekin tyhmille tiedoksi että esim. Schmiedmannilta uusi varsi 13€, vaihto pallonivel paikalleen napsauttamalla ja toisesta päästä lukkorengas pois. Onnistuu vain raitisilmasuodattimen boksi poistamalla kun pysäyttää pyyhkijät yläasentoon.
                  Pahoittelen ylikokoista kuvaa, mutta ongelma on siis tuo kuskin puolen pyyhkijää liikuttavan varren irtoaminen pallonivelestään. Se mitä en tuosta edellisen postaajan kirjoituksesta vielä ymmärtänyt on että miten uuden varren pallonivel kiinnittyy tuohon kuskin sulan akselissa kiinni olevaan varteen, kun siinä varren päässä tuntuu olevan lähinnä ruosteinen mutteri eikä mitään varsinaista palloniveltä?



                  Uusi varsi on siis tämä ja tässähän ei näy mitään pallonivelosaa mukana myöskään:

                  Last edited by Petri.Kekkonen; 31-10-2016, 17:06.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9138
                    • Oulu

                    #24
                    Tainnut ruoste tehdä tehtäväänsä ja pallo ottanut uutta muotoa. Kaikesta huolimatta yleensä se muovinen kuppi kuitenkin kuluu enemmän ja uudella osalla pallo kyllä pysyy kupissa. Hieman hiekkapaperia ja rasvaa sille kannattaa näyttää ensin.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Gize
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 548
                      • Tampere

                      #25
                      En nyt ihan ymmärtänyt mitä Clavu ajoi takaa (tekohengitystä osalle?) mutta itsellä oli sama homma ja tuolla linkkaamallasi osalla tuli kuntoon... ja juu, se ei näyttänyt enää siltä että olisivat kuuluneet yhteen ilman mitään muita osia Väljä kuin mikäkin...

                      Itse tekohengitin tuon väljän varren tienposkessa pari kertaa ensin vääntämällä sitä (1. kuvasta) ensin vasemmalta katsoen alas ja sitten oikealta ylös, jolloin pallon ja kupin välinen matka lyheni ja osuvuus meni paremmin yksiin.

                      Aika suunnittelun kukkanen mielestäni kuitenkin, tuo yhdistelmä on siis vain metallipallo ja siihen sopiva kuppi jotka tiivistyvät tuolla kumilla toisiaan vasten, joten tottakai se väljistyy...tai noh, näidenhän pitäisi olla jo paalissa suunnittelijan näkökulmasta...
                      Kulkineet:
                      BMW 730dA -03
                      BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                      BMW 323i -95
                      Honda CBR600Fighter
                      EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                      3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7397
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Hieman hiekkapaperia ja rasvaa sille kannattaa näyttää ensin.
                        Teen näin, ehkä se pallo on vielä siellä jossain ruosteen alla piilossa.

                        Originally posted by Gize View Post
                        Aika suunnittelun kukkanen mielestäni kuitenkin, tuo yhdistelmä on siis vain metallipallo ja siihen sopiva kuppi jotka tiivistyvät tuolla kumilla toisiaan vasten, joten tottakai se väljistyy...tai noh, näidenhän pitäisi olla jo paalissa suunnittelijan näkökulmasta...
                        Juu, reilu 16 vuotta ja 302tkm pysyi läjässä tuollakin virityksellä.
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          #27
                          Kun pistät nippuun, niin varmistat, että raikkarikotelon reuna tulee tuon tuulilasilta tulevan kourun alle. Muuten ne vedet valuu siitä saumasta just sen nivelen päälle ja alla olevaan poteroon.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7397
                            • Oulu

                            #28
                            Yllättävän lujassa oli tuo vanha osa tuolta toisesta päästä, mutta irtosi lopulta. Ja toisin kuin epäilin, uusi varsi napsahti kiinni tuonne kuskin pyyhkijän ruostuneseen palloon.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎