Tulipa kevään kunniaksi säädetty tallissa enemmänkin ja välijäähdyttimestä tein kuvien mukaisen havainnon. Mitäs tuolle pitäisi tehdä muuta kuin puhdistaa ja onnistuuko tuon puhdistus mitenkään järkevästi edes?
Putsasin juuri pariviikkoa sitten omasta autosta coolerin ja se näytti juuri yhtä paskaiselta kuin noissa sun kuvissa. Voin kertoa, että paska on aika lujassa. Pitkään sai liuotella, että sai puhtaaksi tai ainakin puhtaammaksi. Hitsauslangan pätkällä piti ensin tökkiä isommat paskat pois ja sen jälkeen liuottimen ja veden kanssa lutraamista. Harmi ettei tullu otettua kuvia projektista.
Jotenkin tuntuu, että tolla puhdistuksella olis ehkä ollut jotain vaikutustakin menoon.
Rasvan poistajaa/liuotinta ja painepesuria perään, tai sitten on ihan sellaista hifistely vaahtoakin millä putsataan kennoja mutta itse kokeilisin ensimmäistä vaihtoehtoa ensimmäisenä.
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Ite puhistin omastani viime kesänä ottamalla koko coolerin käteen. Oli kyllä ihan pakissa koko tsydeemi...litratolkulla erinäkösiä ja hajusia liuottimia, nii kyllähän se puhistu. Viskon joutu käyttään irti, mut muuten sai sieltä syylärin alta ujutettua irtaallen. Samalla huomasin että syylärikin oli tosi paskanen, mutta ei mielenkiinto riittänyt ruveta sitä repiin irti vaan koitin siihen paikalleen sitä liuotella ja puhistella. Luulempa et tuo coolerin putsaus oli ensimmäinen sitten vuoden 1999 ainaki kakan määrästä päätellen
F26 X4 m-sport
E60 M5
-Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
-Team Kärppä- limited edition
"lepponen selvinpäin - löysä kännissä"
oiskohan joku koneistamon "astianpesukone" hyvä vaihtoehto tuohon pesuun. Kuhan nyt ei ihan 100 asteisella vedellä pese. Tai höyrypesurilla pienellä paineella , jahka ensin isoimmat liat puhistanu käsipelissä.
BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04 Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01 Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Pitäs varmaan tosta omastaki puhistaa syyläri ja jäähytin...ainaki syyläri näyttää melko paskaselta ei nyt nuin paskaselta ku noissa kuvissa tuo jäähytin, mutta puhistaa sen kyllä vois.
Tosiaan mieten kestää painepesuria nuo kennot? Sillä melko pehmeeltä tuntuu ne pinnat ainaki syylärissä, ku kynnelläki menee ruttuun ja pikku kivet uponneet sinne pieniin väleihin. Tuolla hitsauslangalla on hyvä kaivella niitä kiviä pois ja muita pikkuroskia.
Mutta siis liuotinta ja pesua (pesurilla pienelä paineella ja ei pistemäisellä suihkulla vai ihan letkulla?).
Ei varmaan jaksa alkaa irrottelemaan ainakaan nytte, mutta sellasen päällisinpuolin puhdistuksen vois joku viikonloppu tehä.
Painepesuria vaan. Jos ei ihan tampio ole käyttämässä, niin kennoa ei saa rikki. Lamellit on aika vankkaa tekoa, puhallus pitää tietysti kohdistaa kohtisuoraan.
Monta on tullut putsattua ilman mitään vaurioita, irtaallaan.
Painepesurilla pesin myös oman välijäähdyttimen. Kannattaa hankkia kunnon liuotinainetta, itse löysin paikallisesta varaosaliikkeestä asfaltcleaneria ja sillä kyllä lika irtosi hyvin. Kannattaa unohtaa wurthin pinelinet ja muut eco pesut heti.
Jäähdytin saisi olla liuotinaineessa esim yön yli ja sen jälkeen pestä varovasti painepesurilla pehmoisella suihkulla ja matalalla paineella. Omasta tuli kuin uusi ja hyvin toiminut +10tkm
Kyllä ainakin meikäläisellä liuotin teki suurimman työn(ei mitään jotsenmerkillä varustettua hamsterin kusta) ja huuhtelun sai huoletta suorittaa painepesurilla kunhan nyt ei runno millään 160bar paineella suutin kennoissa kiinni.
Comment