Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d välijäähdyttimen putsaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • docjones
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 127

    e39 530d välijäähdyttimen putsaus

    Tulipa kevään kunniaksi säädetty tallissa enemmänkin ja välijäähdyttimestä tein kuvien mukaisen havainnon. Mitäs tuolle pitäisi tehdä muuta kuin puhdistaa ja onnistuuko tuon puhdistus mitenkään järkevästi edes?

    -
    JN
    Attached Files
  • MakeJ
    BTCF Member
    • Jun 2005
    • 323
    • Hml

    #2
    Putsasin juuri pariviikkoa sitten omasta autosta coolerin ja se näytti juuri yhtä paskaiselta kuin noissa sun kuvissa. Voin kertoa, että paska on aika lujassa. Pitkään sai liuotella, että sai puhtaaksi tai ainakin puhtaammaksi. Hitsauslangan pätkällä piti ensin tökkiä isommat paskat pois ja sen jälkeen liuottimen ja veden kanssa lutraamista. Harmi ettei tullu otettua kuvia projektista.

    Jotenkin tuntuu, että tolla puhdistuksella olis ehkä ollut jotain vaikutustakin menoon.
    E60 535dA LCI -07 M-sport
    E39 530dAT -99 "M-sport"

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Rasvan poistajaa/liuotinta ja painepesuria perään, tai sitten on ihan sellaista hifistely vaahtoakin millä putsataan kennoja mutta itse kokeilisin ensimmäistä vaihtoehtoa ensimmäisenä.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • imppa81
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 650
        • Raahe

        #4
        Ite puhistin omastani viime kesänä ottamalla koko coolerin käteen. Oli kyllä ihan pakissa koko tsydeemi...litratolkulla erinäkösiä ja hajusia liuottimia, nii kyllähän se puhistu. Viskon joutu käyttään irti, mut muuten sai sieltä syylärin alta ujutettua irtaallen. Samalla huomasin että syylärikin oli tosi paskanen, mutta ei mielenkiinto riittänyt ruveta sitä repiin irti vaan koitin siihen paikalleen sitä liuotella ja puhistella. Luulempa et tuo coolerin putsaus oli ensimmäinen sitten vuoden 1999 ainaki kakan määrästä päätellen
        F26 X4 m-sport
        E60 M5

        -Raahe Connection- sieltä kai ne juopot tullee...
        -Team Kärppä- limited edition
        "lepponen selvinpäin - löysä kännissä"

        Comment

        • rasanttu
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 530
          • Tuusula

          #5
          Älkää menkö painepesuria näyttämään, ainakaan varomattomasti. Saatte kennot ruttuun ja sillon se on käyttökelvoton..
          Freude am Fahren

          Comment

          • ockelbo4500
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 923
            • Sotkamo--Oulu

            #6
            oiskohan joku koneistamon "astianpesukone" hyvä vaihtoehto tuohon pesuun. Kuhan nyt ei ihan 100 asteisella vedellä pese. Tai höyrypesurilla pienellä paineella , jahka ensin isoimmat liat puhistanu käsipelissä.
            BMW E84 X1 18dXdrive -14

            Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
            Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
            Ex, E46 320 d Touring -01
            Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

            Comment

            • henri
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 5752
              • Kiuruvesi/Iisalmi

              #7
              Pitäs varmaan tosta omastaki puhistaa syyläri ja jäähytin...ainaki syyläri näyttää melko paskaselta ei nyt nuin paskaselta ku noissa kuvissa tuo jäähytin, mutta puhistaa sen kyllä vois.

              Tosiaan mieten kestää painepesuria nuo kennot? Sillä melko pehmeeltä tuntuu ne pinnat ainaki syylärissä, ku kynnelläki menee ruttuun ja pikku kivet uponneet sinne pieniin väleihin. Tuolla hitsauslangalla on hyvä kaivella niitä kiviä pois ja muita pikkuroskia.

              Mutta siis liuotinta ja pesua (pesurilla pienelä paineella ja ei pistemäisellä suihkulla vai ihan letkulla?).

              Ei varmaan jaksa alkaa irrottelemaan ainakaan nytte, mutta sellasen päällisinpuolin puhdistuksen vois joku viikonloppu tehä.
              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
              Ex. E30 320i 2d GTS -88


              E46 330Cd (projekti V.2)


              ----------------------------

              Comment

              • rasanttu
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 530
                • Tuusula

                #8
                Painepesurilla menee kenno paskaksi varmasti.

                Paras ja edullisin tapa on kunnon liuottimessa antaa lillua muutaman päivän.
                Freude am Fahren

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #9
                  Painepesuria vaan. Jos ei ihan tampio ole käyttämässä, niin kennoa ei saa rikki. Lamellit on aika vankkaa tekoa, puhallus pitää tietysti kohdistaa kohtisuoraan.

                  Monta on tullut putsattua ilman mitään vaurioita, irtaallaan.
                  ---

                  Comment

                  • Mauritius
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 327
                    • KRS

                    #10
                    Painepesurilla pesin myös oman välijäähdyttimen. Kannattaa hankkia kunnon liuotinainetta, itse löysin paikallisesta varaosaliikkeestä asfaltcleaneria ja sillä kyllä lika irtosi hyvin. Kannattaa unohtaa wurthin pinelinet ja muut eco pesut heti.

                    Jäähdytin saisi olla liuotinaineessa esim yön yli ja sen jälkeen pestä varovasti painepesurilla pehmoisella suihkulla ja matalalla paineella. Omasta tuli kuin uusi ja hyvin toiminut +10tkm

                    Comment

                    • TuomasTee
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 529
                      • Kotka

                      #11
                      Originally posted by rasanttu View Post
                      Painepesurilla menee kenno paskaksi varmasti
                      Täälläkin onnistui putsaus painepesurilla & liuottimella tosi hyvin. Ei mennyt yksikään ripa vinoon.
                      Last edited by TuomasTee; 13-10-2008, 22:50.
                      BMW F15 X5 M50d -14

                      Comment

                      • opl21
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2007
                        • 320
                        • Itävalta

                        #12
                        Kyllä ainakin meikäläisellä liuotin teki suurimman työn(ei mitään jotsenmerkillä varustettua hamsterin kusta) ja huuhtelun sai huoletta suorittaa painepesurilla kunhan nyt ei runno millään 160bar paineella suutin kennoissa kiinni.
                        sigpic

                        F01 730d -09
                        Ex
                        E70 x5 3.0d-08
                        e39 M5-99
                        e60 535da M-Sport -07 380hp/710nm
                        (Ego)
                        e39 530da-03 219hp/500nm(Eco)
                        e39 528ia -97 200hp/290nm
                        e36 320i -94
                        e30 320i -89

                        Comment

                        • Mauritius
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 327
                          • KRS

                          #13
                          Tuossa kuvia välijäähdyttimestä ja jäähdyttimestä, ei kyllä varmaan oikein hyvin toiminut ennen pesua...


                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎