Kaksoismassa ei vaikuta liikkeellelähtöön mitenkään, sen tarkoitus on joustaa kuten kiinteissä vauhtipyörissä käytettävä jousitettu kytkinlevy, tosin se on pehmeämpi ja joustaa pidemmän matkaa = imee mäntämoottorin toimintaperiaatteesta johtuvia värähdyksiä (voima tulee sykäyksinä, ei tasaisena vetona) tehokkaammin, vaikuttaa käytännössä vain kovemmalla kuormituksella ja pienillä kierroksilla.
Tuo fidanza ei ole kaksoismassa, se on kaksiosainen, eli siinä on vaihdettava kitkapinta. Eli mikäli luistavan kytkimen takia saa poltettua vauhtipyörän pilalle, vaihtaa tuon kitkapinnan vaan ja taas mennään, paljon halvempi kuin koko vauhtipyörä.
Tuo fidanza ei ole kaksoismassa, se on kaksiosainen, eli siinä on vaihdettava kitkapinta. Eli mikäli luistavan kytkimen takia saa poltettua vauhtipyörän pilalle, vaihtaa tuon kitkapinnan vaan ja taas mennään, paljon halvempi kuin koko vauhtipyörä.
Comment