Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 528.. Miten kevyt vauhtipyörä vaikuttaa arkiajoon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #31
    Originally posted by Samppasika View Post
    1: Mahtuuko jousitettu levy olemaan E36 M3 kaksoismassalle tarkoitetun paineasetelman kanssa. Esim. E34 M5 3,6:n levy tai vanhempi 535:n levy, vai pitääkö samalla laittaa jousitetulle tarkoitettu asetelma? Miten silloin käy koko paketin korkeudelle, jos Fidanza on suunniteltu käyttämään kaksoismassan kytkinpakettia? Mikä on koko paketin normaali korkeus?

    2. Onko vauhtipyörässä jotain tappeja tms., joista kampiakselin asennon tunnistin lukee, vai vai lukeeko hammaskehältä? Jos teettäisi sopivan M52 teräsvauhtipyörän PO Metallilla E34 M5 3,6:n kytkinpaketille..

    3. Ja vielä, jos käyteytään vakiohiluja:
    M52 kytkin muuttui 9/97 itsestään säätyväksi. Moottori vaihtui vasta 9/98 M52B28TU:ksi. Oma autoni on siis 6/97, eli vanhalla kytkimellä.
    Jos nyt joudutaan vaihtamaan vauhtipyörää myöten kaikki kytkimen hilut, miksei saman tien laitettasi uudempaa SAC (self adjusting clutch) kytkintä? Onko mitään estettä tuolle modifikaatiolle? Kampirauta ainakin pysyy samana 9/98 asti. Ilmeisesti laatikon tyyppi muuttuu THMU -> THMW, mutta onko tuossa ulkoisesti mitään eroa?
    Missään ei myydä erikseen asetelmia jousitetulle ja ei-jousitetulle, joten tuskinpa on ongelmia mahtumisen kanssa, kyllä siellä tilaa on.

    Vauhtipyörältä ei lueta mitään.

    Voihan sen varmaan uudemmaksi vaihtaa, mutta samalla kaikki hankaloituu ja osien hinta taatusti kasvaa, näiden vanhojen pommien osia kun saa mukavan huokeasti motonetistä .

    Turhaan laitat M5 kytkintä, jos vaparissa pysyt niin tulee vaan raskaampi kun on jäykempi asetelma. Ei maksa vaivaa. 535 kytkin riittää aivan varmasti ja niitä saa puol ilmaseks
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Samppasika
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 769
      • Kempele

      #32
      Originally posted by Cell View Post
      Missään ei myydä erikseen asetelmia jousitetulle ja ei-jousitetulle, joten tuskinpa on ongelmia mahtumisen kanssa, kyllä siellä tilaa on.
      Mutta kyllä niissä korkeuseroja on, kun vertaa kovalle vauhtipyörälle ja kaksoismassalle tarkoitettuja. Kaksoismassahan on sellainen paksu pötikkä ja perinteinen kova vauhtipyörä litteämpi ja molemmista pitää saada saman korkuinen läjä.. Jos sitten otetaan kaksoismassan paksuinen Fidanza alupyörä ja kaksoismassalle tarkoitettu asetelma, miten käy? Jääkö tilaa jousille?

      Taitaisi olla viisain ja edullisin ostaa tuollainen -88 535i:n koko kytkinpaketti ja lähettää Ojennuksen Pasille, niin saa juuri oikean korkuisen paketin...
      Last edited by Samppasika; 10-04-2007, 15:51.
      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
      E61 530d M-sport -08
      E39 528i Touring -97

      Yhteydenotot: [email protected] !!

      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #33
        -88 taitaa kyllä olla jäykällä kytkinlevyllä jo.

        Oletko tiedustellut ojennukselta paljon vauhtipyörän teko maksaa? Ihan mielenkiinnosta, josko semmosen joskus hommaisi.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Samppasika
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 769
          • Kempele

          #34
          Originally posted by Cell View Post
          -88 taitaa kyllä olla jäykällä kytkinlevyllä jo.

          Oletko tiedustellut ojennukselta paljon vauhtipyörän teko maksaa? Ihan mielenkiinnosta, josko semmosen joskus hommaisi.
          Jotain 200-300... Jos joutuu jotain tappeja laittelemaan, niin sitten enemmän. Hammaskehä vanhasta vauhtipyörästä..

          -S
          Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
          E61 530d M-sport -08
          E39 528i Touring -97

          Yhteydenotot: [email protected] !!

          Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4628
            • Tampere

            #35
            tuota piiroksia omasta pyörästä http://www.btcf.fi/forum/showthread....825#post903825
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Samppasika
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 769
              • Kempele

              #36
              Onko kenelläkään mittoja M52 vauhtipyörän hammaskehästä? Sais teetettyä pyörän valmiiksi, ennen kuin purkaa tuota kampetta... Missä vehkeissä samankokoiset?

              -S
              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
              E61 530d M-sport -08
              E39 528i Touring -97

              Yhteydenotot: [email protected] !!

              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4628
                • Tampere

                #37
                m50:ssä ainakin..
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎