Kaikki on tietenkin suhteellista, mutta nyrkkisääntönä voisi pitää että 540:n huoltokustannukset Suomessa on n.2x523/528. Tämä silloin kun mitään isompaa ongelmaa ei tule. Näissä vanhemmissa 540:ssä alkaa kuitenkin jo selkeästi tulemaan ongelmia vetopuolen tärinöiden, ohjauksen(kuulamutteri), etupään ja moottorinkin kanssa murheita joiden korjaus/huolto maksaa pahimmillaan x10 suhteessa verrattuna 523/528.
Steptronic ei tuota ongelmia koko auton luonnollisena ikänä. Manualikin kestää mutta kytkin on kulutustavaraa. Bensaan ja vakuutuksiin palaa tietenkin jonkin verran enemmän kuin kuutoskoneisissa, ja paljon enemmän jos koneen systeemit eivät ole 100%iskussa.
Steptronic ei tuota ongelmia koko auton luonnollisena ikänä. Manualikin kestää mutta kytkin on kulutustavaraa. Bensaan ja vakuutuksiin palaa tietenkin jonkin verran enemmän kuin kuutoskoneisissa, ja paljon enemmän jos koneen systeemit eivät ole 100%iskussa.
Comment