Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540i -96/-97

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    Kaikki on tietenkin suhteellista, mutta nyrkkisääntönä voisi pitää että 540:n huoltokustannukset Suomessa on n.2x523/528. Tämä silloin kun mitään isompaa ongelmaa ei tule. Näissä vanhemmissa 540:ssä alkaa kuitenkin jo selkeästi tulemaan ongelmia vetopuolen tärinöiden, ohjauksen(kuulamutteri), etupään ja moottorinkin kanssa murheita joiden korjaus/huolto maksaa pahimmillaan x10 suhteessa verrattuna 523/528.
    Steptronic ei tuota ongelmia koko auton luonnollisena ikänä. Manualikin kestää mutta kytkin on kulutustavaraa. Bensaan ja vakuutuksiin palaa tietenkin jonkin verran enemmän kuin kuutoskoneisissa, ja paljon enemmän jos koneen systeemit eivät ole 100%iskussa.

    Comment

    • hannuk
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 2136
      • Capital

      #17
      Originally posted by Hemi
      Kaikki on tietenkin suhteellista, mutta nyrkkisääntönä voisi pitää että 540:n huoltokustannukset Suomessa on n.2x523/528. Tämä silloin kun mitään isompaa ongelmaa ei tule. Näissä vanhemmissa 540:ssä alkaa kuitenkin jo selkeästi tulemaan ongelmia vetopuolen tärinöiden, ohjauksen(kuulamutteri), etupään ja moottorinkin kanssa murheita joiden korjaus/huolto maksaa pahimmillaan x10 suhteessa verrattuna 523/528.
      Pitää muuten aika hyvin paikkansa, 8-kone specific osat on keskimäärin n. 1½ kertaa kalliimpia, ja niitä kun ei löydy suoraan/nopeasti muualta kuin laakkoselta(tm), niin silloin päästään tuohon 2x lukemaan.

      Ja kone ja siihen liittyvät apulaitteet on tosiaan ihan omaa luokkaansa.. Syyläri esim. laakkosella yli 500 euroa. Tiettyjä sensoreita on pari kertaa enemmän kuin 6-koneisissa, jne.. Tosin monet osat on samoja kuin 6-koneisissa.
      - BMW x5 f15 m50d "navetta"
      - Porsche Cayenne S
      - Range Rover Sport 3.6TDV8 HSE
      - plus pari muuta

      Comment

      • ///Mikko
        Pornographer
        • Jan 2003
        • 3202
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by hannuk
        Originally posted by Hemi
        Kaikki on tietenkin suhteellista, mutta nyrkkisääntönä voisi pitää että 540:n huoltokustannukset Suomessa on n.2x523/528. Tämä silloin kun mitään isompaa ongelmaa ei tule. Näissä vanhemmissa 540:ssä alkaa kuitenkin jo selkeästi tulemaan ongelmia vetopuolen tärinöiden, ohjauksen(kuulamutteri), etupään ja moottorinkin kanssa murheita joiden korjaus/huolto maksaa pahimmillaan x10 suhteessa verrattuna 523/528.
        Pitää muuten aika hyvin paikkansa, 8-kone specific osat on keskimäärin n. 1½ kertaa kalliimpia, ja niitä kun ei löydy suoraan/nopeasti muualta kuin laakkoselta(tm), niin silloin päästään tuohon 2x lukemaan.

        Ja kone ja siihen liittyvät apulaitteet on tosiaan ihan omaa luokkaansa.. Syyläri esim. laakkosella yli 500 euroa. Tiettyjä sensoreita on pari kertaa enemmän kuin 6-koneisissa, jne.. Tosin monet osat on samoja kuin 6-koneisissa.
        Tämä topick on jo sen verta raapinut penkkoja, joten:

        Täytyy toki muistaa, että kasi-koneilla varustetut mallit tuovat kuljettajalle myös vähintään n. 1.6 kertaisen ajonautinnon 6 koneisiin verrattuna :wink:
        E84 BMW X1 2.0d XDrive
        Ex: BMW F45 225xe Active Tourer M-Sport
        ex: BMW E46 330CiA Individual

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Sehän on selvä, mutta sitten pitää tietää ja hyväksyä suuremmat huolto/korjauskulut ja nopeampi suhteellinen hinnanalennus.

          Comment

          • S.P.R
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1009
            • Oulu area

            #20
            540

            kummassakohan pysyy jälleenmyyntiarvo paremmin jos/kun haluaa autosta eroon jossain vaiheessa..
            Jos ostaja ei ole bmw-friikki niin silloin automaatti on helpompi myydä. Yleensä tämän luokan autot ostetaan ja myydään automaattilaatikolla.

            Jotenkin tuntuu että tässä threadissa on jotenkin "liioiteltu" noita 540 kustannuksia. Jos ostaa tarpeeksi tuoreen ja/tai tarpeeksi vähän ajetun niin pitäisi päästä ihan bensan ostolla kuten myös 6-koneisissa. Tuossa 8-koneessa ei ole sen enempää tyyppivikoja kun 6-koneissakaan. Tuo syylärijuttu on sellainen mikä ei vaivaa muita malleja, mutta kai sekin kestää johonkin 150tkm asti. Ja jos esim.523sta huoltaa ja korjaa 1000e vuodessa ja 540 2000e vuodessa niin who cares! Eikä tuollaista eroa pääse syntymään jos ei tuo syyläri pamahda.

            ps: hoidin just II-huolloin ko. laitteeseen pois alta ja tarvikkeet oli jotain alta 200e ja töihin meni 50e.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Se ostajakunta joka yleensä ostaa e39/540:n, laskee steptronicin ehdottomasti pelkäksi plussaksi. Jokainen minun tuntemani e39 BMW "friikki"ei oikein perusta manualista tässä kopassa lainkaan. Pojan kaverien "kahva edellä" ikäryhmässähän(16v-20v) se olisi toki"must",mutta itse en huolisi moista laitosta lainkaan. Kyllä se on kuitenkin niin että 540 manualilla on taatusti huomattavasti vaikeampi myydä kuin steptronicilla varustettu yksilö. Siis silloin kun lähdetään oikeasti tällaista autoa tässä maassa myymään, eikä tyydytä vain esittelemään sitä tämän saitin myydään palstalla.

              Comment

              • teddie
                Bimmer Rookie
                • Jan 2004
                • 74

                #22
                Jeps, kiitos kaikille tiedoista ja mielipiteistä!

                Pitää nyt miettiä tarkkaan ton vaihteistokysymyksen kanssa. jostain syystä tekisi mieli vaihteeksi(no pun intended) manuaalia, kun edelliset autot ollut automaatteja. Toisaalta jälleenmyyntiarvo on kuitenkin hyvä pitää mielessä tulevaisuutta varten. Loppupeleissä valinnan ratkaisee kuitenkin se, että kumpi tuntuu paremmalta ja sopivammalta itselleni ajaa

                Comment

                • Mr. Z
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 943
                  • Manse

                  #23
                  Originally posted by teddie
                  Jeps, kiitos kaikille tiedoista ja mielipiteistä!

                  Pitää nyt miettiä tarkkaan ton vaihteistokysymyksen kanssa. jostain syystä tekisi mieli vaihteeksi(no pun intended) manuaalia, kun edelliset autot ollut automaatteja. Toisaalta jälleenmyyntiarvo on kuitenkin hyvä pitää mielessä tulevaisuutta varten. Loppupeleissä valinnan ratkaisee kuitenkin se, että kumpi tuntuu paremmalta ja sopivammalta itselleni ajaa
                  Jeps, jos pelkkää jälleenmyyntiarvoa alkaa miettimään niin kannattaa koko kapine jättää ostamatta.
                  E38 740ia
                  E39 530 dAT
                  ex. E34 520i sedan
                  ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
                  ex. E36 325i sedan
                  ex. E36 328i touring
                  ex. E36 318 iS qp
                  ex. E36 325i qp -R.I.P-
                  ex. E21 320i sedan
                  ex. E30 318i sedan
                  ex. E3 2500 sedan

                  Comment

                  • jallukola
                    Newbiemmer
                    • Apr 2005
                    • 13

                    #24
                    M62B44 koneessa vuonna 98 tuli moottoriohjauksen päivitys Bosch DME M5.2 > DME ME7.2. Vääntöä tuli 20nm lisää ja alemmilla kierroksilla.

                    Ilmeisesti Vanos siis tuli mukaan samalla, eikös sitä muka ollut jo aikaisemmin pako sekä imupuolella?

                    Onko moottoreissa muuten suuria eroja vuosimalleissa..?

                    Näyttää 540 Steptronic kuitenkin hyvältävaihtoehdolta, koeajo ei säväyttänyt kuitenkaan, mutta se taitaa olla kuitenkin vain harha.
                    Eli auto on todellakin vielä kiikarissa.. nyt vuosimallista kiinni. Eli pre 98 vai nou.. Tuontipelinä tod. näk. kun Suomessa vain yksi varteenotettava sedan hintaluokassa (~22ke), (sekin spoilerilla ns. pilattu) ja sijaitsee turhan kaukana pk-seudusta.

                    Syylari ja vesipumppu näyttävät olevan ne suurimmat murheenkryynit, tietty sähköfiboja odotellessa. Mutta eiköhän tummoinen ~160tkm ajettu loppuvuoden -98 ole oikea valinta. Esittäkää mielipiteitä ja tietoa asiasta.
                    (salettiin pihtailee ja hankkii ysikutosen... )

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      ...ota uudempi.

                      Comment

                      • HXR
                        Newbiemmer
                        • Sep 2004
                        • 13

                        #26
                        Tuleekohan uudempaan 98... kuinka paljon enemmän veroja, kuin 96 vuosimalliin?

                        Comment

                        • Leka
                          BTCF Member
                          • Sep 2003
                          • 7701
                          • Vilppula

                          #27
                          Originally posted by HXR
                          Tuleekohan uudempaan 98... kuinka paljon enemmän veroja, kuin 96 vuosimalliin?
                          http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishe...oita/index.jsp
                          sigpic

                          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                          Comment

                          • S.P.R
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1009
                            • Oulu area

                            #28
                            M62B44 koneessa vuonna 98 tuli moottoriohjauksen päivitys Bosch DME M5.2 > DME ME7.2. Vääntöä tuli 20nm lisää ja alemmilla kierroksilla.

                            Ilmeisesti Vanos siis tuli mukaan samalla, eikös sitä muka ollut jo aikaisemmin pako sekä imupuolella?

                            Onko moottoreissa muuten suuria eroja vuosimalleissa..?
                            Imupuolen vanos tuli vasta 9/98 ->. Tuplavanos tuli sitten vasta valvetronicin myötä. 99 vanoskone vääntää alhaalta vielä entistäkin paremmin, mutta on ylhäältä hiukan tukkoisen tuntoinen , vähän samalla tavalla kuin 328... Vanoskone antaa huipputehonsa alempana, vanhempi on enemmän kierroskone. Vanhemmassa on kuulemma paremmin virtaava imusarja. Aikalailla sama kone se on kuitenkin ja ainahan kannattaa ottaa niin uusi kuin vain voi.

                            Niin ja vanoskone viepi hiukan vähemmän gasoa, mikä ei todellakaan ole pahitteeksi 540:ssä...

                            Comment

                            • jallukola
                              Newbiemmer
                              • Apr 2005
                              • 13

                              #29
                              540 E39 edelleen

                              Nyt sitten muutamia lupaavia shadowline yksilöitä kartoitettu..
                              Kaikissa ei ole M alustasarjaa. Jotenka mistä sarjoista teillä on hyvät E39/E39 540 omistajat kokemusta. Ostaakko coilit vai mitkä iskarit+jouset?
                              Tarkoitus ei tosiaan ole rata-autoa rakentaa mutta tiettyä jämäkkyyttä pitää olla että 18"+ felgen pysyy tiessä. Coileissa on tietysti mallista riippuen kaikki säädöt. Mutta onko katuversiot sitten mukavuudessa ja ominaisuuksissaa kuitenkin paremmat kuin pelkät perinteiset patruunat+jouset?

                              Onko kaikissa 540 malleissa ajonvakautusjärjestelmä ja saako sen pois päältä..?
                              Oletteko istuneet e39 sporttipenkeissä(nahka), onko tuntuma paljonkin parempi kuin tavallisissa penkeissä(nahka).

                              Kiitos taas kerran vastauksista.. eiköhän se auto tästä kohta pihaan tupsahda.

                              Comment

                              • Rahu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2002
                                • 6464
                                • Tuusula

                                #30
                                Originally posted by jallukola
                                Nyt sitten muutamia lupaavia shadowline yksilöitä kartoitettu..
                                Kaikissa ei ole M alustasarjaa. Jotenka mistä sarjoista teillä on hyvät E39/E39 540 omistajat kokemusta. Ostaakko coilit vai mitkä iskarit+jouset?
                                Tarkoitus ei tosiaan ole rata-autoa rakentaa mutta tiettyä jämäkkyyttä pitää olla että 18"+ felgen pysyy tiessä. Coileissa on tietysti mallista riippuen kaikki säädöt. Mutta onko katuversiot sitten mukavuudessa ja ominaisuuksissaa kuitenkin paremmat kuin pelkät perinteiset patruunat+jouset?

                                Onko kaikissa 540 malleissa ajonvakautusjärjestelmä ja saako sen pois päältä..?
                                Oletteko istuneet e39 sporttipenkeissä(nahka), onko tuntuma paljonkin parempi kuin tavallisissa penkeissä(nahka).

                                Kiitos taas kerran vastauksista.. eiköhän se auto tästä kohta pihaan tupsahda.
                                Mulla on alkuperäinen M-alusta ja olen erittäin tyytyväinen madalluksen ja jämäkkyyden suhteen eli tod. mukava ajella, tosin ei radalla tietenkään parhaimmillaan mutta en aio sille mitään tehdä jos 1 päivän vuodesta vietän radalla.

                                Jos ajonvakautus on autossa niin sen saa aina tarvittaessa pois päältä.

                                Sporttipenkit nahkaisena ja sähköisenä on ihan must juttu, jos semmosiin pääset istumaan niin vituttaa istua sen jälkeen nille tavallisille taxipenkeille
                                BMW Service
                                P.o4oo925441
                                [email protected]
                                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎