Announcement

Collapse
No announcement yet.

ahdin e39 525d "vaihto"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JonasG
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 2160
    • Porvoo/Helsinki

    ahdin e39 525d "vaihto"

    Kyselisin kokemuksia/tietoa asiasta jos vaihtaisin ahtimen e39 525d touring -00 530d ahtimeen..Kannataako vaihtaa 530d ahdin tilalle? Hieman lisää vääntöä/tehoa toivoisin mutta voinko samalla esim hukata alavääntöä tai tms?
    Mitä muuta joudun vaihtamaan? Autakaa tietämätöntä. Kiitoksia jo etukäteen!
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #2
    Originally posted by jonasg View Post
    Kyselisin kokemuksia/tietoa asiasta jos vaihtaisin ahtimen e39 525d touring -00 530d ahtimeen..Kannataako vaihtaa 530d ahdin tilalle? Hieman lisää vääntöä/tehoa toivoisin mutta voinko samalla esim hukata alavääntöä tai tms?
    Mitä muuta joudun vaihtamaan? Autakaa tietämätöntä. Kiitoksia jo etukäteen!
    Eipä tule mitään eroa ellet samalla ohjelmoi sitä esim. Karalalla. EMS ei "ymmärrä" sitä turbon kokoeron aiheuttamaa muutosta. Voi olla hengettömämpi alakierroksilla. Jos taas EMS uudellenohjelmoidaan, niin isompi turbo antaa enemmän pelivaraaa. 530d:n turbo pitäisi mennä plug&play meiningillä paikoilleen.

    Comment

    • JonasG
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 2160
      • Porvoo/Helsinki

      #3
      Autoon on laitettu ac schnitzerin tehoboxi,sama boxi on tarkoitettu 525d sekä 530d:lle,eli jos suoritan ahtimen vaihdon niin eikö se anna suurempaa vääntöaluetta,eli paremmin pitäisi vääntää ja kulkea? 525d kulkeminen muuttui ainakin todella paljon paremmaksi boxsin laiton jälkeen..Kai se sitten vielä paremmin kulkisi jos päivittäisi ahtimen astetta suuremmaksi?

      Comment

      • JonasG
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 2160
        • Porvoo/Helsinki

        #4
        Originally posted by Keimo View Post
        Eipä tule mitään eroa ellet samalla ohjelmoi sitä esim. Karalalla. EMS ei "ymmärrä" sitä turbon kokoeron aiheuttamaa muutosta. Voi olla hengettömämpi alakierroksilla. Jos taas EMS uudellenohjelmoidaan, niin isompi turbo antaa enemmän pelivaraaa. 530d:n turbo pitäisi mennä plug&play meiningillä paikoilleen.
        Onko tuo faktaa että menee 530d ahdin suoraan 525d tilalle ilman muutoksia?

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #5
          Originally posted by jonasg View Post
          Onko tuo faktaa että menee 530d ahdin suoraan 525d tilalle ilman muutoksia?
          No näin sitä aikoinaan ETK:sta tutkailin eli 100 % varma en ole. Mielestäni se menee suoraan.

          Tuosta tehoboksista, että enpä osaa sanoa sen vaikutuksesta suhteessa isompaan turboon.

          Karalalle menisin, niin tulisi päälle 200hp. 200 hp:tä (vähintään) se lupaili aikoinaan omaan 525d:een. En käynyt laitattamassa.

          Comment

          • JonasG
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 2160
            • Porvoo/Helsinki

            #6
            Originally posted by Keimo View Post
            No näin sitä aikoinaan ETK:sta tutkailin eli 100 % varma en ole. Mielestäni se menee suoraan.

            Tuosta tehoboksista, että enpä osaa sanoa sen vaikutuksesta suhteessa isompaan turboon.

            Karalalle menisin, niin tulisi päälle 200hp. 200 hp:tä (vähintään) se lupaili aikoinaan omaan 525d:een. En käynyt laitattamassa.
            Ok pitää vielä varmistella että se ahdin menisi suoraan. Toi tehoboksi lupaa jo 218hv ja 498N..Penkitetty se ei ole joten tarkkaa tietoa tehoista ei ole mutta perstuntumalla auto muuttui paljon tehokkaamaksi ja kulutus laski hieman.

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #7
              Originally posted by jonasg View Post
              Ok pitää vielä varmistella että se ahdin menisi suoraan. Toi tehoboksi lupaa jo 218hv ja 498N..Penkitetty se ei ole joten tarkkaa tietoa tehoista ei ole mutta perstuntumalla auto muuttui paljon tehokkaamaksi ja kulutus laski hieman.
              Nuo on 530d;n teho- ja vääntöluvut.

              Comment

              • JonasG
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 2160
                • Porvoo/Helsinki

                #8
                Originally posted by Keimo View Post
                Nuo on 530d;n teho- ja vääntöluvut.
                Asennusohjeessa lupasivat 530d:lle tolla boxilla 238hv 520N..Ja 525d:lle 218hv ja 498N..

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #9
                  Originally posted by jonasg View Post
                  Asennusohjeessa lupasivat 530d:lle tolla boxilla 238hv 520N..Ja 525d:lle 218hv ja 498N..
                  ? Katsoin nuo luvut valmistajan kotisivuilta? Hmm..ettet katsonut vahingossa E60 mallin tietoja?

                  Comment

                  • JonasG
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 2160
                    • Porvoo/Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Keimo View Post
                    ? Katsoin nuo luvut valmistajan kotisivuilta? Hmm..ettet katsonut vahingossa E60 mallin tietoja?
                    Tietääkseni en mutta tarkistan ilemmalla.

                    Comment

                    • JonasG
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 2160
                      • Porvoo/Helsinki

                      #11
                      En löytänyt lappua/asennusohjetta mutta kurkkasin sen verran tuota boxia ja löyty Part.n 121410320..Yritin googlettaa mutta mistään en löytänyt teholukemia tuolle boxille. Täytyy etsiä vielä jos löytyisi,muistan et se on olemassa jossain..

                      Comment

                      • JonasG
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 2160
                        • Porvoo/Helsinki

                        #12
                        Originally posted by Keimo View Post
                        Nuo on 530d;n teho- ja vääntöluvut.
                        Jep,eli muistelin väärin, ne 218hv ja korjaan 460N ovat tosiaan 530d:een lukemia mitä ne lupailee. Sama varaosanumero kuin mulla tuossa boxissa ja tiedän että se käy 525d ja 530d. Kiva olisi löytää se lappu jossa oli ne teholupaukset myös tuosta 525d:stä..

                        Comment

                        • Keimo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2032
                          • Kekkoslovakia

                          #13
                          veikkaisin 195 ja 450nm, mukavasti esim. laatikon speksin sisällä.

                          Comment

                          • JonasG
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 2160
                            • Porvoo/Helsinki

                            #14
                            Originally posted by Keimo View Post
                            veikkaisin 195 ja 450nm, mukavasti esim. laatikon speksin sisällä.
                            Laitoin AC:lle kyselyn asiasta aamulla,odottelen vastausta..Varmaan jotain tuollaisia lukemia voisi ajatella,about 20% lisää tehoa ja vääntöä pitäisi antaa Königin mukaan 530d:lle. Eivät osanneet vastata 525d teholukemiin.

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #15
                              Pelkkä turbon vaihto ei tietysti muuta asiaa miksikään, jos vakiossa riittää ahdot siihen, mitä DDE pyytää. Pelkkä ilman lisäys ei myöskään tehoja tuo, vaan ruiskutusmäärää pitää tietysti lisätä, eikä pelkkä boksi sitä itsekseen tee. Eli uudelleen ohjelmointiin, jos turbon haluaa vaihtaa ja potkua lisää.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎