memebuy23buy

E39 530D:n Viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fastpiksu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2010
    • 1571
    • Kajaani-Paltamo

    #31
    Juurikin näin. Meidän kylillä on kestäneet uusilla alkuperäisillä vauhtipyörillä ja kytkimillä yli 300hv ja 700nm tehoja, järkevällä käytöllä tottakai.
    Chevrolet Express van
    Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
    E36 325i group F

    Ex:
    e34 525i
    e34 525tds "superturbo"
    e39 530d M-Sport

    Comment

    • anteroro
      BTCF Member
      • Jan 2009
      • 434
      • oulu

      #32
      Originally posted by Fastpiksu View Post
      Juurikin näin. Meidän kylillä on kestäneet uusilla alkuperäisillä vauhtipyörillä ja kytkimillä yli 300hv ja 700nm tehoja, järkevällä käytöllä tottakai.
      M57 jossa yli 300hv? :think
      E30 325 M-tech II DCT
      9.97s/238kmh

      Comment

      • atte.o
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2009
        • 894
        • haukipudas

        #33
        Turbon ja 35d suuttimien vaihdolla helpostikkin.
        E61 M-sport

        Comment

        • Fastpiksu
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2010
          • 1571
          • Kajaani-Paltamo

          #34
          Kyllä, kaverilla oli 306hv M57 530d:ssä.
          535d suuttimet, 330d ahdin, isompi cooleri ja tyhjä putki.

          Toisella kaverilla e46 330d (tosin M57n) 535d suuttimilla, tyhjällä putkella ja ohjelmalla 316hv/740nm.
          Tällä autolla oli ajettu himpun vajaa 400tkm ja alkuperäinen kaksoismassavauhtipyörä levisi jo kotimatkalla penkistä.
          Chevrolet Express van
          Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
          E36 325i group F

          Ex:
          e34 525i
          e34 525tds "superturbo"
          e39 530d M-Sport

          Comment

          • |parsakaali|
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 996

            #35
            Muuttuuko alakierroskäytös miten paljon isomalla ahtimella? Nouseeko heräämispiste ja tuleeko viivettä?

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              #36
              Originally posted by |parsakaali| View Post
              Muuttuuko alakierroskäytös miten paljon isomalla ahtimella? Nouseeko heräämispiste ja tuleeko viivettä?
              Ei muutu. Mulla on täysin vakiossa motissa kiinni uudemman mallin GT2260V ahdin eikä käytös muuttunut vanhasta.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • |parsakaali|
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 996

                #37
                Originally posted by NokiLeka View Post
                Ei muutu. Mulla on täysin vakiossa motissa kiinni uudemman mallin GT2260V ahdin eikä käytös muuttunut vanhasta.
                Mielenkiintoista. Olen tutkiskellut yhtä 530d:tä missä herääminen nousi 2000rpm paikkeille. Isommalla ahtimella.

                Comment

                • BreeZi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 2371
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Pystyisiköhän nokileka toimittamaan meikäläiselle korvausta vastaan sopivan laipan tuohon sigun autoon?

                  Ihan vain siinä mielessä jos tuo alkuperäinen turbo päättää sanoa kohta poks(276tkm).

                  Eikös joku sälli ollut täällä manualisoinut oman automaatti e39? Tämäkin voisi ehkä kiinnostaa jossain vaiheessa, mikäli tuo auton rassaaminen lähtee totaalisesti lapasesta.
                  - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                  - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                  - E- ja F- sarjan avaimet.
                  - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                  - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                  .

                  Finmodi oy
                  050-3063926
                  [email protected]

                  Comment

                  • NokiLeka
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 2341
                    • Eurajoki

                    #39
                    Originally posted by |parsakaali| View Post
                    Mielenkiintoista. Olen tutkiskellut yhtä 530d:tä missä herääminen nousi 2000rpm paikkeille. Isommalla ahtimella.
                    Ei ole ahtopainemittaria eikä livedataa tullut seurattua, joten saattaa pieniä eroja olla, mutta ei noin suurta. Kyllä tuo edelleen puskee siihen 1700-1800 kierroksen väliin jo täydellä vedolla ja 1500 paikkeilla alkaa paine nousta, ihan kuin vakioturbollakin.

                    Toki jos joltain löytyy täältä Raumalta päin vermeet datan seuraamiseen niin ihan mielelläni tuon auton koekaniiniksi. Vehje on muuten täysin vakio, mutta ahdin vaihdettu.

                    Originally posted by BreeZi
                    Pystyisiköhän nokileka toimittamaan meikäläiselle korvausta vastaan sopivan laipan tuohon sigun autoon?
                    Ei ole itsellä mitään vehkeitä tehdä laippoja sun muita.
                    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                    Comment

                    • lurkki3
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 657
                      • ylivieska

                      #40
                      mikäs on muuten 535d solenoidi suuttimien varaosanumero mitä ne on näihin e39 530d:hen laitelleet?
                      E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                      Bagged e32
                      Ex E61 525d m-sport -06
                      Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                      Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                      Comment

                      • Maamu
                        Newbiemmer
                        • Oct 2012
                        • 18
                        • ylivieska

                        #41
                        turbo

                        Millähän kilsoilla noi turbot on kosahelleet? Itellä 404tkm ajettu 530d ohjelmoitu on.. onkohan mahdollisesti jo kerran vaihdettu? Ei välttämättä enää täysillä kule turbo ku mustaa tuntuu tulevan ku vedättää.. en kyllä tosin tiedä missä on ohjelmoitu/lastutettu eli onko parhaiten tehty.. onko noihin jotain halpa lastuja joita kannattaa kiertää kaukaa? Ja vielä semmonen että jos tulee turbon vaihto eteen nii onko jotain 535 tai isompaa turboa joka passaa suoraan? Autohan on st mersun jälkeen ensimmäinen bmw ja olen vielä merkin ja mallin kanssa melko hukassa joten viisaammat valaiskoon jos joutaa :think kiitos ja anteeksi
                        e39 530da -99

                        Comment

                        • lurkki3
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 657
                          • ylivieska

                          #42
                          e60 530d turbo menee paikalleen melkeen heittämällä ja riittää ilmeisesti sinne 350hv asti jos oon oikein ymmärtänyt.eli garret 2260v hakuseen jos turbon vaihtoon joudut.alkupään 530d turbon siipiä ohjataan sillä alipaine kellolla kun taas uudemmissa 530d:ssä tulee jos sähköinen siipien ohjaus
                          E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
                          Bagged e32
                          Ex E61 525d m-sport -06
                          Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
                          Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

                          Comment

                          • Maamu
                            Newbiemmer
                            • Oct 2012
                            • 18
                            • ylivieska

                            #43
                            Originally posted by lurkki3 View Post
                            e60 530d turbo menee paikalleen melkeen heittämällä ja riittää ilmeisesti sinne 350hv asti jos oon oikein ymmärtänyt.eli garret 2260v hakuseen jos turbon vaihtoon joudut.alkupään 530d turbon siipiä ohjataan sillä alipaine kellolla kun taas uudemmissa 530d:ssä tulee jos sähköinen siipien ohjaus
                            Ainiijoo empä ottanu huomioon tota että noihan tosiaan on jo juuttuvasiipisiä
                            e39 530da -99

                            Comment

                            • deemu79
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2011
                              • 453
                              • Helsinki

                              #44
                              Originally posted by lurkki3 View Post
                              mikäs on muuten 535d solenoidi suuttimien varaosanumero mitä ne on näihin e39 530d:hen laitelleet?
                              Taisipa riittää pelkän kärjen vaihto. Korjatkaa jos olen väärässä.

                              Kysymys: Käykö m57n pakosarja m57:aan? Eli jos meinaa turbopäivitystä, kannattaako vaihtaa myös p-sarja samalla modernimpaan?
                              Kiitos.
                              sigpic
                              328i Coupe M-Sport -95

                              Comment

                              • JML
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2009
                                • 112
                                • Jämsä

                                #45
                                Lastutuksesta: jos autoa viritetään niin paljon, että muutoskatsastus vaaditaan, on mielestäni aika riskialtista ajella ilman muutoskatsastusta. Jos sattuu kolari, ja joku asiansa osaava vakuutustarkastaja alkaa tonkimaan auton moottorinohjaussoftaa, saattaa vakuutusasioiden kanssa tulla ongelmia.

                                Onkohan ennakkotapauksia olemassa?

                                En ole viritystä vastaan, mutta itse en uskalla em. syystä. Ottaa kaaliin maksaa korkeita vakuutusmaksuja ja sitten, kun omasta tai jonkun muun syystä mällään auto, ei vakuutuksesta tulisi latiakaan ja saisi korvata myös toisen auton/henkilön vahingot.

                                Kalliita riskejä, kannattaa varmaan vaan ostaa vakiona tehokkaampi auto, jos haluaa lisää voimaa.

                                Realismi saattaa kuulostaa tylsältä ja sitähän se tietenkin onkin. Mutta järki päässä...

                                Comment

                                Working...
                                X