e39 etuiskarin yläpään irroitus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mika S
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 9

    #1

    e39 etuiskarin yläpään irroitus

    Oisko hyviä vinkkejä yläpään kiinnitysmutterin aukaisuun. Onko jostain saatavilla työkalua, jolla onnistuu helposti ? Siinähän on 7 mm kuusiokoloakseli ja sen ympärillä sitten 22 mm mutteri eli kaiken järjen mukaan pitäisi vääntää molempia yhtä aikaa eri suuntiin ja kun mutteri on siellä syvennyksessä, niin hankalaksi menee perinteisillä työkaluilla.

    Onko helpompi löysätä silloin kun yläpää on vielä kiinni vai onko parempi irrottaa koko iskaripaketti ensin ?

    Kiitokset neuvoista.
  • seidltuning
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1941
    • Vantaa

    #2
    tolppa irti.
    puristimilla kasaan.
    mutterimopolla auki.
    siinä älä poikkea tästä
    G30 530e Sedan
    E30 325i Cabriolet

    Comment

    • pt.
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 122
      • Kouvola

      #3
      Mutta voit myös löysätä sen paikallaan ollessaan, jolloin ei tarvitse pitää iskarin putkea paikallaan, vaan riittää, kun kääntää hylsyllä mutteria.

      Comment

      • Aksa P
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 394
        • Sawo

        #4
        Originally posted by seidltuning View Post
        tolppa irti.
        puristimilla kasaan.
        mutterimopolla auki.
        siinä älä poikkea tästä
        Kuten edellä, mutta...

        Jos tota "mutterimopoa" ei löydy, niin putkipihdeillä kiinni iskarin varresta (aivan ylhäältä, ettei mahdollisesti tulevat jäljet riko iskarin stefoja) ja sitten hylsyllä mutteri auki.
        Last edited by Aksa P; 12-04-2007, 19:22.
        "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

        Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
        E21 M50B20
        E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
        E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
        E34 10/1990 520i
        Honda Prelude EX vm.-83 1.8

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #5
          Originally posted by pt. View Post
          Mutta voit myös löysätä sen paikallaan ollessaan, jolloin ei tarvitse pitää iskarin putkea paikallaan, vaan riittää, kun kääntää hylsyllä mutteria.
          Kannattaa nimen omaan löysätä, mutta ei kannata ottaa mutteria kokonaan pois, koska voi olla aika vittumainen siitä eteenpäin sitten jatkaa hommia.

          Joissain autoissa, esim. E36:ssa iskarin voi hätätilassa purkaa ottamalla yläpään mutterin kokonaan pois, ja sitten vasta irroittaa tolpan alapäästä. Helpottaa tietty, jos käytössä on kunnollinen jousipuristin.


          Comment

          Working...
          X