Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Touringin facelift-valojen lisävastus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2324
    • Uusimaa

    E39 Touringin facelift-valojen lisävastus

    Milläs keinoilla olette viritelleet Touringin faceliftin ledi-parkit toimimaan ilman vikailmoituksia? Toimisikos ne suosiolla, jos laittaisi led-parkkien napojen rinnalle 10W/33ohmia -lankavastukset? Kuumeneekohan tuollaiset kuinka paljon? Mitään lisälamppuvirityksiä ei viitsisi rakennella.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin
  • jartsa02
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 1131
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by JKK View Post
    Milläs keinoilla olette viritelleet Touringin faceliftin ledi-parkit toimimaan ilman vikailmoituksia? Toimisikos ne suosiolla, jos laittaisi led-parkkien napojen rinnalle 10W/33ohmia -lankavastukset? Kuumeneekohan tuollaiset kuinka paljon? Mitään lisälamppuvirityksiä ei viitsisi rakennella.
    Viimeksi tuli laitettua jonasg:lle noihin facelift-takavaloihin 9W/47ohmia, toi pikkasen isompi vastus toimii kanssa ja se ei kuumene ihan niin paljoo kuin toi 33 ohminen.
    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      #3
      Mulla on 5w poltimot. Voi nuo vastukset olla kuitenkin parempi ratkaisu..?
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • jartsa02
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 1131
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Stone View Post
        Mulla on 5w poltimot. Voi nuo vastukset olla kuitenkin parempi ratkaisu..?
        Joo, noi 5 wattiset lamput käy sen verran kuumana että siinä sulaa muovit jos ovat liian lähellä lamppua. Noi 47 ohmiset vastukset ei lämpee lähellekään niin paljon.
        BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2324
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by jartsa02 View Post
          ...toi pikkasen isompi vastus toimii kanssa ja se ei kuumene ihan niin paljoo kuin toi 33 ohminen.
          Uskaltaakos tuon vastuksen tinata suoraan sinne ns. piirilevylle, vai kannattaako johtaa lämmittämään jotain hieman turvallisempaa avarampaa tilaa? Mutta 47 ohmisellako pelittää ok, eikä herjoja tule ruutuun?
          BMW G30 530e X-Drive

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7431
            • Oulu

            #6
            Sama homma ois itelläki ohjelmassa.

            Originally posted by JKK View Post
            Mutta 47 ohmisellako pelittää ok, eikä herjoja tule ruutuun?
            Mulla näytti olevan edellisen omistajan (säästöbudjetin ) jäljiltä 4W parkkilamput (pitäs olla H6W) ja niillä ei herjaa. Eikös tuo 47 ohmia vastaa suunnilleen tuota 4W tehoa (jos 14V jännitteellä laskee). Ja koska se ledikin vie kuitenkin varmaan lähemmäs 1W tehoa niin luulisin että jopa 3W hukkaaminen vastuksessa riittäis, eli joku ~65 ohmia vois vielä toimia. Mutta en nyt muista miten noi vastusten vakiokoot menee, eli löytyykö tollasia mistään ilman rakentelua useammasta.

            EDIT: 68 ohmia näyttäs löytyvän, mutta eipä sitten voi varmasti sanoa riittääkö se enää. Kuumenis kuitenkin vähemmän kuin 47 ohminen. Pitää ostaa molempia jos löytyy ja kokeilla.

            EDIT2: Ajattelin etuvaloja, mutta tässä olikin kyse takavaloista.
            Last edited by Petri.Kekkonen; 15-04-2007, 19:06.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Tuossa hyvät ohjeet

              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • jartsa02
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 1131
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by JKK View Post
                Uskaltaakos tuon vastuksen tinata suoraan sinne ns. piirilevylle, vai kannattaako johtaa lämmittämään jotain hieman turvallisempaa avarampaa tilaa? Mutta 47 ohmisellako pelittää ok, eikä herjoja tule ruutuun?
                En tiiä mahtuuko noi 9/10 wattiset vastukset sinne sisälle , ne tuli laitettua sinne piuhojen väliin vähän kauemmaksi avarampaan tilaan tossa viimeksi. 47 ohmisella pelittää ainakin varmasti eikä herjoja tule, ehkä joku isompikin vastus voi pelata .. en tiiä tarkkaan niistä kun ei oo tullut kokeiltua isommilla vastus-arvoilla.
                BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                Comment

                • maanlu
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 255
                  • Pohjanmaa

                  #9
                  Kokeilin 47ohmisella ja veikkaan että pitemmän päälle muovit sulaa jos pääsee vastaamaan,laitoin 220ohmiset niin ei lämpiä yhtään mutta tekee käynnistettäessä herjan ja häviää pois.valojen kirkkauden väreily hävisi noilla 220 omisilla.
                  tietysti jos alkaa viritteleen johtoja niin sitten se on sama jos laittaa ne 47 ohmiset niin ei tule sitä sekunnin pituista herjaa check controliin kun laittaa auton käyntiin.
                  E34 M5
                  E61 535D

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎