Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 sadetunnistimen toiminta> toimimattomuus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jarkkil
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 264

    e39 sadetunnistimen toiminta> toimimattomuus..

    Eipä ole hirveesti vettä sadellut ja toimimattomuus ei ole juuri haitannut mutta nyt kun vettä tulee kun esterin sieltä... Alkaa häiritsee.. Eli asiaan. Autossani on/oli sateen mukaan säätyvä pyyhkijän nopeus joka on lakannu pelittämästä. Lueskelin aikaisempia juttuja aiheesta ja resetoin ja ohjelmoin pyyhkijät ohjeitten mukaan josta kummiskaan ei ollut mitään hyötyy. Tosin en ole varma onistuiko se kun siinä pitää olla kohtuullisen nopee.. Nyt on sellainen muistikuva että "vika" olisi tullut vikakoodien ja kielenvaihdon aikoihin. Onko mahdollista että asialla olisi jotain tekemistä toimimattomuuden kanssa:think Tai ehdottakaa jotain muuta..
    Last edited by jarkkil; 21-04-2007, 22:49.
  • Tontsa
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 201
    • Uusimaa

    #2
    Ikkuna tietysi pesty,eikä löydy kiveniskemää sensorin kohdilta...

    edit: Tossa vielä ohjeet,jos joudut vaihtohommiin http://www.bimmerboard.com/forums/posts/247857
    Last edited by Tontsa; 22-04-2007, 09:45.
    Audi S3 -07

    Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
    Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
    Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
    BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
    BMW 530dA -00, Audi S3 -07

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Ei sillä ole mitään yhteyttä kielenvaihdon/vikakoodien luvun kanssa, pitäisi katsoa vikakoodit uudestaan sadetunnitimesta jos sieltä jotain löytyis tai jos ei niin kokeilla initialisoida/resetoida se.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • jarkkil
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 264

        #4
        Originally posted by Tontsa View Post
        Ikkuna tietysi pesty,eikä löydy kiveniskemää sensorin kohdilta...

        edit: Tossa vielä ohjeet,jos joudut vaihtohommiin http://www.bimmerboard.com/forums/posts/247857
        Juu kyllä on tsekattu

        Comment

        • jarkkil
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 264

          #5
          Originally posted by Rahu View Post
          Ei sillä ole mitään yhteyttä kielenvaihdon/vikakoodien luvun kanssa, pitäisi katsoa vikakoodit uudestaan sadetunnitimesta jos sieltä jotain löytyis tai jos ei niin kokeilla initialisoida/resetoida se.
          Sitä resetointia juuri ajattelin , jos se on onnistuttu tekee sillon huollon/vikakoodien luvun yhteydessä.. Meinaatko tolla resetoinnilla juuri sitä viiksen rukaamista edestakas tietyn ajan kuluessa? (nollaus ja ohjelmointi)

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by jarkkil View Post
            Sitä resetointia juuri ajattelin , jos se on onnistuttu tekee sillon huollon/vikakoodien luvun yhteydessä.. Meinaatko tolla resetoinnilla juuri sitä viiksen rukaamista edestakas tietyn ajan kuluessa? (nollaus ja ohjelmointi)
            Sitä tuskin on huvikseen tehty vikakoodien luvussa, en tiedä mitä tuo viiksen rukaaminen oikeasti auttaa, auttaako mitään.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • -Markus-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1463
              • Ihan Savossa

              #7
              Vaihdappa vaikka ensiks se rele sieltä konehuoneesta apukuskinpuolelta. Auttoi vastaavassa tapauksessa minulla. Taitaa olla siellä samassa tilassa missä "boxi"/"lastu" sijaitsee. Jos en nyt ihan väärässä ole...

              Tais maksaa alkuperäisenä jotain 16 euroa ko. rele.

              Ford Mondeo Mk3 STW
              VW E-Golf 2015
              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by -Markus- View Post
                Vaihdappa vaikka ensiks se rele sieltä konehuoneesta apukuskinpuolelta. Auttoi vastaavassa tapauksessa minulla. Taitaa olla siellä samassa tilassa missä "boxi"/"lastu" sijaitsee. Jos en nyt ihan väärässä ole...

                Tais maksaa alkuperäisenä jotain 16 euroa ko. rele.
                Kyseinen rele ohjaa ainoastaa pyyhkijöiden moottoria eikä siten ole missään tekemisissä sadetunnistimen kanssa.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • jarkkil
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 264

                  #9
                  Originally posted by Rahu View Post
                  Sitä tuskin on huvikseen tehty vikakoodien luvussa, en tiedä mitä tuo viiksen rukaaminen oikeasti auttaa, auttaako mitään.
                  Juu en tosiaan luule että sitä huvikseen on tehty. Siellä sattu oleen sillo jotai harjoittelija poikii jotka purkivat/koodasivat autoni ja eivät välttämättä tuntunu tietävän siitä aiheesta juurikaan mitää. Sanakirjaa käytettiin varmaan joka kohdassa kun ei ymmärretty softan kieltä (englanti) Katselin lukua sivusta ja sain sellaisen kuvan että oli vähän hakusessa.. Siellä oli kohtia "rastia ruutuun" mistä sai valita jotain auton toimintoja jotka halusi ottaa käyttöön. Siitä sain kuvitelman että jos rasti jäi kyseisen toiminnon kohdalta pois.. Valo automatiikkakin kytkettiin sillon vasta päälle..
                  ja siitä viiksen rukaamisesta.. jostain luin että se olisi automatiikan nollaus ja ohjelmointi...

                  Comment

                  • -Markus-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1463
                    • Ihan Savossa

                    #10
                    Originally posted by Rahu View Post
                    Kyseinen rele ohjaa ainoastaa pyyhkijöiden moottoria eikä siten ole missään tekemisissä sadetunnistimen kanssa.
                    Jaa. Autto kuitenkin mulla sellaseen vaivaan, että kun laitto tuohon "sadetunnistin" asentoon, niin pyyhkijät saattoi muutaman kerran toimia oikein, mutta sitten alkoi pyyhiä jatkuvasti vaikka ei ollut sateesta tietoakaan.

                    Ja tuon releen vaihdon jälkeen toiminta korjaantui.

                    Ford Mondeo Mk3 STW
                    VW E-Golf 2015
                    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                    Comment

                    • jarkkil
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 264

                      #11
                      Kai se pitää vaan taas mennä vinkkeli koodien luku hetkeen jos on sattunu menee käpy karporaattoriin... No joo.. Mitä ihme laitteita tarvitaan että vikakoodit pystyis lukee omalla kannettavalla.. eletäänhän sentään piratismin kulta-aikoja... Se kaapeli ainakin tarvitaan ,mitä muuta? Tällä foorumilla on ilmeisesti monia jolla on kotikonstein samat vehkeet kun valtuutetulla huollolla??

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9158
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by jarkkil View Post
                        Kai se pitää vaan taas mennä vinkkeli koodien luku hetkeen jos on sattunu menee käpy karporaattoriin... No joo.. Mitä ihme laitteita tarvitaan että vikakoodit pystyis lukee omalla kannettavalla.. eletäänhän sentään piratismin kulta-aikoja... Se kaapeli ainakin tarvitaan ,mitä muuta? Tällä foorumilla on ilmeisesti monia jolla on kotikonstein samat vehkeet kun valtuutetulla huollolla??
                        Perusvikakoodit ja nollaukset onnistuu kyllä esim. Carsoftilla kaapelin kera. On kuitenkin paljon sellaisia toimenpiteitä, jotka onnistuvat vain merkkiliikkeen DIS:llä (esim. laitteiden koodaukset ja monet testifunktiot). Vastaavia vehkeitäkin on saatavilla, mutta usean kiloeuron hinnan takia ei ole mitään järkeä hommata muuten kuin ammattimaiseen käyttöön.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • jarkkil
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 264

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Perusvikakoodit ja nollaukset onnistuu kyllä esim. Carsoftilla kaapelin kera. On kuitenkin paljon sellaisia toimenpiteitä, jotka onnistuvat vain merkkiliikkeen DIS:llä (esim. laitteiden koodaukset ja monet testifunktiot). Vastaavia vehkeitäkin on saatavilla, mutta usean kiloeuron hinnan takia ei ole mitään järkeä hommata muuten kuin ammattimaiseen käyttöön.
                          Onkos tämä juuri sellainen..

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9158
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by jarkkil View Post
                            Siis merkkiliikkeen DIS:in korvaaja? Ei ole! Tuolla voidaan ilmeisesti ohjelmoida moottorinohjauksen (DME/DDE) karttoja.

                            Tässä yksi DIS:in korvaaja. KLIK

                            Peruskoodinlukuun ja nollaukseen riittää ohjelman lisäksi multiplexeri ja piuhasarja. Esim. tuosta. KLIK
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • jarkkil
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 264

                              #15
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Siis merkkiliikkeen DIS:in korvaaja? Ei ole! Tuolla voidaan ilmeisesti ohjelmoida moottorinohjauksen (DME/DDE) karttoja.

                              Tässä yksi DIS:in korvaaja. KLIK

                              Peruskoodinlukuun ja nollaukseen riittää ohjelman lisäksi multiplexeri ja piuhasarja. Esim. tuosta. KLIK
                              Siis ihan peruskoodin lukuun ajattelin, ei missään nimessä mitään ammatti laitetta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎