OK, eli tämä oire on sitten ratkaistu kun sain auton ylös nosturilla ja pääsi kurkkamaan auton alle. Sinänsä hauskaa että merkkiliikkeen kaverit eivät nähneet auton alustassa mitään poikkeavaa ;\. Eli homman nimi oli se että takimmainen "lämpäsuoja" auton alla oli repeytynyt irti kiinityksistään (lue: kaksi pulttia) ja mukavasti hankasi kardaania vasten sen pyöriessä ja aiheutti pyörieessään mielenkiintoista ääntä. No, vika ei ole iso mutta hieman ilkeä ja täytyy taas kerran todeta että merkkihuollon jepet taitaa kyllä olla sokeita kaikelle joka ei liity huolto-ohjelman mukaiseen huoltoon koska eivät tuollaista huomaa jonka itse näin about kahdessa sekunnissa kun sain auton ylös.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530dA ulina ratkaistu....
Collapse
X
-
Apulaitteiden hihnojen rullat? villi veikkaus...
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
-
-
Originally posted by veku View PostVeikataan vaikka turboa,vai kuuluuko ääni edes turbon läheltä
Vedot tallessa ?
Ääntä on hieman vaikea kuvailla mutta jonkinlaista ulisevaa kahinaa se on.Last edited by hurtta; 25-04-2007, 19:13.
Comment
-
-
Tuota ulisevaa ääntä kuuluu jälleen ja ainoastaan "nätisti" pintakaasulla liikkeelle lähdettäessä. Ääni ei tuntuisi tulevan keulasta vaan jostain muualta mutta havainnollistaminen on hieman hankalaa. Jos liikkeelle lähtee reippaammalla kaasulla niin ääntä ei kuulu. Käsijarru se ei ole eikä oikein kivikään missään jarrusatulan välissä joka pitää enemmänkin kirskuvaa ääntä.
Ääni on siis jonkinlainen ulina jossa on aavistus jotain metallista sävyä vähän kuin joku resonoisi mutta selvästi kuitenkin uliseva. Lisäksi kuulostaa vähän siltä kuin ääni kaikuisi jossain peltisen/metallisen kotelon sisällä.
Onkos kellään vihjeitä mikä voisi mahdollisesti resonoida ja onko vaihdelaatikossa tai voimansiirrossa mitää sälää mikä voisi tuollaisen äänen antaa? Ääni ei siis kuulu kun ajelee reippaasti ja kaikki tuntuisi pelaavan ihan OK kuten ennenkin.
Comment
-
-
Minulla oli myöskin pari vuotta sitten outoa ulinaa e30:ssä. Kuulosti ihan laturin hihnalta, mutta tuli jostain muualta. Vikaa ei löytynyt mistään. Vaihdoin seuraavana kesänä kardaanin tukilaakerin, jota epäilin jo talvella. Ei ole ulissut enää. Ihan se oli päällisin puolin ehjä, mutta siinä tuntui kyllä hieman "pykälää" kun pyöritteli irrallaan. Ikävä vaan mennä vaihtamaan / vaihdattamaan, jos ei olekaan vikaa siellä...:think Mutta näin mulla.
Tietysti jos ulisee myös paikallaan, niin silloin ei ole ainakaan kardaanin laakeri.
Comment
-
-
Originally posted by TomiK View PostMinulla oli myöskin pari vuotta sitten outoa ulinaa e30:ssä. Kuulosti ihan laturin hihnalta, mutta tuli jostain muualta. Vikaa ei löytynyt mistään. Vaihdoin seuraavana kesänä kardaanin tukilaakerin, jota epäilin jo talvella. Ei ole ulissut enää. Ihan se oli päällisin puolin ehjä, mutta siinä tuntui kyllä hieman "pykälää" kun pyöritteli irrallaan. Ikävä vaan mennä vaihtamaan / vaihdattamaan, jos ei olekaan vikaa siellä...:think Mutta näin mulla.
Tietysti jos ulisee myös paikallaan, niin silloin ei ole ainakaan kardaanin laakeri.
Joo, ei ulise paikallaan kun antaa kierroksia koneelle enkä oikein jaksa uskoa kardaanin tukilaakeria. Oireet ei oikein ole sellaisia eikä oikein näillä kilometreilläkään pitäisi mennä ko. laakeri - tosin ei kyllä milkään muukaan
Comment
-
-
Mitenkäs olisi pieni välys vaihdelaatikon rattaissa? Minulla oli edellisessä M3:ssa kyseinen vika. Äänti ainoastaan pintakaasulla, vedättäessä laatikon rattaat kiristyi ja ääni hävisi, vapaalla ei myöskään ääntänyt.
Jos laatikosta peräisin niin en tekisi mitään. Korjaaminen hankalaa ja kallista ja uusi laatikko maksaa pirusti. Voi olla, että kestää vielä pitkään, minulla ei ainakaan ääni muuttunut mihinkään reilun 10 tkm aikana.
Comment
-
-
Originally posted by hurtta View PostJoo, ei ulise paikallaan kun antaa kierroksia koneelle enkä oikein jaksa uskoa kardaanin tukilaakeria. Oireet ei oikein ole sellaisia eikä oikein näillä kilometreilläkään pitäisi mennä ko. laakeri - tosin ei kyllä milkään muukaan
Comment
-
-
Originally posted by hurtta View PostJaa, otin virrat pois pirssistä 15 minuutiksi resetoidakseni lootan yms. heebelit. Olikos se niin että vartin ilman sähköä jotkin kompuutterit (lootan ohjaus) resetoituu vai oliko se vaan urbaanilegendaa? Jos ei vartilla niin millä ajalla sitten?F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostMulle kertoi BMW-huollossa että puoli tuntia akun navat irti ja + ja miinus kaapeli yhteen siksi aikaa niin suurin osa nollaantuu mm vaihelaatikko aloittaa ko tempauksen jälkeen opiskelun uusille ajotyyleille kuten stepillä on tapana.
Comment
-
-
OK, eli tämä oire on sitten ratkaistu kun sain auton ylös nosturilla ja pääsin kurkkamaan auton alle. Sinänsä hauskaa että merkkiliikkeen kaverit eivät nähneet auton alustassa mitään poikkeavaa ;\. Eli homman nimi oli se että takimmainen "lämpösuoja" auton alla oli repeytynyt irti kiinityksistään (lue: kaksi pulttia) ja mukavasti hankasi kardaania vasten sen pyöriessä ja aiheutti pyörieessään mielenkiintoista ääntä. No, vika ei ole iso mutta hieman ilkeä ja täytyy taas kerran todeta että merkkihuollon jepet taitaa kyllä olla sokeita kaikelle joka ei liity huolto-ohjelman mukaiseen huoltoon koska eivät tuollaista huomaa jonka itse näin about kahdessa sekunnissa kun sain auton ylös.
Comment
-
Comment