Ykkönen ja kakkonen meinaa takellella ja vaatii monesti voimaa ja kepin vatkausta, että saa pykälää silmään. Etenkin, kun pysähdytään liikennevaloihin ja pitäisi saada ykkönen pesään, joutuu monesti yrittämään kovastikin.. Myös nopeat vaihdot kiihdyttäessä on melko hankalia.
Vaiva alkoi auton ensimmäisenä talvena Suomessa 3 vuotta sitten. Ongelman ilmettyä vaihdatin lootaan öljyt merkkiliikkeessä. Ei helpottanut.
Sen jälkeen lootaan on reilu vuosi sitten kytkinrempan yhteydessä vaihdettu Castrolin Transmax Z öljyt ja laitettu RVS aineet sekaan. Parani tilapäisesti, mutta tuntuu että taas pahenemaan päin.
Lueskelin suunnilleen kaikki vähääkään aihetta liippaavat threadit ja ajattelin vielä kokeilla monien ylistämää Redlinen MTL:ää. Ainoa mutta on se, kun lootan kyljessä on oranssi tarra ja ATF teksti. Onko mitään haittaa, jos vaihdan nuo öljyt Redlinen MTL:ään? Pitäisikö loota pestä jotenkin sisältä, vai riittääkö että valuttaa huolella kaikki mitä tulee pois?
Ainakin redlinen myyntipuhe lupailisi jotain parannusta asiaan: http://www.roadmachine.fi/mtl.html
Etenkin seuraava kohta pisti miettimään josko johtuisi nimenomaan ATF öljystä:
"Kaikki öljyt ovat liukkaita, ja useimmiten mitä liukkaampia sen parempi. Manuaalivaihteiston kohdalla tilanne on kuitenkin toisenlainen. Manuaalivaihteistossa synkronointi vaatii tietyn kitkan. Liukkaat voiteluaineet kuten hypoidiöljyt ja ATF aiheuttavat liian hitaan synkronoinnin, johtaen synkronirenkaan nopeaan kulumiseen. MTL ja MT-90 kitkakerroin on suurempi kuin perinteisillä öljyillä, mahdollistaen nopean ja varman synkronoinnin"
Vaiva alkoi auton ensimmäisenä talvena Suomessa 3 vuotta sitten. Ongelman ilmettyä vaihdatin lootaan öljyt merkkiliikkeessä. Ei helpottanut.
Sen jälkeen lootaan on reilu vuosi sitten kytkinrempan yhteydessä vaihdettu Castrolin Transmax Z öljyt ja laitettu RVS aineet sekaan. Parani tilapäisesti, mutta tuntuu että taas pahenemaan päin.
Lueskelin suunnilleen kaikki vähääkään aihetta liippaavat threadit ja ajattelin vielä kokeilla monien ylistämää Redlinen MTL:ää. Ainoa mutta on se, kun lootan kyljessä on oranssi tarra ja ATF teksti. Onko mitään haittaa, jos vaihdan nuo öljyt Redlinen MTL:ään? Pitäisikö loota pestä jotenkin sisältä, vai riittääkö että valuttaa huolella kaikki mitä tulee pois?
Ainakin redlinen myyntipuhe lupailisi jotain parannusta asiaan: http://www.roadmachine.fi/mtl.html
Etenkin seuraava kohta pisti miettimään josko johtuisi nimenomaan ATF öljystä:
"Kaikki öljyt ovat liukkaita, ja useimmiten mitä liukkaampia sen parempi. Manuaalivaihteiston kohdalla tilanne on kuitenkin toisenlainen. Manuaalivaihteistossa synkronointi vaatii tietyn kitkan. Liukkaat voiteluaineet kuten hypoidiöljyt ja ATF aiheuttavat liian hitaan synkronoinnin, johtaen synkronirenkaan nopeaan kulumiseen. MTL ja MT-90 kitkakerroin on suurempi kuin perinteisillä öljyillä, mahdollistaen nopean ja varman synkronoinnin"
Comment