Announcement

Collapse
No announcement yet.

kylkilistojen ehostus/irroitus e39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tero_v
    BTCF Member
    • Sep 2006
    • 970
    • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

    kylkilistojen ehostus/irroitus e39

    eli muoviset kylkilistat pitäis saada takaisin mustiksi, kun aurinko ja muut sääolot on ajan saatossa muuttaneet listat ruman harmaiksi. muovin hoitoaineita on kokeiltu, mutta ei vaikutusta. olisiko teillä neuvoja ongelmaan?

    niin ja miten nuo e39:sin kylki ja puskurin listat lähtee irti. ku pitäs pikkusen heittää uutta maalia auton ongelma kohtiin. esim. kuskin oven sauma ruosteessa.
    E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
    650hp/850nm 1.8bar
    1/4m 11.48s/208km/h
    100-150km/h 2.01s
    100-200km/h 6.99s


    EX jatkeet:
    e39 528 M-Sport -99
    e36 318is "M-sport" -92
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9139
    • Oulu

    #2
    Wurth Muovinkiillotusaine

    Originally posted by tero_v View Post
    eli muoviset kylkilistat pitäis saada takaisin mustiksi, kun aurinko ja muut sääolot on ajan saatossa muuttaneet listat ruman harmaiksi. muovin hoitoaineita on kokeiltu, mutta ei vaikutusta. olisiko teillä neuvoja ongelmaan?

    niin ja miten nuo e39:sin kylki ja puskurin listat lähtee irti. ku pitäs pikkusen heittää uutta maalia auton ongelma kohtiin. esim. kuskin oven sauma ruosteessa.
    Oletko kokeillut Wurth Muovinkiillotusainetta? Sillä olen ainakin itse saanut hyviä tuloksia harmaantuneiden muovi- ja kumiosien elvytyksessä. Listat kannattaa ensin putsata esim. rasvaa poistavalla Fairyllä mikrokuituliinan kera. Sitten sienellä hierotaan ainetta pintaan. Annetaan hetken imeytyä ja pyyhitään puuvillakankaalla ylimääräiset pois.

    Samaisella aineella sain erinomaisen tuloksen E39 sisustan muoviosille. Myös hankalat kumipintaiset yläosat palautuivat lähes mustiksi. Eikä ylimääräistä kiiltoa jäänyt, kun froteepyyhkellä pyyhki ylimääräiset pois. Mainittakoon "allergisille", että aine on täysin silikoniton.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • iikka
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2597
      • Oulu

      #3
      enpäs juuri nyt muista millasta muovii noi listat on e39 mutta veikkaisinpa että ne voi myllyttää!! sittenhän niistä tulee niinkuin uudet!!
      Speed costs, how fast you wanna go?

      Comment

      • bimmer_e39
        Newbiemmer
        • Mar 2007
        • 14

        #4
        kokeileppa lykätä listan päästä luulisin et sillee ne lähtee irti!!!
        e39 528ia touring vm-97
        ----------------------
        ex.e34 525i vm-91
        ex.e30 318is vm-90

        Comment

        • T.H.O.M.A.S
          Bimmer Rookie
          • Jun 2006
          • 92

          #5
          No niin nyt pitäisi saada oven ulkolista irti E39:stä eli lähteekö nuo oven keskellä olevat mustat lista irti ihan vaan päästä työntämällä/vetämällä? Pitää kysyä ennenkuin on taas tuhottu jotain harjoitellessa:think


          E39 -97 sedan

          Comment

          • Max
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 994
            • Kotona

            #6
            Tässä ohjetta, josta näet kyljen, jossa näkyy ovessa klipsien reiät. Eli lähtee irti varovasti vetävällä.

            Comment

            • zaci
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 459
              • Kuopio

              #7
              Nostat varovasti listan takapäästä (siis kyljestä poispäin, ei ylöspäin tm) niin nastat lähtee paikoiltaan ja etenet eteenpäin. Muistat vaan taivutella listat suoriksi oikeaan muotoon ennen kun lyöt kiinni, koska irroittaessa ne saattavat vääntyillä todella ruman näköisiksi.
              BMW F20 120xDa 2016 140kW

              Comment

              • Kentsu
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 1397
                • Tuusula

                #8
                Voisko joku vielä vahvistaa miten noita puskurin listoja uskaltaa repiä? Tuossa linkissä sitä ei oikein selitetä
                Originally posted by Max View Post
                Tässä ohjetta, josta näet kyljen, jossa näkyy ovessa klipsien reiät. Eli lähtee irti varovasti vetävällä.
                Ex: 523iA '97, 520iA '89
                /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7397
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Kentsu View Post
                  Voisko joku vielä vahvistaa miten noita puskurin listoja uskaltaa repiä? Tuossa linkissä sitä ei oikein selitetä
                  Ainakin mulla M-takapuskimen listat lähti ihan nätisti kun vaan kampes meisselillä toisesta päästä alkuun. Siellä alareunassa oli jopa sellainen valmis kolo mihin meisselin sai hyvin sopimaan. Eivät olleet mitenkään ylivoimaisen tiukassa.

                  En tiedä onko vakiopuskimessa sitten jotain eroa...
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • T.H.O.M.A.S
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2006
                    • 92

                    #10
                    Kiitti ohjeistuksesta eiköhän ne siittä irtoa ehjänä

                    Comment

                    • O.K.
                      Moderator
                      • Nov 2003
                      • 4854
                      • Espoo

                      #11
                      Nostetaas tätä aihetta. Eli olisi edessä harmaantuneiden listojen ehostusta. Lisäksi pitäisi saada B-pilarin muovi ja ovenkahvat takaisin mustiksi (eri muovilaatu kuin listoissa?)

                      Tähän mennessä on löytynyt listoihin kemikaalisuositukseksi Autoglymin Bumper Care. Lisäksi luin toiselta foorumilta, että jonkun mukaan tuo alkaa pysyä muutaman kerran jälkeen paremmin, ettei tarvitse olla joka pesun jälkeen ainetta laittamassa. Voisi siis olla se fiksuin vaihtoehto. Toisaalta löysin myös vinkin käyttää kuumailmapuhallinta, jonka siis pitäisi palauttaa muovin mustuus ja näin ollen ei tarvitsisi vedellä aineita pesun jälkeen.

                      Onko mitä kokemuksia tuosta Autoglymistä tai kuumailmapuhaltimesta?
                      Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                      Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                      E34 525i

                      Comment

                      • Alfredson
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2007
                        • 463
                        • Uusimaa

                        #12
                        Originally posted by O.K. View Post
                        Nostetaas tätä aihetta. Eli olisi edessä harmaantuneiden listojen ehostusta. Lisäksi pitäisi saada B-pilarin muovi ja ovenkahvat takaisin mustiksi (eri muovilaatu kuin listoissa?)

                        Tähän mennessä on löytynyt listoihin kemikaalisuositukseksi Autoglymin Bumper Care. Lisäksi luin toiselta foorumilta, että jonkun mukaan tuo alkaa pysyä muutaman kerran jälkeen paremmin, ettei tarvitse olla joka pesun jälkeen ainetta laittamassa. Voisi siis olla se fiksuin vaihtoehto. Toisaalta löysin myös vinkin käyttää kuumailmapuhallinta, jonka siis pitäisi palauttaa muovin mustuus ja näin ollen ei tarvitsisi vedellä aineita pesun jälkeen.

                        Onko mitä kokemuksia tuosta Autoglymistä tai kuumailmapuhaltimesta?
                        Itse vedin oman E39:n listat, jotka eivät olleet mitenkään katastrofikunnossa, mutta selvästi menettänyt tummuuttaan, niin SONAXin muovikiillotusgeelillä. Sienellä kun veti sitä listoihin ja pilareihin niin olin TODELLA yllättynyt. Skeptisesti katsoin että mahtaako pysyä noin mustana kuin hetken mutta kyllä ne vaan pysyi ja on edelleen, nyt pesin auton ja vedin uudestaan taas, vaikkei varsinaista tarvetta ollutkaan.

                        Ei varmastikkaan ole parasta ainetta varsinkaan jos on oikeasti kulahtaneet muovit (tai mistä sitä tietää) mutta itse olen todella tyytyväinen, etenkin kun aine oli TODELLA helppotöistä, sieneen geeliä, veto, ja se on siinä. Tietysti pinta pitää olla puhdas.
                        Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                        Comment

                        • mikron
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 2170
                          • Himas

                          #13
                          Originally posted by O.K. View Post
                          Onko mitä kokemuksia tuosta Autoglymistä tai kuumailmapuhaltimesta?
                          Ei kokemusta, mutta mullekin on suositeltu tota kuumailmapuhallinta. En ole vaan saanut vielä aikaseksi. Ite luulisin, että se on paras tapa.
                          F11 530dA xDrive M-sport -13
                          Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                          Ex: E38 740iA -98
                          Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                          Ex: E39 523i -96
                          Ex: E34 520i -89

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎