Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 , reaktiotankojen vaihto? onnistuuko aloittelijalta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AkiV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 329

    E39 , reaktiotankojen vaihto? onnistuuko aloittelijalta?

    niin... onnistuuko moinen ihan kotioloissa, tarviiko keula saada kokonaan ilmaan?
    olisko jollain vinkata realoem:stä oikea osa?

    alatukivarsien vaihto mielessä kanssa... olisko se pahempi/helmpompi nakki?

    kiva olis itse koittaa jotain tehdä nääs

    en searchilla löytänyt kun vinkkejä että olis hyvä ohjeet moisesta jonkun kirjottaa..

    -a-
    E39 530dA Touring -00
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #2
    Onnistuu kotioloissa, mutta kunnollinen tunkki kannattaisi olla jotta saat nostettua keulan ilmaan moottorin alla olevasta pisteestä ja tukevat pukit joiden varaan keulan saa laskettua. Alatukivarret on paljon helpompi vaihtaa, reaktiotankojen vaihto vaatii iskareiden alapään löysäämisen yms. Tukivarsien ja tankojen kiinnityspultit pitää kiristää lopullisesti vasta kun auto on pyörillä. Kartioliitoksia varten pitäisi olla ulosvetäjä tai iso vasara (ja uskallusta käyttää sitä), kuulosuojaimetkin kannattaa laittaa sillä kartioliitos voi pamahtaa aika kovaa kun se aukeaa. Momenttiavainkin tarvitaan. Ja koska nuo osat ovat turvallisuuden kannalta aika oleellisia, niin pitäisi myös tietää mitä tekee. Vaihtoon löytyy TIS:istä ohjeet ja kiristysmomentit.
    E39 528iA

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Ja muistetaan kiristää ne puslienpään pultit vasta auto alaslaskettuna.

      Comment

      • irmeli
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 29
        • Oulu

        #4
        Originally posted by Hemi View Post
        Ja muistetaan kiristää ne puslienpään pultit vasta auto alaslaskettuna.
        Meneekö asennus ihan metsään jos pultit kiristetty keula ylhäällä?

        Comment

        • jappi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 206

          #5
          Originally posted by irmeli View Post
          Meneekö asennus ihan metsään jos pultit kiristetty keula ylhäällä?
          Ei varmaan puslat ole kauhean pitkäikäisiä.

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by irmeli View Post
            Meneekö asennus ihan metsään jos pultit kiristetty keula ylhäällä?
            Puslat hajoaa varsin pian ja toki se vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin kun keulassa on tuennoista johtuvia vääntöjännityksiä(lentävämattofiilis...).

            Comment

            • shotguni
              Bimmer Rookie
              • Mar 2007
              • 70

              #7
              ja nois reaktiotangoissahan on kiinni ne etutuennan helat...ja niitten irroittaminen ja paikalleen laittaminen ilman prässiä ei taida onnistua.

              Comment

              • Vee-eit
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 709
                • Turku

                #8
                Originally posted by shotguni View Post
                ja nois reaktiotangoissahan on kiinni ne etutuennan helat...ja niitten irroittaminen ja paikalleen laittaminen ilman prässiä ei taida onnistua.
                Ostaa sellaiset reaktiotangot joissa on hela paikallaan. Ja sen helan saa vaihdettua ihan ruustukin voimalla, mutta onhan se toki helpompi ja nopeampi prässin avulla.
                Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                Comment

                • AkiV
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2006
                  • 329

                  #9
                  ...ja kun kyseessä aika tärkeät osat niin ehkäpä meneekin sitten osaavan pajan puolelle vaihtoon..
                  E39 530dA Touring -00

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by AkiV View Post
                    ...ja kun kyseessä aika tärkeät osat niin ehkäpä meneekin sitten osaavan pajan puolelle vaihtoon..
                    Varmista sitten, että paja oikeasti on osaava ja tekee asiat ohjeiden mukaisesti.
                    E39 528iA

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎