Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 "palaneen öljyn" haju.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW535
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 167
    • seinäjoki

    E39 "palaneen öljyn" haju.

    elikkä paikallaan ollessa ja kierroksia annettaessa rupeaa haisemaan sellainen palaneen "öljyn" haju..elikkä voisiko nuo "tiivisteet" olla niin lopussa ,että tihkuu öljyä tulppien päälle..? ja muutenkin eikös jos tuo tiiviste tiputtaa tulppien päälle öljyä niin vie tehoakin..potkut kyllä on ihan tallella,mutta vähän koitettiin tuossa sutia niin ei jaksanut edes ykkosellä poltattaa ..luulis 3.5 litraisen kasin nyt vähän jaksavan paremmin ja autohan on tosiaan e39 535i v8. onko kelläkään muulla vastaavaa..?
    TakinKääntö : Chervolet Camaro Z28 350cid Lt1 Manual


    EX : e39 535i v8 " 5xx " Moposport 5-GanG Getriebe

    TalviPommi: Volkswagen Golf 1.0i

    KesäLelu : Suzuki Sv 650cc
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    Mulla 540 E34:ssa vastaavaa,tihkuu öljyä venttiilikopan/koppien välistä kuumalla pakosarjalle...
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09

    Comment

    • Axu83
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 601
      • Vantaa

      #3
      Sama täällä 40:ssä.. Mietin ensin onko sähkön hajua mut kyl se on öljyä. Venakopat vuotaa.
      E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
      E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
      Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
      It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
      And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

      Comment

      • olaus
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 687
        • jyväskylä

        #4
        Vaihdoin juuri itsellenikin venttiilikoppien tiivisteet.
        Pystyy vaihtamaan itse jos vaan jotain näistä ymmärtää.
        Kutoskoneelliseen on helpompi vaihtaa mielestäni.

        Muista uusia samalla ne pulttien kumitiivisteet!

        Comment

        • -Mage-
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 295
          • Vantaa

          #5
          Voisin kanssa veikata venttiilikopan tiivisteitä. Tuntuu olevan varsin yleinen vika, varsinkin e39 8-koneissa. Tiivisteet on melkko helppo vaihtaa mutta yllättävän työlästä, on hieman ahdasta... Kuten edellä mainittiin tiivisteiden lisäksi tosiaan pulttien tiivisteet tulisi vaihtaa, ei muuten kiristy kunnolla kiinni.
          Huonokuntoiset tiivisteet huomaa tulppien koloihin kertyvästä öljystä joka saattaa aiheuttaa pyttyjen "tippumista", sekä ulospäin koneesta vuotavasta öljysta joka palaa kivasti pakosarjan päällä

          Comment

          • BMW535
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 167
            • seinäjoki

            #6
            okei eli en ole sitten ainut joo pitää huomenna käydä laittamassa tilaukseen ja vaihtaa nuo..tuntuu ,että alkaa pyttyjä kummasti vähentymään pelistä..ja eikä tuo hajukaan mukava ole kun joka risteyksessä haisee palanut öljy..
            TakinKääntö : Chervolet Camaro Z28 350cid Lt1 Manual


            EX : e39 535i v8 " 5xx " Moposport 5-GanG Getriebe

            TalviPommi: Volkswagen Golf 1.0i

            KesäLelu : Suzuki Sv 650cc

            Comment

            • Axu83
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 601
              • Vantaa

              #7
              Laitatko Olaus vähän tarkempaa infoa, esim menikö monta päivää ja kaljaa?

              Onko siinä mahiksia rikkoa mitään suurempaa?
              E91 330dA LCI MSport 82tkm *for sale*
              E92 325i Black Coupe 51tkm *sold*
              Listen, and understand. That terminator is out there. It can't be bargained with.
              It can't be reasoned with. It doesn't feel pity, or remorse, or fear.
              And it absolutely will not stop, ever, until you are dead.

              Comment

              • juu-das
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 756
                • Kuopio

                #8
                täälläkin kiinnostas edellämainitut

                Comment

                • LeWe
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 168

                  #9
                  Hommaan menee osien pesuineen pari tuntia. Kuskin puolen koppa hankalenpi poistaa(bensaletkut). Jostosarjan osalta kannattaa avata ne suutinten "klipsut" vaikka vaan toiselta puolelta, niin se paketti nousee helposti pois edestä. Tietty pitää muistaa myös palauttaa ne "klipsut" paikalleen. Silikoonia saa laittaa nokka-akseliporausten kulmiin kannentakapäähän (tiivisteeseen) ja kannen/jakopäänkopan yhdyskohtaan (4kpl) pikkutipat. Kuskin puolelta kannattaa nostaa ylöspäin sitä kiertovesipumppupakettia sen verran ku se vaan nostamalla nousee. Tietty raitisilmasuodattimien kotelot pois, ni vähän enemmän tilaa. Ja muista laittaa takaisin myös koppien/puolien maadoitus.


                  Nimimerkillä torstaina vaihtanut
                  Last edited by LeWe; 20-05-2007, 23:23.

                  Comment

                  • BMW535
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2005
                    • 167
                    • seinäjoki

                    #10
                    NONNIIN! tänään sitten vaihdoin nuo tiivisteet...ei ollutkaan mikään yksinkertaisin juttu.. osia piti purkaa aika lailla...3 tuntia siihen sai tuhlattua ammattimiehen avustamana..ja tosiaan kuskin puoleinen on suorastaa vitt*mainen purettava.. mutta nyt on kiva polkea kaasua kun jo tapahtuukin jotain eli kaksi pyttyä ainakin oli poissa pelistä ,koska tulpat uivat täysin öljyssä ,nyt uudet bochin tulpat ja tiivisteet ja kyllähän tuli kerta heitolla tehoa nyt jaksaa pyörittää tyhjää helposti ( oli pakko kokeilla )


                    EDIT: hävisi muutes samalla tyhjäkäynillä joskus kuulunut "raksutuskin" eli kannattaa vaihtaa uo tiivisteet pelkästään senkin vuoksi ,että pidemmän päälle hajottaa katit..
                    TakinKääntö : Chervolet Camaro Z28 350cid Lt1 Manual


                    EX : e39 535i v8 " 5xx " Moposport 5-GanG Getriebe

                    TalviPommi: Volkswagen Golf 1.0i

                    KesäLelu : Suzuki Sv 650cc

                    Comment

                    • Vehkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2007
                      • 1441
                      • Turku

                      #11
                      Originally posted by BMW535 View Post


                      EDIT: hävisi muutes samalla tyhjäkäynillä joskus kuulunut "raksutuskin" eli kannattaa vaihtaa uo tiivisteet pelkästään senkin vuoksi ,että pidemmän päälle hajottaa katit..
                      Kyselin jo tuossa toisessa topicissa,että mikäköhän mun katit aina hajottaa,niin voisikohan tuo venttiilikopan tiiviste olla juurikin yksi syy:think
                      Meinaan,että oli vähän tulpat öljyssä kun vaihdoin ne joten tiiviste vuotaa...
                      Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                      ex E39 535iA -97
                      sekä x määrä riisikippoja


                      Kesäautona toimii vw kupla -65

                      Comment

                      • BMW535
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 167
                        • seinäjoki

                        #12
                        jep niistähän se varmaankin johtuu..koska kone tiputtaa tiivisteiden välistä öljyä ja kone käy ns "laihalla" ja sitten jotenkin räjäyttää katit kun sinne menee öljyistä bensaa yms..suosittelen vaihtamaan ,koska ei tuo jatkuva kattienkaa vaihtelu varmaan mukavaa ole...ja tiivisteet nyt ei maksanut kuin 80e ,mutta laitto oli aika perseestä.. ja itselläkin ui toinen puoli aivan täysin öljyssä eli oli pyttyjä poissa pelistä raa-asti ja sen kyllä huomasi . ja toinen kannattaa laittaa kunnon bochin kalleimmat tulpat ,eikä mitään pilipali kiinoja nimittäin kyllä niin paljon paremmin tuntuu käyvän
                        TakinKääntö : Chervolet Camaro Z28 350cid Lt1 Manual


                        EX : e39 535i v8 " 5xx " Moposport 5-GanG Getriebe

                        TalviPommi: Volkswagen Golf 1.0i

                        KesäLelu : Suzuki Sv 650cc

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          #13
                          No ei se öljy nyt katalysaattoriin mene, vaikka venttiilikopan tiiviste vuotais kuinka paljon tahansa. Jos jossain sylinterissä on sytytyskatkoksia, niin palamatonta polttoainetta voi tietysti mennä koneesta läpi, ja siitä katalysaattori ei välttämättä tykkää.


                          Comment

                          • V-Power
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2006
                            • 1333
                            • Varsinais-Suomi

                            #14
                            mun pitäis tohon e39 -97 540i:hin vaihdella joku päivä tuo keskustelua herättänyt "kuskin puolen tiiviste" tiivisteet lojuu kaapissa kun ei saa itsestään sen verran irti perkele itse maksoin tiivisteestä 35e lahden mega-autosta.mulla ei kyllä öljy haise yms.mutta kun on pikkusen tiputellut niin se riittää!
                            Voiko toi pitää paikkansa että vuotava venakopan tiiviste voi tiputella pyttyjä pelistä :think
                            E36 95 316i Sedan
                            E39 97 540i Touring
                            E46 99 320Ci Coupe
                            E53 01 X5 4,4 V8
                            E65 05 730d
                            F10 11 523i Sedan
                            F90 08 320i Sedan

                            Comment

                            • BMW535
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2005
                              • 167
                              • seinäjoki

                              #15
                              jeps :=) ei se niinkuin täysin pyttyjä "tiputa" ,en osaa oikeen selittää ,mutta pytyt eivät ole täysillä matkassa jos tulpat uivat kunnolla öljyssä niinkuin mulla oli..omaani ainakin tuli potkua vaikka kuinka tuon vaihdon jälkeen
                              TakinKääntö : Chervolet Camaro Z28 350cid Lt1 Manual


                              EX : e39 535i v8 " 5xx " Moposport 5-GanG Getriebe

                              TalviPommi: Volkswagen Golf 1.0i

                              KesäLelu : Suzuki Sv 650cc

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎