Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 39 530 D touring; Kovil, Fixus vai Brink??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skyhigh
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 64
    • Oulu

    e 39 530 D touring; Kovil, Fixus vai Brink??

    Tsau.

    Siis tarkoitus laittaa irroitettava koukku -02 malliseen touringiin. Mitä olette käyttäneet koukkuna? Onko olemassa mitään mallia, jossa ei tervitsisi tehdä reikää puskurin alaosaan? :think Hinnaltaan Fixus taitaa olla edullisin. Tietoa Oulun seudun asentajista joilla ei mene sormi suuhun...?

    Kiitos pikaisista vastauksista
    F07 530 Gt -11
  • Carman
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 676
    • Vilppula

    #2
    Bosalia on moni suositellut. Alkuperäisosana saatava luukku vaan puskuriin.

    KL-varaosat myy westfaliaa, se ainakin on hyvä.

    Itselle täytyisi myös laittaa koukku touringiin...

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7397
      • Oulu

      #3
      Originally posted by skyhigh View Post
      Onko olemassa mitään mallia, jossa ei tervitsisi tehdä reikää puskurin alaosaan? :think
      Originally posted by Carman View Post
      KL-varaosat myy westfaliaa, se ainakin on hyvä.
      Eikös toi ole orggiskoukun valmistaja? Mulla on orggis ja luukku, eli ei mitään näy normaalisti, mutta siis sedanissa.

      Orggiskoukusta on kuvia ja osanumerot täällä:





      Puskurin luukku näkyy tässä:
      Last edited by Petri.Kekkonen; 24-05-2007, 12:17.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • skyhigh
        Bimmer Rookie
        • May 2007
        • 64
        • Oulu

        #4
        Kiitos vastauksista! Onki näin että orkkisluukun saa jälkeenkin päin asennettua siististi? Näyttää noita vaihtoehtoja olevan ihan kiitettävästi. Kiva olis tietää kokemuksista ennen kuin lähtee summassa ostelemaan...
        F07 530 Gt -11

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7397
          • Oulu

          #5
          Originally posted by skyhigh View Post
          Kiitos vastauksista! Onki näin että orkkisluukun saa jälkeenkin päin asennettua siististi?
          En tiedä pitääkö koko vakiopuskuri vaihtaa luukulliseen vai ei, mutta mun M-Sport-puskimessa tarvitaan vain siitä alaosan muovista luukullinen versio jos luukun haluaa autoon jossa sitä ei ole.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • Jarde
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 446
            • Oulu

            #6
            Kovil ainakin kannattaa unohtaa, ruostuupi perkele niin nopeesti!
            E46 320d sedan vm-02
            museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

            Comment

            • Carman
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2002
              • 676
              • Vilppula

              #7
              Nyt on hankittu Westfalia irroitettava koukku sähkösarjoineen KL-varaosista.
              Oli pirun kallis...

              Ensiviikolla olis kesälomaa joten silloin on hyvää aikaa asentaa.
              Kirjoittelen sitten kokemuksia.

              Comment

              • ////3
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2003
                • 399
                • Lahti

                #8
                Originally posted by Carman View Post
                Nyt on hankittu Westfalia irroitettava koukku sähkösarjoineen KL-varaosista.
                Oli pirun kallis...

                Ensiviikolla olis kesälomaa joten silloin on hyvää aikaa asentaa.
                Kirjoittelen sitten kokemuksia.
                Mitäpä kustansi koukku KL-varaosassa?
                Usvaa putkeen

                Comment

                • Carman
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2002
                  • 676
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by ////3 View Post
                  Mitäpä kustansi koukku KL-varaosassa?
                  Koukku 420€ + sähkösarja 220€...

                  Comment

                  • Carman
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2002
                    • 676
                    • Vilppula

                    #10
                    Nyt on koukku laitettu paikoilleen.
                    Kokonaisuutena ei vaikea homma, mutta työläs kylläkin.

                    Koukku itsessään oli helppo ja melko nopea laittaa.
                    Puskuri irti, törmäysvaimentimet irti, puskurin alumiinirunko päällisestä irti, sahataan reikä muoviin ja alumiiniin (muovipuskurin sisäpuolella hyvin heikot raidat), kootaan puskuri yhteen, koukun palkki kiinnitetään puskuriin, kiinnitetään törmäysvaimentimien tilalle (koriin) vahvikelevyt ja sisäpuolelle U-profiili vahvikkeet, työnnetään puskuri koukkuineen paikoilleen ja kiristetään sisäpuolelta pultit.
                    Siinä pääpiirteissään.

                    Isompi homma oli sähkösarjan laitossa, tai siis sen yhden piuhan vedossa valomodulille repsikan jalkatilaan.
                    Sähkösarja oli JAEGER merkkinen, hyvin alkuperäisen oloinen 13-napaisella pistokkeella.

                    Eilinen ilta ja tämä päivä meni asennukseen, yhteensä reilu 10 tuntia...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎