Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530D ei starttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rle
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 112
    • tampere

    e39 530D ei starttaa

    Mikähän voisi olla syynä starttaamattomuuteen? Virtalukonpohja ja solenoidi on vaihdettu. Virrat menee päälle,mutta starttaus vaiheessa ei tapahdu muuta kuin sisäpuhallin sammuu. Virrat tulee startille normaalisti käynnistettäessä, mutta solenoidi vaan pysyy hiljaisena. Mistähän startti ottaa maansa?

    Ajonestosta carsofti sanoo laitteen olevan kunnossa. Kaikilla avaimilla yritetty.

    Rupee keinot loppumaan, joten jos jollain on ollut vastaavaa vikaa tai muuten tietoa olisin kiitollinen vinkeistä.
  • AkiV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 329

    #2
    akussa liian vähän powerii?

    mun neuvoja ei välttämättä kyllä kannata kuunnella

    -A-
    E39 530dA Touring -00

    Comment

    • rle
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 112
      • tampere

      #3
      Akussa poweria piisaa. Muuten startti päästäisi napsuttavaa ääntä. Jos nyt muuten pelaisi.

      Comment

      • Mr_Horsepower
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 112
        • Kouvola

        #4
        Äkkiä tulis mieleen että se on akku koska tuuletin sammuu... tai joku muu miksi se sitten haukkaa niin paljon virtaa... monen amppeeri tunnin akku sulla on?!

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1062
          • Hämeenlinna

          #5
          oiskohan se startti vetäny oikosulkuu... koitappa lämpeekö se kui paljon ku koittaa startata. entä onko mitattu kui alas akun jännite tippuu ku starttaa? ja jos omistat amppeeri mittarin ni mittaa kui paljo se startti syö ku koittaa startata.
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • rle
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 112
            • tampere

            #6
            Mulla on pari kuukautta vanha exiden akku. Muistaakseni 95Ah ja 800A.
            Akku oli just ennen vian tuloa yön yli Ctekissä kiinni.
            En oikein usko akkun olevan syypää asiaan.
            Toi oikosulku homma voisi olla mahdollinen. Vika tuli ihan yhtäkkiä. edellisenä päivänä toimi moitteetta, mutta aamulla ei mitään eloa startissa.

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #7
              Niin siis klikkaako startti vai pysyykö kokonaan hiljaa? Jos on hiljaa, niin startin solenoidi on mennyt, lähtee käyntiin kun kopautat sitä samalla kun toinen starttaa. 530d solenoidia ei saa irrallaan vaan pitää ostaa koko (kallis) startti.
              ---

              Comment

              • ongelmalapsi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1062
                • Hämeenlinna

                #8
                tuo koputtelu voi myös auttaa.. mutta yleismittari ja hermot ovat ihan hyvä noissa sähkö ongelmissa mutta sitä starttia ite alkasin penkoo
                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                GMC Topkick C6500 rollback -95
                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                E46 330xiA -02
                Chrysler neon -99

                Comment

                • rle
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 112
                  • tampere

                  #9
                  Joo. Ostin purkaamosta käytetyn startin, jossa oli tietty solenoidi kiinni. Vaihdoin pelkän solkan. Ei ollut apuja.
                  Metrosta olisi saanut pelkän solenoidin 125€. En viitinyt tilata ainakaan vielä.
                  Startti/solenoidi ei sano mitään startti asennossa. Solkka ei naputa. Siittä kanssa luulin vian olevan siinä. Varmuuttahan ei ole kun on käytetty kyseessä.

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #10
                    Ja mittasit että solenoidille tulee heräte kun starttaat? Entä solenoidilta startille "vahva virta" sekä ennen että jälkeen solenoidin?

                    Pari kk sitten kaverin solenoidi kömähti -99 530d:sta ja silloin autosähköliikkeet sekä merkkihuolto kertoivat ettei solenoidia saanut ilman starttia. Äkkiäpä on tilanne muuttunut kun auto on kuitenkin ollut markkinoilla jo 9 vuotta..
                    ---

                    Comment

                    • rle
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2005
                      • 112
                      • tampere

                      #11
                      Tänään mittaillaan apumiehen kanssa lisää, mutta aiemmin mittasimme herätteen ainakin tulevan startatessa.
                      Näyttää ison virran kaapeli joka menee solenoidista starttiin olevan päällysteistään melkoisen halkeillut. Molemmissa starteissa. Ei sen kumminkaan pitäisi maihin vetää???

                      Kyselin sitä uutta solenoidia tampereelta hatampäältä ja olisi voinut ainakin varaosamyyjän mukaan tilata ilman starttia.
                      KL:n kauttakin olisi saanut, mutta toimitusaika 3 vko.


                      Minua mietityttää noi maajohdot. Mistä maajohto tulee solenoidille? Saan siihen 4 ohmia runkoon yhdistettynä. Eikös itse startti saa maansa moottorin kautta?
                      Last edited by rle; 28-05-2007, 09:12.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Onkos moottorin maadoitus kunnossa? Laita hyppyjohto akun - navasta suoraan moottorin kylkeen niin tietää.

                        Comment

                        • Bemarnisti
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 244
                          • Vihti

                          #13
                          mulla sama

                          eli tänä aamuna ei auto inahtanutkaan kun yritti startata, ei apuvirralla eikä muutenkaan. avainta kun kääntää niin ei kuuu edes minkäänlaista naksetta.. oisko toi startti sitte tullu tiensä päähän? vikakoodit luettiin, eikä mielestäni antanut mitään starttivikaan vittaavaa... akun jännite oli tosin heikko... mikä avuksi? kiirekkin olisi!!! auto siis e39 530d-01

                          Comment

                          • pmv
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 2032
                            • tornio

                            #14
                            Kannattaa tarkistaa takakontista akun plus-johdolta lähtevä n. 10 cm johto ja nitkutella sitä. Eli ei se varsinainen plussajohto, vaan se siihen johonkin sähkörasiaan menevä pieni pätkä. Samalla tarkistaa tuo plussanavan kiereys. Itsellä se aiheutti tuollaista virrattomuutta, lopulta piti se lyhyt pätkä vaihtaa ja sen jälkeen on virta kulkenut.

                            Comment

                            • Bemarnisti
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 244
                              • Vihti

                              #15
                              Originally posted by pmv View Post
                              Kannattaa tarkistaa takakontista akun plus-johdolta lähtevä n. 10 cm johto ja nitkutella sitä. Eli ei se varsinainen plussajohto, vaan se siihen johonkin sähkörasiaan menevä pieni pätkä. Samalla tarkistaa tuo plussanavan kiereys. Itsellä se aiheutti tuollaista virrattomuutta, lopulta piti se lyhyt pätkä vaihtaa ja sen jälkeen on virta kulkenut.
                              kyllä käytin kumpiakin napoja irti ja mittailin sitä lyhyttä johtoa myös... pitääkö imusarja irrottaa jos startin vaihtaa? voisikko toi olla virtalukonpohjassa? siis vika

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎