Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 , mahdollisia ongelmia? tehot kateissa + flekti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AkiV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 329

    E39 , mahdollisia ongelmia? tehot kateissa + flekti

    hmm...kumma topic mutta...

    lauantaina kun läksin mäntsälästä kohti Lahden leffateatteria niin motarin liittymässä tuntui että nyt ei ole kaikki kaakit hereillä...kierrokset oli kolmessa tonnissa mutta ei oikein tuntunut kiihtyvän, oli pariin muuhunkin otteeseen välillä vähän tuhnusen oloinen, liikkeelle lähdöissä joutuu antaa esim mielestäni yllättävän paljon kierroksia... ja oli tosi märkä keli, jos mitään apua infosta?

    olen näistä ongelmista lukenut foorumilta monelta mutta nyt on niin kuuma että search-nappula ei toimi , ehkä sitten illemmalla toimii :think

    toinen asia joka tänään huomasin oli että muutaman kerran flekti huusi kaasupolkimen asennon mukaan kun wanhassa volvossa, varsinkin kun oli ollut hetken paikallaan...oliko vaan jäähdytystä kuumalla kelillä vai mikäköhän?
    E39 530dA Touring -00
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Keleistä johtuvaa ainakin tuo viskon humina. Tehoista, tai niiden puutteesta sen verran, että missä kunnossa välijäähdytin on talven jäljiltä? Jos ei jäähdytä-ei kulje. Voi olla melkoiset möhnät coolerissa, mulla ainakin oli, putsattiin ja taas kulkee......
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • AkiV
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 329

      #3
      Originally posted by TFV View Post
      Keleistä johtuvaa ainakin tuo viskon humina. Tehoista, tai niiden puutteesta sen verran, että missä kunnossa välijäähdytin on talven jäljiltä? Jos ei jäähdytä-ei kulje. Voi olla melkoiset möhnät coolerissa, mulla ainakin oli, putsattiin ja taas kulkee......
      mites moinen välijäähdytin putsataan..tai tsekataan missä kunnossa on?

      osaakohan peruspiimeripajan hemmot moista tehdä/ymmärtääkö ne mittään jo moista kysyy ?



      -a-
      E39 530dA Touring -00

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        7:ssa napattiin sisäloksut pois ja painepesurilla perään. Joku sanoi, että voisi kannattaa puhallella tai liottaa myös sisäpuolelta, mutta menee meikäläisellä jo hifistelyn puolelle. Eron kyllä huomaa, jaksaa kaupunkiruuhkahellepyörityksessä kulkea paljon kevyemmin. Maantiellähän viilentää vähän tukkoisempikin cooleri. Luulisi tuon nyt olevan autohuolloille jokapäiväistä kauraa.
        -Tomi
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • AkiV
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 329

          #5
          aijuu...tuohan voisi onnistua ihan kotona tehdä :think
          onkos coolerit molemmilla puolilla?
          E39 530dA Touring -00

          Comment

          • Maxon
            Bimmer Rookie
            • Feb 2004
            • 162
            • Lahti

            #6
            Ja mulla ihan sama ongelma

            + että ton suhinan aikana putkesta tulee niin maan perkeleesti mustaa savua.
            Pintakaasulla(vakionopeussäätimellä) ajaessa ylämäkeä jo 90km vauhdissa kun poljinta ei paina alkaa kuulua hetken päästä vislaus ku turpo pyörähtää ja auto kiihtyy, sitten turpo lopettaa pyörimisen ja taas uudestaan pyörähtää, ja sillä sekunnilla putkesta tulee usvaa ja suhina kuuluu sisään saakka.

            Missäs ne kuulerit on
            ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
            ~ShakesBeer~

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #7
              Originally posted by Maxon View Post
              ku turpo pyörähtää ja auto kiihtyy, sitten turpo lopettaa pyörimisen ja taas uudestaan pyörähtää
              Tuli tuosta ihan Mad max-elokuvan pelleily mieleen
              ---

              Comment

              • Maxon
                Bimmer Rookie
                • Feb 2004
                • 162
                • Lahti

                #8
                Mun ongelma...

                ...eli mad max :P suhina ratkes.
                Multa oli menny Turbolta koneelle menevä muovi/kumi putki halki/murtunut/poikki ja tuo suhina tuli siitä että osa siitä ahdetusta ilmasta meni kone huoneen puolelle eikä koneeseen. Uusi kiemuraputki tuli ruotsista kun suomesta ei kuulemma moista löytynyt mega-auton mukaan ja tilattiin ruotsista, hintaa moiselle letkulle kerty 60€

                EGR kanssa putsattiin samalla kun oli kuulemma niin maan perkeleen paskanen.

                Nyt on voimaa taas, eikun hanaa!
                ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
                ~ShakesBeer~

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by Maxon View Post
                  EGR kanssa putsattiin samalla kun oli kuulemma niin maan perkeleen paskanen.
                  Tuo antaa jo hyvän kuvan siitä että missä kunnossa imusarja on..:think
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • Maxon
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2004
                    • 162
                    • Lahti

                    #10
                    Originally posted by Rahu View Post
                    Tuo antaa jo hyvän kuvan siitä että missä kunnossa imusarja on..:think
                    Voisko se paskasuus johtua siitä ku se putki oli paskana? Ilman suodatin oli kans vaihto kamaa, ei ihan heti vaihdettu
                    Last edited by Maxon; 08-06-2007, 13:49.
                    ~Two Beer Or Not Two Beer, That's The Problem~
                    ~ShakesBeer~

                    Comment

                    • jms-btcf
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2003
                      • 696
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Maxon View Post
                      Voisko se paskasuus johtua siitä ku se putki oli paskana? Ilman suodatin oli kans vaihto kamaa, ei ihan heti vaihdettu
                      Eiku se EGRn kautta tuleva kierrätetty pakokaasu sen on liannut - se paskasuus on ihan normaalia kun EGR on käytössä... Toi ilmanputsari menee aika karun näköiseksi ihan suositellulla vaihtovälilläkin, ei kannata tosiaan paljon pihdata sen vaihdon kanssa. Toisaalta enpä tiedä onko paljon hyötyä vaihdella useammin kun mitä ohjekirja neuvoo.
                      e61 535d

                      Comment

                      • Heistola
                        Newbiemmer
                        • Oct 2007
                        • 18
                        • Helsinki

                        #12
                        Musta tuntuu että mun e46 ahdot karkaa kans konehuoneen puolelle. Onko kellään kokemusta e46 keulan purkamisesta, että kuinka vitt*mainen homma se oikein? Vaikuttaa meinaan siltä että välijäädytin vuotaa ja rankasti.
                        320D -04

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎