Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kellon muotoinen varoitus/huoltovalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sailor
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 369
    • Jyväskylä

    E39 kellon muotoinen varoitus/huoltovalo

    Syttyi tänään oranssinen neliön muotoinen kellon kuva huoltopalkiston kanssa samaan aikaan. Valo sammui yhdessä palkiston kanssa. Search tai ohjekirja ei tuottanut tulosta. Osaako joku antaa vinkkiä valon sammuttamiseksi ja aiheuttajan eliminoimiseksi.

    Jani

    E39 528iA, vm-96, öljyhuolto tehty 1 palkki sitten, edellisestä isosta huollosta pari vuotta aikaa.
  • Jesper
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1447

    #2
    Originally posted by sailor View Post
    Syttyi tänään oranssinen neliön muotoinen kellon kuva huoltopalkiston kanssa samaan aikaan. Valo sammui yhdessä palkiston kanssa. Search tai ohjekirja ei tuottanut tulosta. Osaako joku antaa vinkkiä valon sammuttamiseksi ja aiheuttajan eliminoimiseksi.

    Jani

    E39 528iA, vm-96, öljyhuolto tehty 1 palkki sitten, edellisestä isosta huollosta pari vuotta aikaa.
    Jarrunesteet vaihtoon. Voi olla että muistan väärin...

    Comment

    • Aksu|
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1062

      #3
      Originally posted by Jesper View Post
      Jarrunesteet vaihtoon. Voi olla että muistan väärin...
      Muistat oikein.

      ps. Samoja aiheita löytyy searchilla lisää
      EX:
      328CiA -99
      525tdsA -98
      525i -93
      316i -95
      Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7455
        • Oulu

        #4
        Olin ihan varma että tuo löytyy myös käyttöohjeesta, mutta enpä löytänyt ainakaan noista PDF-versioista joita mulla on. Mistähän johtuu ettei tuota siellä jakseta mainita?
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          #5
          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
          Olin ihan varma että tuo löytyy myös käyttöohjeesta, mutta enpä löytänyt ainakaan noista PDF-versioista joita mulla on. Mistähän johtuu ettei tuota siellä jakseta mainita?
          Noi huoltojutut ja merkkivalot mainitaan mahdollisesti huoltokirjassa?

          Comment

          • Kparta
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 33

            #6
            Moi.

            Autoni E39 -97iA oli viime viikolla korjaamolla ja sain sen perjantaina takaisin. Siinä uusittiin nokkapelti,valot,se flekti siinä eessä ym pikku sälää..pienen pusun takia. Perjantai iltana huomasin kellon kuvan syttyneen kun lähdin ajoon. En ole aivan 100% prosentin varma syttyikö kellon kuva silloin kun hain auton korjaamolta ja lähdin sieltä pihasta ajamaan kun olin niin mehuissani pelkästään siitä kun sain auton käyttöön. Aika oudolta sattumalta kuitenkin vaikuttaa tuo kellon syttyminen juuri sillon kun auto oli korjaamolla.? Trippi mittarikin oli nollaantunut eli akun kengät on täytyny olla pois kun on tehty korjausta? Inspection valoja on kaksi vihreää palkkia niinkuin ennen korjaamolle vientiäkin.

            Kattelin ohjekirjasta(ja täältä foorumilta) että tuo kellon kuva on jarrunesteen vaihto. Ohje kirjassa lukee:

            Clock symbol--> Shows that brake fluid renewal is due, eli jarrunestee pitäs vaihtaa.

            sit siinä yhteydessä lukee-> Periods during which the battery was disconnected are ingored by the display. Any such times must therefore be taken into account to ensure that the brake fluid is changed at least every two years, regardless of the display.

            Mitä tolla loppu osalla tarkotetaan? Jotain akusta siinä höpistään?, voiko tuo kellon kuva nyt siis jotenki vaan johtua tuosta akun kenkien irrotuksesta tai jostain operaatiosta tuolla korjaamolla? Ongelmaa ei siis ollut ennen korjamolla käyntiä.

            Valo syttyy vain käynnistettäessä muttei pala ajossa. Myös jarrupoljin jäykistyy tuon käynnistyksen yhteydessä mutta palautuu normaaliks kun laitan D:n päälle ja lähden liikeelle.

            Mikä avuksi?

            Comment

            • arska84
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1355
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by Kparta View Post
              Moi.

              Autoni E39 -97iA oli viime viikolla korjaamolla ja sain sen perjantaina takaisin. Siinä uusittiin nokkapelti,valot,se flekti siinä eessä ym pikku sälää..pienen pusun takia. Perjantai iltana huomasin kellon kuvan syttyneen kun lähdin ajoon. En ole aivan 100% prosentin varma syttyikö kellon kuva silloin kun hain auton korjaamolta ja lähdin sieltä pihasta ajamaan kun olin niin mehuissani pelkästään siitä kun sain auton käyttöön. Aika oudolta sattumalta kuitenkin vaikuttaa tuo kellon syttyminen juuri sillon kun auto oli korjaamolla.? Trippi mittarikin oli nollaantunut eli akun kengät on täytyny olla pois kun on tehty korjausta? Inspection valoja on kaksi vihreää palkkia niinkuin ennen korjaamolle vientiäkin.

              Kattelin ohjekirjasta(ja täältä foorumilta) että tuo kellon kuva on jarrunesteen vaihto. Ohje kirjassa lukee:

              Clock symbol--> Shows that brake fluid renewal is due, eli jarrunestee pitäs vaihtaa.

              sit siinä yhteydessä lukee-> Periods during which the battery was disconnected are ingored by the display. Any such times must therefore be taken into account to ensure that the brake fluid is changed at least every two years, regardless of the display.

              Mitä tolla loppu osalla tarkotetaan? Jotain akusta siinä höpistään?, voiko tuo kellon kuva nyt siis jotenki vaan johtua tuosta akun kenkien irrotuksesta tai jostain operaatiosta tuolla korjaamolla? Ongelmaa ei siis ollut ennen korjamolla käyntiä.

              Valo syttyy vain käynnistettäessä muttei pala ajossa. Myös jarrupoljin jäykistyy tuon käynnistyksen yhteydessä mutta palautuu normaaliks kun laitan D:n päälle ja lähden liikeelle.

              Mikä avuksi?
              Itellä huono englanti,mutta ei tossa mun mielestä akusta puhuta mitään. Jotain että jarrunesteet vaihtoon 2 vuoden välein...
              BMW PREMIUM

              BMW E46 318

              Comment

              • Will_E39
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 920
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by arska84 View Post
                Itellä huono englanti,mutta ei tossa mun mielestä akusta puhuta mitään. Jotain että jarrunesteet vaihtoon 2 vuoden välein...
                juurikin näin
                e39 520ia-96

                Comment

                • PaRis
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2007
                  • 34

                  #9
                  Sitä, että jos akku kytkettynä irti, järjestelmä ei sitä huomioi: Eli jos on vuoden irti, niin toi varotustsydeemi on myös poiskytkettynä-> eli pitää myös ite pitää huoli että litkut vaihdettais muka kahden vuoden välein.

                  Comment

                  • Kparta
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2007
                    • 33

                    #10
                    OK,kiitos suomennoksesta!

                    Niin ja unohdin myös mainita että kaksi sellasta "piip, piip" ääntä kuului ajotietokoneesta myös pariin kolmeen kertaa perjantain aikana mutta tänään ei kuulunut mitään, ja se myöskin hämää miksi jarrupoljin jäykistyy oudosti käynnistettäessä mutta palautuu normiksi kun lähtee ajamaan.?:think

                    Odotanko siis että seuraavaan isompaan huoltoon(siihen asti kunnes molemmat vihreet palkit on hävinny) vai onk onks noi tärkee vaihtaa heti? Ei vaan millään meinaa käsittää miks se valo sytty just sillon kun se auto oli siellä korjaamolla.
                    Last edited by Kparta; 14-10-2007, 20:31.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by Kparta View Post
                      Niin ja unohdin myös mainita että kaksi sellasta "piip, piip" ääntä kuului ajotietokoneesta myös pariin kolmeen kertaa perjantain aikana mutta tänään ei kuulunut mitään,
                      Nuo lienee varoitusäänet jotka kuuluu kun ulkolämpötila on alle 3C.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • PaRis
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 34

                        #12
                        Originally posted by Kparta View Post
                        OK,kiitos suomennoksesta!

                        Niin ja unohdin myös mainita että kaksi sellasta "piip, piip" ääntä kuului ajotietokoneesta myös pariin kolmeen kertaa perjantain aikana mutta tänään ei kuulunut mitään, ja se myöskin hämää miksi jarrupoljin jäykistyy oudosti käynnistettäessä mutta palautuu normiksi kun lähtee ajamaan.?:think

                        Odotanko siis että seuraavaan isompaan huoltoon(siihen asti kunnes molemmat vihreet palkit on hävinny) vai onk onks noi tärkee vaihtaa heti? Ei vaan millään meinaa käsittää miks se valo sytty just sillon kun se auto oli siellä korjaamolla.
                        Eppäilen tokkopa niitä kukaan kahden vuoden välein vaihtaa. Kannattaa se pinnankorkeus ainaki tarkistaa....:think

                        Comment

                        • Kparta
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2007
                          • 33

                          #13
                          ok, lämpötila tosiaan oli joku 2-5 astetta sillon perjantaina joten tuo piippaus ääni varmaan sitten johtu siitä, eihän näitä voi tietää kun vasta
                          vähän aikaa auton omistanut.

                          Täytyy tarkistaa tuo nesteen pinnan korkeus vielä varmuuden vuoksi. Jos siellä nestettä on niin odottelen kyllä seuraavaan isompaan huoltoon sitä vaihtoa. Kait se sitten vaan sattu niin että tuli tuo kaksi vuotta täyteen sillon kun auto oli korjaamolla.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎