Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Käynti Ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JTK
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 30

    #16
    Kiitokset taas vinkeistä

    Ei ollut vettä tai roskaa, vähän joitain siemeniä, mutta ei tukossa, hieman kostea kylläkin oli.

    Kampikammion huohotin juttua luin foorumilta osittain oireet voisivat olla noin eli valkoista usvaa noin 10sek ja eilen huomasin ( kun otti radion ajaessa pois ) että kun nykii niin silloin ihan kuin vinkuis vaimeasti.
    Kun kuuntelee tyhjäkäynnillä korvat höröllä niin ihan kuin suhisisi vaimeasti sieltä imusarjan päästä päin jostain. Kättä pyörittelin siellä ympäri ämpäri, mutta ei käteen tuntunut mitään. Olisiko joku aine jolla voisi testata ( Startti pilotti ? ) Tosin kuuluuko sitten muutenkin sieltä vaimeita suhimoita, en tiedä. Mutta eipä ime ilmaa mittatikun kautta, kun ottaa mittatikun pois. Tosin kokeilin vasta ihan pikaisesti, täytyy kokeilla ajaa lenkki kun töistä ehtii ja samalla testata tota massamittarin piuhan irroitusta josko sillä olis vaikutusta asiaan.

    Comment

    • JTK
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 30

      #17
      Joopa joo, kävin lenkillä noin 30km ja seassa kaupunkiajoa. Nyt kun tiet kuivat ja aurinko paistaa, ei mitään ongelmia. Kaasua kun rivakasti painaa kuuluu edelleen se suhina kaasupolkimen tahtiin, mutta ei nykimistä ja vetää mallikkaasti... Ihan kuin suhina/vihellys kuuluis sieltä raitisilmasuodattimen kotelon suunnalta
      Täytyy seurata sitä raitisilmansuodattimen koteloa, josko sinne kerääntyy sateella vettä.
      Kokeilin ottaa massamittarin piuhan irti, kierrokset ensin nousi ja sitten laski, melkein sammui, ja sitten palasi normaalille tyhjäkäynnille. Laitoin piuhan takas ei vaikuttanut käyntiin takaisin laitettaessa.
      Öljytikusta ei imaissut painetta, tai en ainakaan huomannut.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by JTK View Post
        Täytyy seurata sitä raitisilmansuodattimen koteloa, josko sinne kerääntyy sateella vettä.
        Varmistetaan vielä: otithan sen kotelon pohjan irti niin että jarrunestesäiliö näkyi ja tutkit runkopellissä olevan kolon?
        E39 528iA

        Comment

        • bayerman
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 297
          • Hyvinkää

          #19
          Joo eli tätä tarkoitin, että kotelo kokonaan pois niin että jarrutehostaja näkyy ja sitten vaikka kaveri polkemaan jarrua ja kuuntelemaan lotiseeko siellä tehostajan sisällä. Ja kyllä tuo huohotinventtiilikin kannattaa uusia koska ei paljon kustanna ja jossain vaiheessa hajoaa kuitenkin.
          E28 M

          Comment

          • JTK
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 30

            #20
            No voihan ... Enpa tajunnut sitten sitä koteloa ottaa pois, eli olihan siellä vettä varmaan pari litraa... Löyty haeskelun jälkeen se tyhjennysreikä kun ruuvarilla kopeloi hyviä arvauksia missähän kohtaa se voisi olla, kävi jo mielessä että onko reikää ollenkaan, oli vaan niin paskan peitossa.

            Reikä muutes kuskista päin katottuna oikealla puolella moottorin puoleisessa kulmassa.

            Tarkoititko imusarjan päässä olevaa torxeilla kiinni olevaa vai jotain muuta huohotinta? Jos olen ymmärtänyt oikein niin kampikammion huohotin on siellä imusarjanpäässä?

            Herää vaan vielä kysymys että jos tuolta kotelon alapuolelta menee imusarjaan joku putki niin eikö sieltä mene paskaa yms. imusarjalle,vai onko jossain välissä vielä suodatin?
            Last edited by JTK; 01-08-2007, 18:41.

            Comment

            • JTK
              Bimmer Rookie
              • Jun 2004
              • 30

              #21
              Niin uhohtui vielä SUURET KIITOKSET JA KUMARRUKSET jos vika oli tossa

              Comment

              • SledgeHammer82
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1651
                • Pk-seutu

                #22
                Originally posted by JTK View Post
                Herää vaan vielä kysymys että jos tuolta kotelon alapuolelta menee imusarjaan joku putki niin eikö sieltä mene paskaa yms. imusarjalle,vai onko jossain välissä vielä suodatin?
                Eipä taida olla suodattimia. Sinne menee männän päälle kaikki vedet..

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by JTK View Post
                  Herää vaan vielä kysymys että jos tuolta kotelon alapuolelta menee imusarjaan joku putki niin eikö sieltä mene paskaa yms. imusarjalle,vai onko jossain välissä vielä suodatin?
                  Eihän se putki suoraa siitä kotelosta mene vaan jarrutehostimesta. Sinne koteloon kertynyt vesi menee jarrutehostimen (sen ison mustan kiekon) sisälle ja siitä menee letku imusarjaan. Joten kannattaisi tutkia miten paljon vettä tuon tehostimen sisältä löytyy (ja sitten uusi osa tilalle).
                  E39 528iA

                  Comment

                  • bayerman
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 297
                    • Hyvinkää

                    #24
                    Originally posted by JTK View Post
                    No voihan ... Enpa tajunnut sitten sitä koteloa ottaa pois, eli olihan siellä vettä varmaan pari litraa... Löyty haeskelun jälkeen se tyhjennysreikä kun ruuvarilla kopeloi hyviä arvauksia missähän kohtaa se voisi olla, kävi jo mielessä että onko reikää ollenkaan, oli vaan niin paskan peitossa.

                    Reikä muutes kuskista päin katottuna oikealla puolella moottorin puoleisessa kulmassa.

                    Tarkoititko imusarjan päässä olevaa torxeilla kiinni olevaa vai jotain muuta huohotinta? Jos olen ymmärtänyt oikein niin kampikammion huohotin on siellä imusarjanpäässä?

                    Herää vaan vielä kysymys että jos tuolta kotelon alapuolelta menee imusarjaan joku putki niin eikö sieltä mene paskaa yms. imusarjalle,vai onko jossain välissä vielä suodatin?
                    Juu eli kampikammion huohotinventtiili on siellä imusarjan päässä ja torxeilla kiinni (välillä voi ne torxit olla aika kovaa kiinni) ja juuri sitä tarkoitin. Eli aivan erillinen juttu tästä tehostaja hommasta. Se putki sieltä poteron pohjalta menee suoraan maahan ja sen tarkoitus on pitää vesi poissa sieltä. Nyt vaan uutta tehostajaa hommaamaan sitä ei nimittäin saa mitenkään järkevästi kuivattua. Ja jatkossa välillä kun muistaa putsata sen poteron kaikista lehdistä yms. paskasta niin pysyy se reikä auki eikä vettä keräänny.
                    E28 M

                    Comment

                    • JTK
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2004
                      • 30

                      #25
                      No niin vikavalokin sitten sammui ja hyvin tuntuu pelaavan, tosin vettä ei ole vielä satanut...

                      Eli vaikka jarrut toimii hyvin, poljin ei painu siis ottaa normaalisti ja eri lorinoita kuulu niin silti pitäisi tehostaja vaihtaa? Eli jos tai ilmeisesti kun tehostajan sisään päässyt vettä, se ei sietä tule tai haihdu sitten millään pois? Eikö sitten jarrunesteiden vaihto riitä vai jääkö vesi silti tehostajan sisään?

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Eihän se putki suoraa siitä kotelosta mene vaan jarrutehostimesta. Sinne koteloon kertynyt vesi menee jarrutehostimen (sen ison mustan kiekon) sisälle ja siitä menee letku imusarjaan. Joten kannattaisi tutkia miten paljon vettä tuon tehostimen sisältä löytyy (ja sitten uusi osa tilalle).
                      Miten parhaiten? Vai onko tehostaja otettava kuitenkin irti, kun ei ole tallia jossa voisi hommaan ryhtyä.

                      Comment

                      • JTK
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2004
                        • 30

                        #26
                        Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                        Eipä taida olla suodattimia. Sinne menee männän päälle kaikki vedet..

                        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=82173
                        Täytyypä vielä ihan varmuuden vuoksi vaihtaa öljyt, alkaa olla jo muutenkin 9000 km viime vaihdosta, kiitti vinkistä

                        Comment

                        • JTK
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2004
                          • 30

                          #27
                          Löytyikin juttua tuosta tehostimesta. Onko mahdollisesti kokemuksia että joutuuko aina kuitenkin tehostimen vaihtamaan, vai pitäisköhän kuitenkin odotella ensimmäisiä pakkasia ja vaihtaa sitten jos tökkii? On näemmä sen verran kallis operaatio.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎