Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 v8 öljynpaineet häviää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Extremaah
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 143

    e39 v8 öljynpaineet häviää

    Eli alko tossa lämpimillä (+20?) keleillä tekemään tuo -97 535i sitä, että tyhjäkäynnillä syttyy välillä öljynpainevalo ja ajotietokone huutaa "oil press, stop engine!" ja kun auton on sammuttanut, niin valittaa vielä öljymäärästä.

    Tekee tuota ainoastaan alle tuhannen kierroksen ja lämpimänä. Tyhjäkäynnillä vilkuttelee valoa joskus ja myös autolla liikkeelle lähdettäessä, kun kierrokset tippuu.
    Valo sammuu heti kun antaa yli tuhat kierrosta ja auton toiminnassa en ole mitään eroa huomannut. Öljyt oli alkuvuodesta huoltokirjan mukaan vaihdettu ja koneeseen oli laitettu 0w30 öljyä?! Tuohon kuuluu 5w40 tietääkseni, joten vaihdoin tänään öljyt ja suodattimen oikeanlaisiin, koska ajattelin että vanhat ovat kesäkuumalla liian löysiä. Vika ei kuitenkaan kadonnut minnekkään.

    Onkos näissä ollut öljynpaineanturi vikoja vai mikä tollasta tekee?
    BMW e39 535i -98
    Volvo s80 2,4 -02
  • pmtk
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1560
    • Iisalmi

    #2
    Joskus olen lukenut, että öljypumpun kiinnityspultit tuppaa noissa koneissa löystymään. Johtuisko siitä?
    E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

    Comment

    • olaus
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 687
      • jyväskylä

      #3
      Onko öljypumpun kiinnityksen löystyminen myös E39 V8:n huoli,
      olin siinä luulossa että oli vanhempien E34 V8:en ongelma?

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by olaus View Post
        Onko öljypumpun kiinnityksen löystyminen myös E39 V8:n huoli,
        olin siinä luulossa että oli vanhempien E34 V8:en ongelma?
        Samassa luulossa ollaan täälläkin eli M60:en ongelmia..?
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • -Mage-
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 295
          • Vantaa

          #5
          Olisiko öljypumppu hieman hyytynyt, ei tee painetta alhaisilla kieroksilla. Tai öljynpaine antura ei toimi kunnolla, kenties hieman kosketus häiriöitä.

          Comment

          • Erich
            BTCF Member
            • Apr 2005
            • 783
            • Hämeenkyrö

            #6
            Originally posted by Extremaah View Post
            Eli alko tossa lämpimillä (+20?) keleillä tekemään tuo -97 535i sitä, että tyhjäkäynnillä syttyy välillä öljynpainevalo ja ajotietokone huutaa "oil press, stop engine!" ja kun auton on sammuttanut, niin valittaa vielä öljymäärästä.
            Ja koneessa on kuitenkin öljyä riittävästi? Tuo öljyn pinnan herja voisi olla vain ohjelmoitu seuraus öljynpaineherjalle. Eli ensimmäinen toimenpide mitä pitää tehdä, kun öljynpaineet häviksessä -> tsekkaa öljyt, onko niitä... (huom. tämä on vain arvaus)

            Originally posted by Extremaah View Post
            Tekee tuota ainoastaan alle tuhannen kierroksen ja lämpimänä. Tyhjäkäynnillä vilkuttelee valoa joskus ja myös autolla liikkeelle lähdettäessä, kun kierrokset tippuu.
            Kyllä se nyt valitettavasti kuvauksesi perusteella kuulostaa siltä, että koneessa on jossain sisäinen öljyvuoto, minkä seurauksena öljynpaine pääsee laskemaan alle hälytysrajan. Anturivikakin on toki mahdollinen, joskin juuri nyt ehkä epätodennäköinen? Itse pyrkisin ensin mittaamaan koneesta öljynpaineet esim. mekaanisella mittarilla. Tästä voi päätellä, ovatko paineet normaalia matalemmat myös tyhjäkäyntiä korkeammilla kierroksilla. Samalla saa varmuuden anturin kunnosta.

            Kuumana öljyn viskositeetti on alhaisimmillaan ja tyhjäkäynnillä pumpun tuottama tilavuusvirta pienimmillään, joten pienikin ylimääräinen vuoto jossain saa aikaan painetason laskemisen alle toivotun alueen.

            Oiretta voisi tietysti lääkitä kuumaviskoltaan jäykemmillä öljyillä, mutta vikaa se ei korjaa... paljonko sillä on ajettu?

            Itse pyrkisin välttämään autolla ajamista, ennenkuin vika on luotettavasti selvitetty. Onko itselläsi edellytyksiä tutkimiseen, vai onko liikkeen heiniä?
            Last edited by Erich; 07-06-2007, 13:52. Reason: täsmennys
            6 - E24 635
            7 - E38 740
            8 - E31 850

            Comment

            • Extremaah
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 143

              #7
              jees elikkä auto on 200tkm ajettu ja tosiaan anturivikaa tais olla. Avasin tuon anturin liittimen ja se oli täynnä öljyä?! Mistäs sitä sinne on mahtanut päästä? Liitin on kuitenkin aika hyvin suojattu. Putsasin liitintä hieman ja nykyään ei enää herjaa tosta.. Kävin myös tilaamassa uuden anturin varmuuden vuoksi. Täytyy mitata nuo öljynpaineet, kunhan kerkiää muilta hommilta. Ja kyllä nuo itse korjataan, koska ajoneuvomekaanikon paperit löytyy, niin olisihan se noloa viedä autoa merkkihuoltoon
              näillä eväillä jatketaan.
              BMW e39 535i -98
              Volvo s80 2,4 -02

              Comment

              • eizzi
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 234
                • jeppis

                #8
                Törmäsin samanlaiseen vikaan toisenlaisessa autossa (orion) Öljynpaine anturin pakelitti oli murtunut ja vuosi öljyä. Herjasi pienillä kierroksilla liikkeelle lähdössä öljynpaine valon vilkkumisella. Uusi anturi poisti vian.

                Comment

                • Erich
                  BTCF Member
                  • Apr 2005
                  • 783
                  • Hämeenkyrö

                  #9
                  Originally posted by Extremaah View Post
                  jees elikkä auto on 200tkm ajettu ja tosiaan anturivikaa tais olla. Avasin tuon anturin liittimen ja se oli täynnä öljyä?! Mistäs sitä sinne on mahtanut päästä?
                  Eli vuoto oli anturissa? Aika vekkuli vika, oireet kielivät pahemmasta... Tuskin se eristeiden läpi ulkopuolelta on tullut, nakkaa vesilintua vaan sillä vanhalla anturilla. Tuskin tarvitsee paineitakaan tsekata, jos mitään herjaa ei enää tule, mutta helppohan ne on samasta lävestä mitata. Hyvä jos pelaa!
                  Last edited by Erich; 08-06-2007, 13:56.
                  6 - E24 635
                  7 - E38 740
                  8 - E31 850

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Menee melkein joka kerta anturi kun pesee konehuoneen. Rupeaa vilkutelee valoa ja vuotaa öljyä siitä bakeliitin ja liitinnavan välistä. Uutta kehiin

                    Comment

                    • Erich
                      BTCF Member
                      • Apr 2005
                      • 783
                      • Hämeenkyrö

                      #11
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Menee melkein joka kerta anturi kun pesee konehuoneen.
                      Melkosta moottorinpesua siellä Kiinassa harrastetaan...
                      6 - E24 635
                      7 - E38 740
                      8 - E31 850

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by Erich View Post
                        Melkosta moottorinpesua siellä Kiinassa harrastetaan...
                        No ite pessyt Suomessa hyörypesuri kärsserillä

                        Comment

                        • Extremaah
                          Bimmer Rookie
                          • May 2006
                          • 143

                          #13
                          Itseasiassa pesin tuon koneen vähän aikaa sitten Ettei olisi noinkin pieni asia sitten. Kiitos bmw master! Tänään tosiaan nous vitutuskerroin korkealle, kun tulin kotiinpäin niin tuo alkoi valittamaan paineista aina vaan ylemmillä kierroksilla. anturi sitten irti ja kunnon putsaus eikä mitään herjaa. pakelliitista tuokin vuotaa läpi eli oiskohan vaan anturi ottanut siipeensä tossa moottoripesussa.
                          Otan jokatapauksessa huomenna töistä lainaan öljynpainemittarin niin saadaan siitäkin sitten selvyyttä. Anturi on kyllä tilattu jo aikoja sitten
                          BMW e39 535i -98
                          Volvo s80 2,4 -02

                          Comment

                          • mukko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 5965
                            • Uleåborg

                            #14
                            Eikä ole BMW ainoa merkki missä ilmentyy tota ongelmaa
                            Mutta, jos anturi maksaa jokusen euron tarvikkeena (mitähän se oli 740 turbo volleen, olikohan 3,5e ilman %:ja, samaa luokkaa tohon klonkswageniin) niin voihan noita vaihdella vaikka kourallisen vuodessa jos öljyä vuotaa.
                            Orkkisosan hintaa en edes kysynyt kiireessä.
                            Painepesurista eivät tykkää vaan se pakeliittiskeida murtuu? Syy, en tiedä kun tekee saman kylmällä ja kuumalla pestäessä?
                            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                            Save the World, Fuck The Fuel Economy
                            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                            Comment

                            • Luntti
                              2Wheel Driver
                              • Jul 2003
                              • 5021
                              • Yka

                              #15
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Menee melkein joka kerta anturi kun pesee konehuoneen. Rupeaa vilkutelee valoa ja vuotaa öljyä siitä bakeliitin ja liitinnavan välistä. Uutta kehiin
                              Allekirjoitan. Teki saman mulla.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎