Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 39:n huoltovalot ei resetoidu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikoo77
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 69
    • Espoo

    E 39:n huoltovalot ei resetoidu?

    Terve!
    En saa resetoitua tuota huoltovälinäyttöä vaikka yritin näillä ohjeilla:


    Itselläni siis -98 e39 tuollaisella 20 pinnisellä liittimellä.
    Puhdistin liittimen crc-kliinerillä ja maadoitin tuon 7 pinnin runkoon.
    Mitään ei tapahtunut,huoltovälinäyttö edelleen punasella.

    Mikä neuvoksi?
    E39 523iA touring

    In memoriam:
    E34 525i 24v
    E30 320
    E30 318
  • bemu-freak
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 277
    • Kerava

    #2
    Voit koittaa niin, että laitat ensin virrat päälle ja sitten menet tekemään sen maadoituksen. Näin ainakin minulla toimii.
    BMW E61 525iA -05, E38 740ia -97
    ex E53 3.0DA 04, E90 320DA -05, E36 325CiA -94, E34 525iAT -95, E87 120DA -05, E60 530DA -03, E39 523iA -96, E30 318i -90, E39 530DAT -99, E34 525i 24V -89, E36 316i -95, E28 520i -87, E21 318i -82, 2002 -69

    Comment

    • nikoo77
      Bimmer Rookie
      • Sep 2003
      • 69
      • Espoo

      #3
      Originally posted by bemu-freak View Post
      Voit koittaa niin, että laitat ensin virrat päälle ja sitten menet tekemään sen maadoituksen. Näin ainakin minulla toimii.
      No näinhän sitä tulikin jo kokeiltua,ei vaan toimi.
      E39 523iA touring

      In memoriam:
      E34 525i 24v
      E30 320
      E30 318

      Comment

      • Luotsi
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 47

        #4
        Joo, eli ensin pitää laittaa virrat päälle, että syttyy kaikki varoitusvalot palaan mittaristoon. Sitten reippaasti konehuoneen puolelle ja 7 pinni maadottaa 3/12s, riippuen mitä valoja haluaa kuitata. Näin pitäs toimia

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          E34:ssa ainakin joka toinen maadoituskerta on pidempi koska huoltojärjestys menee: Oil service->Inspection I->Oil service->Inspection II jne. Sitä en osaa sanoa onko noissa 20-pin pistokkeellisissa E39:ssä samalla tavalla.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • sedan325i
            Bimmer Rookie
            • Jan 2007
            • 30

            #6
            Originally posted by Luotsi View Post
            Joo, eli ensin pitää laittaa virrat päälle, että syttyy kaikki varoitusvalot palaan mittaristoon. Sitten reippaasti konehuoneen puolelle ja 7 pinni maadottaa 3/12s, riippuen mitä valoja haluaa kuitata. Näin pitäs toimia
            eiköhän tuo 7 pinni kannata kuitenkin maadoittaa ensin ja laittaa vasta sitten virrat päälle 3/12s.. saataa muuten antaa kipinöitä liittimeltä ja maadoitin johtimen väliin kannattaa ehkäpä jopa sulake laittaa ettei tule vahinkoa..
            ex e30 m3 look 325i purussa...
            ex e30 316/320i purussa...
            ex e30 m3 look 325i
            ex e30 32x tic
            ex e36 325i sedan
            ex e30 318is



            kaupan:osia e30 ja e36

            sigpic

            Comment

            • Luotsi
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 47

              #7
              Mutta kun valot ei nollaudu, jos maadotat ensin 7 navan ja sitten vasta virrat päälle. Tuli jonni verran ite taisteltua noiden valojen kanssa ja sitten vasta nollatui, kun ensin virrrat päälle ja sitten maadotetaan 7 napa.

              Varaltahan voi tietysti jonku pienen vastuksen laittaa väliin.

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7398
                • Oulu

                #8
                Näitten ohjeiden mukaan itse nollasin:


                Ja muutamalla yrityksellä onnistuikin. Ihan pelkkä johto oli käytössä, ei vaadi sen ihmeempää.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • nikoo77
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2003
                  • 69
                  • Espoo

                  #9
                  Siis tein näin:
                  1:Virrat päälle kakkos asentoon.
                  2:Johdon pätkä 7 pinniin ja toinen pää runkoon reiluksi 10sekunniksi.
                  3:Virrat pois,mitään ei ole tapahtunut

                  Avasin myös sen liittimen pohjassa olevan kumi sukan ja koitin nollata sen suoraan sen johdon päästä.Mitään ei tapahtunut.Mystistä...

                  Eikä onnistunut myöskään tekemällä jumpperi 7 ja 19 pinnin väliin...
                  E39 523iA touring

                  In memoriam:
                  E34 525i 24v
                  E30 320
                  E30 318

                  Comment

                  • Valkman
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 712
                    • Helsinki

                    #10
                    Ettei olisi katkos jossain välissä... ?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎