Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 523i ilmastointi ongelma..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • isopahka86
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 64

    e39 523i ilmastointi ongelma..

    käytin ilmastoinnin huollossa/ lisättiin 400g kylmäainetta. ja samalla huomattiin että eipä lähekkään ilmastoinnin kompura päälle ja ilmastoinnin flektikin on jumissa. no flektin saan korjattua tai vaihdettua uuteen mutta mitä tehdään kompressorille? virta tulee kompuraan mutta ei naksahda päälle. onko siellä joku solenoidi / rele minkä pitäisi laittaa pyörimään...?? saahan tuon vaikka klemmarilla kesän ajaksi että se on kokoajan päällä mut ei vihtis ko kuluttaa vähän enemmän ainetta... mitä tehdään pitääkö purkaa koko kompressori vai???
    sigpic318i / 316i / 318i / 525tds / 525i / 325td / 523i / 730 / 528 / 520 / 520 / 523
  • isopahka86
    Bimmer Rookie
    • Dec 2006
    • 64

    #2
    vielä lisäys miten irrotetaan tuo flektin moottori pitääkö etu puskuri ottaa irti?
    uudempi malli 98
    sigpic318i / 316i / 318i / 525tds / 525i / 325td / 523i / 730 / 528 / 520 / 520 / 523

    Comment

    • AC-Carsystems
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 42
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by isopahka86 View Post
      vielä lisäys miten irrotetaan tuo flektin moottori pitääkö etu puskuri ottaa irti?
      uudempi malli 98
      Puhaltimen vaihto vaatii puskurin irroituksen.
      Kuivaimen luona on paineanturi jonka rikkoontuminen saattaa aiheuttaa kompuran käynnistämättömyyttä.
      J.Tuomi
      www.ac-carsystems.fi

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        joko kompuran välys liian suuri tai magneetti kytkin sanonut työsopimuksensa irti...
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • Muuli
          Bimmer Rookie
          • Mar 2007
          • 115

          #5
          Originally posted by AC-Carsystems View Post
          Kuivaimen luona on paineanturi jonka rikkoontuminen saattaa aiheuttaa kompuran käynnistämättömyyttä.
          Mutta jos jännite tulee kompressorille asti kuitenkin.Jos painekytkin viallinen niin jännitettä ei pitäisi tulla,koska painekytkimen kautta jännite kulkee.
          Onko oikea määrä kylmäainetta varmasti?Minkä verran laitettu kylmäainetta huollossa?

          Comment

          • ongelmalapsi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1063
            • Hämeenlinna

            #6
            kompurassa se magneetti kytkin on.... paine kytkin on ihan eri kuin magneetti kytkin kompuralla...
            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
            GMC Topkick C6500 rollback -95
            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
            E46 330xiA -02
            Chrysler neon -99

            Comment

            • Muuli
              Bimmer Rookie
              • Mar 2007
              • 115

              #7
              Originally posted by ongelmalapsi View Post
              kompurassa se magneetti kytkin on.... paine kytkin on ihan eri kuin magneetti kytkin kompuralla...
              Niin mutta painekytkimen kautta kytkeytyy jännite magneettikytkimelle.

              Comment

              • Luotsi
                Bimmer Rookie
                • Oct 2006
                • 47

                #8
                Kannattaa käyttää se magneettikytkin irti kompurasta ja putsata paskat pois sieltä välistä. Mulla oli sama ongelma ja putsauksen jälkeen alko toimiin.

                Eli pultti auki ja vetäset kytkimen irti. Saattaa olla hieman tiukassa, mutta lähtee ilman erikoistyökaluja. Hihnapyörää ei tarvitse irrottaa. Ja välys kannattaa samalla myös tarkistaa.

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Ihan ekana kannattaa mitata sen magneettikelan vastus...tietenkin se on katkoksessa eikä auta itku markkinoilla vaan uusi kela tai jos ei ole saatavana niin uusi kompura ja taas pelaa.
                  Sulla on luultavasti Denson valmistama kompura ja niihin löytyy noita keloja vaikka käytettynä jos uusi tuntuu kalliilta
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • kaikkone
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 933
                    • Villähde

                    #10
                    Originally posted by Luotsi View Post
                    Kannattaa käyttää se magneettikytkin irti kompurasta ja putsata paskat pois sieltä välistä. Mulla oli sama ongelma ja putsauksen jälkeen alko toimiin.

                    Eli pultti auki ja vetäset kytkimen irti. Saattaa olla hieman tiukassa, mutta lähtee ilman erikoistyökaluja. Hihnapyörää ei tarvitse irrottaa. Ja välys kannattaa samalla myös tarkistaa.


                    mikähän pultti se mahtaa tuossa olla :o
                    huomasin tuossa että itsellänikään tuo kytkin ei nappaa kiinni.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎